Trwa wczytywanie danych

Drugie życie butelki PET – odzież na bazie plastiku z recyclingu w ofercie Kaufland

Wrocław, 10 stycznia 2020 r.

W ofercie sieci Kaufland zadebiutowała nowa kolekcja odzieży sportowej marki Newletics, powstała m.in. z wykorzystaniem butelek PET pochodzących z recyclingu. To kolejny element kampanii Kaufland „Zróbmy to razem”, zachęcającej m.in. do ochrony środowiska i aktywnego trybu życia.

Nowa kolekcja sportowej marki własnej Kaufland obejmuje m.in. t-shirty, kurtki, legginsy i buty sportowe. Odzież i obuwie dedykowane osobom aktywnym fizycznie powstają z wykorzystaniem poddawanych recyclingowi plastikowych butelek i odpadów z tworzyw sztucznych, co pozwala na ponowne wykorzystanie surowców, ale i ograniczenie zużycia ropy naftowej czy emisji dwutlenku węgla na etapie produkcji.

Wprowadzenie tej wyjątkowej kolekcji wpisuje się w prowadzoną przez naszą sieć kampanię „REset plastic” mającą na celu redukcję jego wykorzystania w skali globalnej. Chcemy w ten sposób przyczynić się do ochrony środowiska i maksymalnego wykorzystania zasobów już istniejących – mówi Agnieszka Kotlińska, ekspert ds. CSR w Kaufland.

Do wytworzenia nowej kolekcji sportowej Newletics wykorzystywany jest plastik, który w procesie recyclingu zostaje oczyszczony, pocięty na drobne kawałki i przetopiony. Z tak powstałego surowca pozyskuje się wytrzymałe włókna oraz tkaninę, z której może być szyta odzież. Do wyprodukowania butów sportowych Newletics potrzebne jest sześć butelek PET, natomiast leginsy powstają z surowca z przetworzonych 20 butelek plastikowych, natomiast do produkcji kurtki potrzeba aż 30 butelek PET o pojemności 1,5 litra.

Odzież sportowa powstała z tworzyw sztucznych pochodzących z recyclingu nie różni się od powstających w tradycyjny sposób tekstyliów. Tkanina ma identyczne właściwości oddychające i świetnie sprawdza się przy różnego typu aktywnościach fizycznych. Dzięki temu możemy jednocześnie zadbać o swoją kondycję fizyczną i przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego – dodaje Agnieszka Kotlińska z Kaufland.

Korzyść dla środowiska nie kończy się przy tym na ponownym wykorzystaniu butelek. Proces przetwarzania odpadów plastikowych na odzież sportową nie wymaga użycia ropy naftowej, a zużycie energii elektrycznej na etapie produkcji np. nowej koszulki, jest o połowę mniejsze niż przy tradycyjnym procesie. Niższa jest także emisja dwutlenku węgla do atmosfery.

Wprowadzenie kolekcji odzieży opartej na plastiku z recyclingu wpisuje się w akcję sieci pod nazwą REset Plastic, będącej elementem strategii CSR Kaufland pn. „Zróbmy to razem”, obejmującej szereg działań na rzecz promowania rozwiązań proekologicznych czy zdrowego stylu życia.

Zmiany te są widoczne we wszystkich 213 marketach Kaufland w całej Polsce. Sieć walczy m.in. plastikowymi torbami, oferując w ich miejsce wytrzymałe torby wielorazowego użytku oraz ekologiczne zamienniki. Ponadto, zgodnie z wprowadzaną przez sieć strategią, do 2025 roku zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20 proc., a 100 proc. opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi. Jednym z realizowanych przez Kaufland projektów w zakresie redukcji plastiku jest wprowadzenie w Polsce skrzynek wielorazowego użytku w łańcuchu dostaw. Za ten projekt w 2019 r. podczas XI edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit sieć Kaufland otrzymała pierwszą w historii nagrodę Sustainability in Retail Award w kategorii Food Retailer. Firmę wyróżniono za promocję idei zrównoważonego rozwoju i szczególny wkład w ochronę środowiska w zakresie prowadzonej działalności.

Dane kontaktowe

Daria Tworek
Publicis Consultants
ul. Wołoska 9A - Platinium III
02-583 Warszawa