Trwa wczytywanie danych

Zróbmy to razem.

Zrównoważony rozwój jest wpisany w DNA naszej firmy, zakotwiczony w celach i procesach korporacyjnych. Jesteśmy świadomi odpowiedzialności wobec ludzi, zwierząt i środowiska, która wiąże się z charakterem naszej działalności jako sprzedawcy żywności. Aby temu sprostać, codziennie pracujemy nad konsekwentną realizacją ambitnych celów zrównoważonego rozwoju. W działania CSR chcemy angażować nie tylko naszych pracowników, ale również klientów, partnerów biznesowych, lokalne społeczności oraz innych interesariuszy. Zmieńmy świat na lepszy – Zróbmy to razem!

Chroń z nami morza i oceany

8 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Oceanów. Z tej okazji warto zwrócić uwagę na problem zagrożenia siedlisk ryb i dzikiej przyrody. Kaufland od ośmiu lat wspiera inicjatywę odpowiedzialnego rybołówstwa i oferuje swoim klientom produkty rybne z certyfikatem MSC, gwarantującym pochodzenie ze zrównoważonych połowów.

W ramach proekologicznych działań Kaufland chce budować wśród klientów świadomość związaną z odpowiedzialnością za stan mórz i oceanów. Wspólnie z organizacją MSC (Marine Stewardship Council) sieć promuje wszelkie działania mające na celu zachowanie bioróżnorodności wód morskich. Każdy z nas może chronić morza i oceany poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe. Wśród produktów marek własnych Kauflandu  można znaleźć artykuły posiadające znak MSC. Wybierając artykuły z tym znakiem, klienci mogą mieć pewność, że pochodzą one ze zrównoważonych połowów spełniających rygorystyczne Standardy Zrównoważonego Rybołówstwa MSC.

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu sieć Kaufland stworzyła własną politykę w zakresie ochrony ryb i owoców morza, która jest podstawą przy podejmowaniu decyzji o zakupie ryb i przetworów rybnych. Zgodnie z polityką pierwszeństwo zakupu mają produkty z certyfikatem MSC.


Międzynarodowy Dzień Ziemi

Świętując Dzień Ziemi w firmie Kaufland, nie zapominamy o obowiązkach wobec naszej planety. Każdego dnia pracujemy nad rozwiązaniami, które przyczyniają się do polepszenia jej dobrostanu. Top tematem w naszej strategii CSR (Corporate Social Responsibility, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu) jest kwestia ograniczenia plastiku, którego nadmierna produkcja staje się poważnym zagrożeniem dla środowiska.

2020

Kaufland z nagrodą BLIX AWARDS w kategorii „Prospołeczna Sieć Roku” oraz „Promocja Roku”

W kategorii konkursu pt. „Prospołeczna Sieć Roku” Kaufland decyzją konsumentów został uznany za sieć, która w 2019 roku najlepiej prezentowała wartości prospołeczne, miała najbardziej przyjazne podejście do klienta, rzetelnie przedstawiała swoje oferty w gazetkach, a w jej sklepach ceny na półkach zawsze zgadzały się z tymi przy kasie. Ponadto sieć zdaniem konsumentów udanie prezentowała dodatkowe wartości, m.in. proekologiczne.

 

W kategorii „Promocja Roku” również przyznawano nagrody w oparciu o opinie klientów. Konsumenci w badaniu stwierdzili, że w Kauflandzie promocje były najlepiej zorganizowane i były najbardziej atrakcyjne. Przy wyborze brano pod uwagę najczęściej wykorzystywane rabaty i najlepsze okazje – pod względem ceny, jakości produktu oraz innych potrzeb.

Kaufland został wyróżniony prestiżowym tytułem „Efektywna Firma”

W elitarnym gronie zwycięzców konkursu „Dobra Firma”, organizowanym przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, znalazły się firmy z województwa dolnośląskiego, których działania w dziedzinie przedsiębiorczości, zarządzania i innowacyjności zasługują na szczególne uznanie. Laureaci zostali wyłonieni w sposób obiektywny, oparty na twardych kryteriach finansowych. Organizatorzy docenili wkład Kauflandu jako lidera biznesu wykorzystującego potencjał pracowniczy i przyczyniającego się do rozwoju regionu i tworzenia nowych miejsc pracy. 

Firma Kaufland wyróżniona Laurem Konsumenta w kategorii „Odkrycie Roku 2020” za produkty marki własnej K-take it veggie

Plebiscyt Laur Konsumenta to ogólnopolski projekt, który każdego roku wyłania marki wyróżniające się pod względem jakości produktów i usług. Tytuł „Odkrycie Roku” został stworzony z myślą o produktach i markach, które stosunkowo krótko funkcjonują na rynku, ale już odznaczają się innowacyjnością, wyjątkowym potencjałem i stale rosnącą popularnością.

Laur Konsumenta przypadł naszej marce własnej K-take it veggie, która jest synonimem zdrowego i zrównoważonego stylu życia. Każdy nasz produkt wegański i wegetariański oznaczony jest znakiem V-Label. Wszystko po to, aby zapewnić sprawdzoną jakość i najlepszy skład.

Laur Konsumenta 2019

W tym roku zdobyliśmy tytuł Laur  Konsumenta.

Celem tego ogólnopolskiego plebiscytu jest wyłonienie najpopularniejszych marek, produktów i usług w danej kategorii.

Opinie zbierane są drogą telefoniczną, a następnie na portalach internetowych przeprowadzane jest głosowanie, w którym użytkownicy mogą oddać jeden głos w każdej z kategorii. Korespondenci większością głosów uznali naszą sieć za najpopularniejszą na rynku i tym samym Kaufland zdobył Laur Konsumenta w kategorii Supermarkety.

Kaufland wśród najchętniej polecanych sieci handlowych w Polsce

Kaufland po raz kolejny znalazł się w gronie najsilniejszych marek w Polsce. Nasza sieć została uhonorowana prestiżowym tytułem Superbrands 2018.

O przyznaniu tytułów Superbrands 2018 zadecydowali konsumenci w ramach największego niezależnego badania marek w Polsce, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, na łącznej próbie ponad 10 tysięcy respondentów. Najważniejszym kryterium branym pod uwagę było polecanie marki, które jest wyrazem zaufania i uznania dla jej jakości. Badanie objęło prawie 2 tys. marek, a opinie konsumentów pozwoliły określić indeks siły marki i tym samym wyłonić najsilniejsze z nich. Wśród badanych marek znalazło się 29 sklepów spożywczo-przemysłowych.

Bycie jedną z trzech najchętniej polecanych sieci handlowych na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym polskim rynku pokazuje, że nasz model biznesowy i rozwiązania dobrze odpowiadają na oczekiwania i potrzeby klientów - mówi Marcin Łojewski, Wiceprezes Zarządu Kaufland Polska.

Kaufland został uhonorowany tytułem Superbrands już po raz kolejny, nasza sieć otrzymała wyróżnienie także w edycjach 2016 i 2017.

Superbrands to międzynarodowa organizacja, działająca od ponad 20 lat w 80 krajach na całym świecie, a od 12 lat w Polsce.

Dobroczyńca Roku 2017

Dobroczyńca Roku to konkurs, który powstał, aby promować prospołeczne działania firm. W jego ramach, nieprzerwanie od 20 lat, nagradzane są przedsiębiorstwa angażujące się społecznie i wspierające organizacje pozarządowe. 

Kapituła Konkursu doceniła nasze działania na rzecz wiosek – w szczególności za:  

  • wsparcie finansowe i rzeczowe
  • organizację dedykowanych imprez i wydarzeń (Dzień Matki, Dzień Dziecka, mikołajki itp.)
  • bezpłatne udostępnienie powierzchni reklamowych
  • zbiórkę pieniędzy w naszych marketach (akcja "Skarbonka")
  • zaangażowanie naszych pracowników w wolontariat na rzecz Wiosek SOS oraz wewnętrzne inicjatywy i akcje charytatywne.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w projekty oraz oddanie głosu na naszą firmę.

Jakość Obsługi 2017

Nagroda przyznawana jest przez konsumentów tym firmom, które w najwyższym stopniu dbają o obsługę klientów, wywiązują się z przyjętych wobec nich zobowiązań i świadczą skuteczną według przyjętych standardów obsługę. Gwiazdy Jakości Obsługi należą do ścisłego grona najbardziej przyjaznych przedsiębiorstw działających dla polskiego klienta. To już kolejny raz, jak Kaufland został wyróżniony tym mianem.

Best Quality Employer 2016

Kaufland po raz kolejny w tym roku triumfuje w rankingu najlepszych pracodawców w Polsce. Tym razem nasza firma została uhonorowana godłem Best Quality Employer w konkursie organizowanym przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej. Konkurs miał na celu wyłonienie spośród wielu pracodawców takich przedsiębiorstw, które wyróżniają się ponadprzeciętnymi standardami zarządzania zasobami ludzkimi oraz dbałością o wysoką jakość warunków pracy. Decydującymi aspektami były także stabilność zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera pracy. 

Kapituła konkursu zweryfikowała i doceniła rozwiązania stosowane w Kauflandzie – przede wszystkim zasady i metody prowadzenia procesów rekrutacyjnych, a także możliwości rozwojowe oferowane pracownikom przez naszą firmę.

Odpowiedzialny Pracodawca - lider HR 2016

Już po raz szósty magazyn Strefa Gospodarki uhonorował najlepszych pracodawców na rynku godłem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2016. W tym roku również Kaufland zasilił grono laureatów tej nagrody.

Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2016 to ogólnopolski program promocyjny z obszaru human resources (HR). Jego celem jest upowszechnianie oraz propagowanie pozytywnych wzorców, modeli strategii działań w zakresie polityki personalnej, a także strategii integracji spraw personalnych z biznesowymi.

Statuetka Superbrands 2016

17 maja wręczono statuetki w 10. edycji Superbrands. Odebrali je przedstawiciele najsilniejszych marek obecnych w Polsce. Kaufland, będący wiodącą marką na rynku handlu detalicznego, został wyróżniony prestiżową, złotą statuetką Superbrands.

Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja, promująca ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. Powstała ponad 20 lat temu w Wielkiej Brytanii. Obecnie działa w ponad 80 krajach na całym świecie.

Kreator miejsc pracy 2015

Nasza firma otrzymała wyróżnienie w prestiżowym konkursie pod auspicjami Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Głównym kryterium konkursu był wzrost poziomu zatrudnienia. "Kreator miejsc pracy to firma dbająca o pracowników i ich rozwój, ale także o najlepsze warunki pracy" – mówił podczas uroczystej gali podsumowującej wyniki konkursu Minister Pracy i Polityki Społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz.

Obok liczby utworzonych miejsc pracy, kapituła konkursu oceniała także rzetelność pracodawców przejawiającą się m.in. w terminowym wypłacaniu wynagrodzenia, zatrudnianiu pracowników w oparciu o umowę o pracę, stosowaniu dodatkowych systemów wynagradzania czy zatrudnianiu pracowników niepełnosprawnych oraz z grupy "50+".

Aby zapobiegać globalnemu kryzysowi plastikowemu, Kaufland stworzył strategię „Bez plastiku”, w której zobowiązał się, że:

  • do 2025 roku zmniejszy zużycie tworzyw sztucznych o 20%
  • do 2025 roku wszystkie plastikowe opakowania marek własnych będą wykonane z materiału zdatnego do recyclingu.

Ponadto Kaufland zredukuje ilość wprowadzanego do środowiska plastiku poprzez m. in.:

  • zastąpienie opakowań warzyw i owoców bio opakowaniami biodegradowalnymi i wprowadzeniu toreb biodegradowalnych bądź wielokrotnego użytku na owoce i warzywa,
  • wycofanie ze sprzedaży artykułów Single-Use-Plastic (np. naczyń jednorazowych czy patyczków kosmetycznych),
  • zastąpienie w obiegu logistycznym skrzynek jednorazowych, wielorazowymi, dzięki którym możliwe jest również zredukowanie zużycia folii pakunkowej.

A jakie kroki Ty możesz podjąć, żeby ograniczyć zużycie plastiku na co dzień? Oto 4 proste rozwiązania, które możesz zastosować już dziś!

  1. Noś zawsze przy sobie wielorazową torbę na zakupy wykonaną z ekologicznych materiałów
  2. Zrezygnuj z plastikowych słomek i ogranicz zużycie jednorazowych tacek czy sztućców z tworzyw sztucznych
  3. Proś o nalanie kawy na wynos do własnego, wielorazowego kubka
  4. Kupuj produkty z tworzyw pochodzących z recyklingu.

Razem zadbajmy o przyszłość naszej planety!