Trwa wczytywanie danych

Specjalna infolinia dla pracowników – nowe rozwiązania Kaufland w związku z koronawirusem

Wrocław, 19 marca 2020 r.

Kaufland uruchomił specjalną infolinię dla pracowników, pod którą uzyskają wsparcie psychologa. To jedno z kolejnych rozwiązań wprowadzonych przez sieć w związku z epidemią koronawirusa.

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz personelu, w związku z panującą sytuacją epidemiologiczną, sieć Kaufland zdecydowała się wprowadzić dodatkowe środki ostrożności i nowe rozwiązania ułatwiające pracę w tym szczególnym czasie. Jednym z nich jest infolinia dedykowana pracownikom sieci.

Dzwoniąc pod wyznaczony numer, pracownicy Kaufland uzyskają wsparcie specjalisty – bezpłatną pomoc psychologiczną.

Mamy świadomość, że obecna sytuacja dla wielu naszych pracowników jest wielkim i pełnym stresu wyzwaniem. Jesteśmy im niezwykle wdzięczni za to, że pomimo trudnych okoliczności z pełnym zaangażowaniem wypełniają swoje obowiązki. Telefoniczna pomoc psychologa ma zapewnić im dodatkowe wsparcie – mówi Małgorzata Ławnik z Pionu Personalnego sieci Kaufland.

W trosce o klientów i personel
To nie jedyne zmiany, jakie zaszły w firmie Kaufland w ostatnich dniach. Sieć obejmująca blisko 220 marketów w całej Polsce zdecydowała się wprowadzić szereg rozwiązań mających na celu ochronę zdrowia pracowników i klientów.

Pracownicy  sklepów zostali poinformowani, jak powinni postępować na wypadek wystąpienia różnych scenariuszy oraz na bieżąco otrzymują informacje o aktualnej sytuacji. W związku z zamknięciem szkół i przedszkoli dostosowano także grafiki pracy do aktualnych potrzeb zatrudnionych. Ponadto zadbano o dodatkowe środki ochrony indywidualnej – zamówione zostały osłony ochronne twarzy dla pracowników lady oraz szyby pleksi dla pracowników kas. Zabezpieczenia te w niedługim czasie pojawią się w sklepach Kaufland.

Sieć zintensyfikowała także regularne działania dotyczące czystości i dezynfekcji. Przy stanowiskach kasowych dla pracowników pojawiły się dozowniki ze środkiem do dezynfekcji. Klienci mogą natomiast skorzystać ze stacji do odkażania z płynem dezynfekującym i chusteczkami nawilżającymi – co pozwala oczyścić nie tylko dłonie, ale także uchwyt sklepowego wózka czy koszyka.

Sieć przypomina o konieczności zachowania bezpiecznej odległości między osobami oczekującymi w kolejce poprzez plakaty oraz komunikaty wygłaszane przez sklepowe radio. Co więcej, za pomocą kolorowych taśm wyznaczono także strefy w rejonie kas oraz lady obsługowej, które pozwalają zachować bezpieczeństwo i odpowiedni odstęp między klientami. Z kolei personel Kaufland obsługujący ladę z produktami świeżymi zobowiązany jest wykonywać swoje obowiązki wyłącznie w rękawiczkach oraz korzystać z jednorazowych fartuchów.

Jednocześnie sieć tymczasowo zawiesiła możliwość sprzedaży produktów garmażeryjnych do pojemników własnych klientów oraz wstrzymała wszelkie degustacje promocyjne, a samych klientów zachęca do płatności zbliżeniowych. Ponadto Kaufland rozpoczął sprzedaż pieczywa – pakowanych pojedynczo chlebów i pakowanych po 3 lub 5 sztuk bułek –  w szczelnie zamkniętych i zaklejonych etykietą cenową papierowych torbach. Zdecydowano się także zawiesić sprzedaż ciastek, bakalii, makaronów oraz orzechów sprzedawanych luzem. Ciastka, które znajdują się jeszcze w sprzedaży, do wyczerpania zapasów będą oferowane jedynie w szczelnych opakowaniach. Sieć zwiększyła równocześnie kontrolę dostępności jednorazowych rękawic, przypominając przy tym klientom o konieczności zakładania ich przy kontakcie z pieczywem, owocami, warzywami i artykułami na wagę.

Sieć podkreśla przy tym, że zastosowane rozwiązania mają głównie charakter tymczasowy i zostały wprowadzone na czas trwania zagrożenia epidemiologicznego.

Dane kontaktowe

Karina Galli, Justyna Kalinowska
38 Content Communication