Kaufland rozwija ofertę dla wegan i wegetarian
Coraz więcej Polaków deklaruje ograniczone spożycie lub rezygnację z mięsa w swojej diecie. Odpowiadając na oczekiwania konsumentów, Kaufland systematycznie rozwija ofertę wegańską i wegetariańską. W sklepach dostępny jest szeroki asortyment produktów marki własnej K-Take it veggie, w której pojawiło się sześć nowych artykułów, a także propozycje innych producentów, jak np. w 100% roślinne jogurty Planton i VegUP Bio.
Jeszcze w październiku 2019 r. milion Polaków deklarowało, że są weganami lub wegetarianami, a kolejne dwa miliony rozważały dołączenie do tej grupy w najbliższym czasie[1]. Tę zmianę mogły przyspieszyć wydarzenia ostatnich miesięcy. Wyniki badania MRW[2] wskazują, że podczas izolacji co czwarty Polak kupował roślinne zamienniki mięsa. Jednocześnie ponad połowa badanych deklarowała chęć dalszego ograniczenia produktów mięsnych w swojej diecie.
Roślinna alternatywa
Odpowiadając na zmieniające się nawyki żywieniowe Polaków, Kaufland sukcesywnie rozwija asortyment wegetariański i wegański. Starania sieci zostały docenione m.in. w raporcie „Badanie dostępności produktów roślinnych w sieciach handlowych w Polsce”[3], gdzie Kaufland zajął czołowe miejsce za szeroką ofertę marki własnej K-Take It veggie. Dodatkowo asortyment ten zostały wyróżniony Laurem Konsumenta – Odkrycie Roku 2020 w kategorii produkty i dania wegetariańskie.
Oferta K-Take it veggie to dowód na to, że produkty roślinne mogą być różnorodne i smaczne. Nasza marka własna obejmuje m.in. wiele rodzajów tofu, aromatyczne pasty kanapkowe, wędliny czy nuggetsy. Asortyment K-take it veggie został właśnie rozbudowany o kolejne pozycje, dzięki czemu klienci będą mogli wybierać już spośród blisko 30 produktów tej marki – mówi Maja Szewczyk z Kaufland Polska.
Na półkach Kaufland zadebiutowały różne warianty napojów roślinnych K-Take it veggie – owsiany i ryżowy, a także dostępne w wariancie słodzonym i niesłodzonym napoje sojowy i migdałowy. Wkrótce w ofercie pojawią się również napoje owsiane K-Take it veggie o smaku czekoladowym oraz waniliowym.
Aby zapewnić klientom jak najszerszy wybór produktów wegetariańskich czy wegańskich, oprócz rozwoju marki własnej Kaufland współpracuje także z lokalnymi producentami, w tym Roślinną Magdą – polską firmą mleczarską o blisko trzydziestoletniej tradycji, która dostarcza do Kauflandu roślinne produkty marek VegUP BIO oraz Planton.
Wegański nabiał rośnie w siłę
Skład oparty na mleczku kokosowym, w 100% roślinna produkcja, a przy tym zachowanie wyjątkowego smaku produktów – to klucz do sukcesu firmy Roślinna MAGDA, wcześniej znanej jako Jogurty MAGDA.
Produkty Planton i VegUp BIO to efekt połączenia miłości do dobrego smaku z wartościami, które są mi prywatnie bliskie. Sama nie jem mięsa, unikam nabiału i glutenu, dążę do budowania świadomości przewag diety wegańskiej, opartej na naturalnych i naprawdę smacznych produktach – mówi Magdalena Kubit, właściciel i Dyrektor Zarządzająca firmy Roślinna MAGDA.
Zawierające tylko naturalne cukry, pozbawione laktozy, glutenu, barwników i soi produkty Planton zdobyły wyróżnienie Dobra Marka 2019. Z równie dobrym odbiorem konsumentów spotkały się słodzone owocami jogurty VegUP BIO, dostępne m.in. w wersji jabłko-cynamon, mango oraz jagoda-porzeczka, marki, która może poszczycić się tytułem Odkrycia Roku. Asortyment dostępny jest obecnie na Słowacji, w Czechach, Bułgarii, Rumunii, Słowenii, Estonii oraz na Litwie. W Polsce produkty Planton i VegUP BIO są dostępne m.in. w sklepach Kaufland.
Współpraca z siecią Kaufland pozwala nam dotrzeć do tysięcy klientów w całej Polsce, a to niezwykle ważne dla naszej misji, jaką jest promowanie świadomego odżywiania, opartego na jakościowych produktach roślinnych. Coraz większe zainteresowanie konsumentów pozycjami wegańskimi pokazuje, że zmierzamy w dobrym kierunku – podsumowuje Magdalena Kubit.
[1] Źródło: Raport Food-Trendów Pyszne.pl; https://www.rp.pl/Ekonomia/310019879-Polacy-rezygnuja-z-miesa.html
[2] Źródło: Nawyki żywieniowe Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa 2020, MRW, czerwiec 2020
[3] Żródło: Badanie dostępności produktów roślinnych w sieciach handlowych w Polsce, RoślinnieJemy, 2020
Dane kontaktowe
38 Content Communication