Trwa wczytywanie danych

Kaufland stawia na polskie smaki i wprowadza nową markę własną K–Stąd Takie Dobre

Wrocław, 18 października 2019 r.

Nowe produkty marki K – Stąd Takie Dobre to tradycyjny polski smak w nowoczesnym wydaniu. Kaufland wprowadził do oferty blisko 50 artykułów, które są dostępne w sklepach sieci w całej Polsce od 17 października.

Niemal trzech na czterech Polaków interesuje się krajem pochodzenia żywności, którą kupuje[1], prawie tyle samo (73 proc.) deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt rolno-spożywczy wiedząc, że pochodzi on z Polski.[2] Co więcej, nasza rodzima kuchnia cały czas pozostaje najpopularniejsza wśród Polaków.[3] Trendy są jasne – tradycyjne, polskie smaki cały czas pozostają pierwszym wyborem polskich konsumentów.

Kaufland wyszedł im naprzeciw i stworzył nową markę własną, która oferuje produkty charakterystyczne dla polskiej kuchni wyłącznie od sprawdzonych, krajowych producentów. Wśród nich można znaleźć między innymi różnego rodzaju pierogi, wędliny, kiełbasy, twarogi, białe i żółte sery, makarony do zupy, ciasta i dania gotowe. Łącznie blisko 50 produktów. Planowane jest systematyczne rozszerzanie oferty. Do końca listopada na półkach sklepów Kaufland będzie dostępnych ponad 80 artykułów od 26 producentów. Pod koniec przyszłego roku marka K – Stąd Takie Dobre ma obejmować już 150-200 produktów.

Dążymy do tego, aby poprzez produkty marki własnej Kaufland zapewnić klientom jak największy wybór różnorodnych artkułów. Nowa marka K – Stąd Takie Dobre to naturalna odpowiedź na potrzeby naszych klientów, którzy coraz częściej szukają produktów od polskich producentów
i chcą cieszyć się ich wysoką jakością w przystępnej cenie –
mówi Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

Już od czwartku 17 października klienci mogą kupić m.in. kiełbasę krakowską suchą, kiełbasę głogowską, kluski śląskie, twaróg krajanka, makaron dwujajeczny do zupy, jabłka prażone czy makowiec.

Już w momencie debiutu oferty K-Stąd Takie Dobre pięć produktów ma oznaczenie „Produkt polski”, promowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Ten znak umożliwia zainteresowanym klientom wyszukiwanie produktów wytworzonych w Polsce i składających się w większości z polskich składników zgodnie z polskimi przepisami. Są to jabłka prażone, dwie mieszanki warzyw oraz dwa rodzaje makaronu. Sieć zapowiada, że asortyment z oznakowaniem „Produkt polski” wkrótce się powiększy.

Poprzez stworzenie i planowany dynamiczny rozwój asortymentu nowej marki będziemy mieć okazję do dalszego, harmonijnego rozwoju współpracy z polskimi producentami. Zarówno ci więksi, jak i mniejsze przedsiębiorstwa dostarczają nam produkty najwyższej jakości – przekonuje Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.

 

[1] Badanie „Wiemy, co jemy? Polacy o potrzebie informacji” zrealizowane przez agencję badawczą Inquiry w maju 2019 roku

[2] Badanie zrealizowane w 2017 roku w ramach kampanii „Polska smakuje każdego dnia”, której organizatorem było konsorcjum zrzeszające polskich producentów artykułów spożywczych pod przewodnictwem Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

[3] Badanie "Polska na Talerzu 2018" zrealizowane przez agencję badawczą IQS w lutym 2018 roku

Dane kontaktowe

Daria Tworek
Publicis Consultants
ul. Wołoska 9A - Platinium III
02-583 Warszawa