Trwa wczytywanie danych

Działanie robi różnicę

„Działanie robi różnicę” to postawa Kauflandu wobec CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) i jednocześnie hasło spajające wszystkie działania firmy w tym zakresie.

Motto strategii „Działanie robi różnicę” brzmi: Nie możemy uratować świata, ale powinniśmy chociaż próbować. Każdego dnia. Przez proste działanie. DRR jest więc apelem, aby więcej „robić”, a mniej „mówić”. Nasze codzienne zaangażowanie w ramach każdego działu sprawia, że stajemy się lepszą firmą, która rozwija się w sposób zrównoważony z poszanowaniem i odpowiedzialnością wobec ludzi i środowiska. W działania CSR chcemy angażować również naszych klientów. Razem robimy różnicę!

Ochrona drobiu
Drób

Ochrona zwierząt odgrywa u nas ważną rolę. Aktywnie przeciwstawiamy się procederowi wyskubywania puchu i pierza oraz podawania przymusowemu tuczeniu żywych kaczek i gęsi w okresie tuczu. Ze względu na dobro tych zwierząt nie sprzedajemy mięsa kaczek lub gęsi, pochodzących z hodowli stosujących te metody.

Ciepło
i system KKV
Energia z ciepła

Od lat pracujemy nad wydajnym sposobem wykorzystania energii. Dzięki technologii KKV (Kälte-Klima-Verbund) ogrzewanie naszych sklepów następuje prawie wyłącznie dzięki odzyskowi ciepła z instalacji chłodniczych. Umożliwia to nam ochronę zasobów naturalnych, nie wykorzystujemy bowiem takich paliw, jak olej, gaz czy drewno.

Praco-
wnicy
Wolontariat

Wolontariat pracowniczy

Jak zainteresować dzieci naszą firmą i zapewnić im miłe spędzenie czasu? Zaprosiliśmy podopiecznych Wrocławskiego Centrum Opieki i Wychowania na Dzień Dziecka w naszej centrali. Dla młodszych były zabawy, dla starszych gry strategiczne, dla wszystkich podarunki.

Bio
Bio

W naszym asortymencie znajduje się wiele certyfikowanych produktów ekologicznych we wszystkich kategoriach produktowych, począwszy od owoców i warzyw, poprzez nabiał, napoje, kawę i herbatę, aż po konserwy i mrożonki. Należą do nich liczne produkty naszej marki własnej K-Bio.

Tekstylia
Ekologiczne tekstylia

W grudniu 2015 przyłączyliśmy się do kampanii "Detox"  organizacji ekologicznej Greenpeace. Oznacza to, że dobrowolnie zobowiązaliśmy do rezygnacji z substancji toksycznych i szkodliwych dla środowiska naturalnego w produkcji tekstyliów i butów. Dokumentujemy nasze postępy w corocznym raporcie. Zachęcamy do zapoznania się z nim.

Skar-
bonka

We współpracy z Bankami Żywności zorganizowaliśmy Akcję „Skarbonka” w ramach której, można wesprzeć finansowo działalność banków wrzucając pieniądze do specjalnych puszek znajdujących się przy kasach w sklepach Kaufland. Każdy 1 zł umożliwia Bankom odebranie i transport 8 kg pełnowartościowych produktów spożywczych!

Tkaniny
z GOTS
Ekologiczna bawełna

Wiele artykułów naszych marek jest wykonanych z tkanin o wysokiej zawartości bawełny organicznej i z certyfikatem Globalnego Standardu Tekstyliów Ekologicznych (GOTS). Jest to norma gwarantująca na całym świecie zrównoważoną produkcję wyrobów włókienniczych, od surowca, poprzez produkcje, aż po oznakowanie.

Energia
Przyjazna energia

W naszych marketach i centrach logistycznych używamy nowoczesnych, energooszczędnych urządzeń. Ponadto opracowaliśmy firmowy system optymalizowania zużycia energii, w ramach którego testujemy odnawialne źródła energii.

Kakao UTZ
Kakao UTZ

Kakao w produktach czekoladowych K-Classic pochodzi wyłącznie ze zrównoważonych upraw kakao z certyfikatem UTZ. Wybierając produkty z tym certyfikatem także przyczyniasz się do lepszego odziaływania na środowisko upraw kakao, jak również do poprawy gospodarczych i społecznych warunków panujących w krajach jego producentów.

Ochrona tropików
Lasy tropikalne

Certyfikat Rainforest Alliance

Rainforest Alliance to organizacja pozarządowa, która dąży do wprowadzenia harmonii między ludźmi a naturą w tropikalnych rejonach upraw. Sprzedając produkty oznaczone Rainforest Alliance Certified™ przyczyniamy się do zachowania bioróżnorodności gatunkowej w tym rejonie, ale także do poprawy jakości życia pracowników plantacji i ich rodzin.

Produkty wege
Produkty wegetariańskie

W naszym asortymencie znajduje się niezliczona ilość produktów wegańskich i wegetariańskich. Wśród nich K-take it veggie - produkty naszej marki własnej, także ekologiczne, z symbolem V-label. Stanowią one pełnowartościową, pyszną i korzystną cenowo alternatywą dla tradycyjnych produktów.

Dla planety
Mniej plastiku

Nigdy nie zapominamy o obowiązkach wobec naszej planety i ciągle pracujemy nad rozwiązaniami, które przyczynią się do polepszenia jej dobrostanu. Top tematem w naszej strategii CSR - społecznej odpowiedzialności biznesu - jest kwestia ograniczenia użycia plastiku, którego nadmierna ilość staje się poważnym zagrożeniem dla środowiska. Zapoznaj się z podjętymi przez nas krokami w tej kwestii.