Trwa wczytywanie danych

Kaufland Polska: stabilny wzrost organiczny

Wrocław, 24 kwietnia 2017 roku

W roku obrotowym 2016, zakończonym 28 lutego br. Kaufland Polska osiągnął ponad 10 mld złotych przychodów ze sprzedaży. Poziom przychodów wzrósł o blisko 6% r/r. z 9,5 mld złotych w 2015 r.

Na wyniki finansowe Kauflandu w ubiegłym roku wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci, wzrost sprzedaży na dotychczasowej powierzchni (tzw. like for like) oraz zmiany asortymentu oferowanych produktów.

W roku obrotowym 2016 Kaufland przeznaczył na inwestycje ponad 500 mln złotych. W 2017 r. sieć planuje zwiększyć poziom inwestycji do ponad 700 mln z uwagi na planowane otwarcia pięciu nowych placówek oraz modernizacje istniejących. Kaufland w 2018 r. planuje uruchomienie kolejnych 5 sklepów.

Wraz z rozwojem organicznym Kauflandu rośnie też kwota odprowadzanych przez sieć podatków. W roku obrotowym 2016 wyniosła ona około 600 mln złotych (CIT, VAT, PIT i inne) w tym około 50 mln wyniósł podatek dochodowy (CIT) płacony przez spółki z o.o. lub przez wspólników spółki komandytowej. Informacja o wysokości zapłaconego podatku dochodowego przez Kaufland w Polsce wynika ze złożonych deklaracji podatkowych CIT-8.

W 2016 roku w odpowiedzi na rosnący popyt na produkty wegetariańskie, wegańskie, ekologiczne oraz bez laktozy Kaufland wprowadził nową linię artykułów marki własnej. Są to produkty pod nazwą K-take it veggie, K-Bio oraz K-Classic bez laktozy. Ponadto Kaufland nieustannie rozwija asortyment w kategorii premium pod marką Exquisit. Ogółem w ofercie Kauflandu znajduje się kilkanaście tysięcy produktów, a blisko 80% z nich pochodzi od polskich dostawców. Tak szeroki asortyment wymaga sprawnej obsługi logistycznej, dlatego wraz z rozwojem sieci marketów w planach firmy jest również budowa nowego centrum logistycznego. Na początku tego roku Kaufland uruchomił nowe większe centrum logistyczne w Bydgoszczy.

 

Dane kontaktowe

Daria Tworek
Publicis Consultants
ul. Wołoska 9A - Platinium III
02-583 Warszawa