Trwa wczytywanie danych

Zakupy na wagę do własnych opakowań w Kauflandzie

Wrocław, 3 października 2019 r.

Sieć Kaufland testuje możliwość pakowania produktów ze stoisk z obsługą do opakowań własnych klientów. Od początku października z usługi można skorzystać w 11 marketach w Polsce. Inicjatywa jest elementem szerszej kampanii Kaufland ograniczającej zużycie plastiku.

Do szklanego lub plastikowego pojemnika, słoika lub woreczka wielorazowego użytku. Od początku października w wybranych marketach sieci Kaufland klienci mogą pakować żywność do przyniesionych przez siebie opakowań wielokrotnego użytku. Usługa obejmuje produkty ze stoisk z obsługą, czyli sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu.

By móc skorzystać z tej możliwości, o zamiarze dokonania zakupu do opakowania własnego należy poinformować pracownika Punktu Informacyjnego marketu. Jeśli opakowanie posiada atest dopuszczający je do kontaktu z żywnością, jest czyste, szczelne i nieuszkodzone, pracownik Kaufland oznacza je specjalną naklejką. Ta stanowi informację dla obsługującego stoisko, że sery, wędliny czy produkty garmażeryjne mogą trafić do pojemnika. Przed ważeniem produktów pracownik stoiska taruje wagę, czyli zeruje na niej masę danego opakowania, a następnie po zważeniu pojemnika z produktami nakleja na pojemnik klienta etykietę cenową. Ta stanowi podstawę do dokonania płatności – zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Nowa usługa przechodzi teraz fazę miesięcznych testów w 11 wybranych marketach sieci Kaufland w Polsce. Akcja jest jednym z elementów strategii CSR sieci i przyświecającego jej hasła „Działanie robi różnicę”. Ta obejmuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Sieć planuje m.in. że do 2025 roku przynajmniej o 20% zredukuje zużycie tworzywa sztucznego w swoich sklepach, a 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi.

Możliwość pakowania wybranego asortymentu do opakowań wielokrotnego użytku, przyniesionych przez klientów to odpowiedź Kauflandu na ich oczekiwania. Dbanie o środowisko jest jednym z głównych filarów naszej strategii CSR. Jak widać na ochronie środowiska zależy tak nam, jak i naszym klientom. W Kauflandzie podjęliśmy już szereg działań ograniczających zużycie plastiku, w tym wprowadziliśmy ekologiczne zamienniki dla toreb foliowych. Cieszymy się, że wspólnie z naszymi klientami oraz pracownikami każdego dnia możemy dowodzić, że działanie naprawdę robi różnicę - mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w sieci Kaufland Polska.

 

Markety sieci Kaufland objęte testową usługą:

  • Brzeg - ul. Łokietka 24A
  • Giżycko - ul. Kazimierza Wielkiego 2
  • Gostynin - ul. Wojska Polskiego 15
  • Kraków – ul. Norymberska 1
  • Legionowo - ul. Zegrzyńska 115
  • Mysłowice - ul. Fryderyka Chopina  1
  • Sosnowiec -  ul. 11 Listopada 124
  • Wrocław – ul. Legnicka 62 A
  • Wrocław - ul. Bardzka 1 a
  • Wrocław -ul. Sieradzka 7
  • Zabrze - Al. Korfantego 5

Dane kontaktowe

Daria Tworek
Publicis Consultants
ul. Wołoska 9A - Platinium III
02-583 Warszawa