Trwa wczytywanie danych

Kaufland stawia na ekologię – na zakupy z własnymi opakowaniami

Wrocław, 5 listopada 2019 r.

Od 2 listopada we wszystkich marketach sieci Kaufland w Polsce świeże produkty na wagę ze stoisk z obsługą można kupić do opakowań własnych. Usługą objęto sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu. Inicjatywa jest częścią strategii CSR sieci Kaufland, która zakłada ograniczanie zużycia plastiku.

Możliwość pakowania produktów do opakowań klienta była testowana od początku października w wybranych marketach sieci. Od 2 listopada z możliwości pakowania żywności do przyniesionych przez siebie opakowań wielokrotnego użytku mogą skorzystać klienci wszystkich marketów Kaufland w Polsce.

 

By skorzystać z usługi, wystarczy zabrać ze sobą do marketu własne opakowanie – szklany lub plastikowy pojemnik, słoik lub woreczek wielorazowego użytku, posiadające atest dopuszczający je do kontaktu z żywnością, czyste, szczelne i nieuszkodzone, a następnie podać je pracownikowi stoiska z wędlinami, serami czy garmażerką. Przed ważeniem produktów osoba obsługująca stoisko taruje wagę, czyli zeruje na niej masę danego opakowania, a po zważeniu produktów nakleja na pojemnik klienta etykietę cenową, która stanowi podstawę do dokonania płatności – zarówno w kasach tradycyjnych, jak i samoobsługowych.

Wprowadzenie usługi jest częścią strategii CSR sieci Kaufland i kampanii „Zróbmy to razem.”, obejmującej szereg działań na rzecz ochrony środowiska, w tym redukcję zużycia plastiku. Sieć zakłada, że do 2025 roku ograniczy zużycie tworzywa sztucznego w swoich marketach o co najmniej 20 proc., a 100 proc. opakowań jej marek własnych będzie można poddać recyklingowi.

Troska o środowisko jest jednym z fundamentów, na których opiera się nasza strategia CSR. Możliwość pakowania wybranych produktów do własnych opakowań wielokrotnego użytku była kolejnym, naturalnym krokiem zmierzającym do ograniczenia zużycia plastiku w naszych marketach. Cieszymy się, że wraz z naszymi klientami i pracownikami możemy wspólnie działać dla dobra naszej planety, w imię kampanii „Zróbmy to razem.” – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland Polska.

Dane kontaktowe

Daria Tworek
Publicis Consultants
ul. Wołoska 9A - Platinium III
02-583 Warszawa