Trwa wczytywanie danych

Rozwiązania online i kompleksowość usług zyskują na znaczeniu

Wrocław, 18 grudnia 2020 r.

Z roku na rok rośnie zaufanie Polaków do zakupów dokonywanych w sieci, które w trakcie pandemii stały się istotną alternatywą dla zakupów stacjonarnych. Wartość sprzedaży internetowej w pierwszym kwartale 2020 wzrosła o 30% w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 roku[1]. Zwiększone zainteresowanie zakupami online dotyczy także produktów spożywczych. Idąc za tym trendem, Kaufland rozwija alternatywne metody, dzięki którym można zaopatrzyć się zdalnie
w produkty codziennej potrzeby.

Najnowsze badania pokazują, że Polacy w czasie pandemii częściej kupują w internecie żywność, leki oraz kosmetyki. Dodatkowo wg tych samych badań 51% Polaków ogranicza wyjścia do sklepu do niezbędnego minimum, natomiast sklepom internetowym w Polsce w tym czasie przybyło 6% nowych klientów. Największym odsetkiem mogą poszczycić się sklepy spożywcze, gdzie aż 9% Polaków po raz pierwszy dokonało zakupów online[2].

Bezpiecznie, szybko i wygodnie

Bezpieczeństwo, wygoda i oszczędność czasu to powody, dla których klienci zainteresowali się zakupami w sieci. Wychodząc naprzeciw ich potrzebom,  sukcesywnie rozwijamy usługę click & collect, która umożliwia zdalną rezerwację produktów , a następnie odbiór skompletowanego zamówienia w wybranym sklepie. Rozwiązanie dostępne jest już w 70 marketach Kaufland zlokalizowanych w 60 miastach – komentuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej.

Kaufland umożliwia swoim klientom również zakupy online z dostawą do domu. Dzięki współpracy z firmą Everli mieszkańcy 18 miejscowości mogą zaopatrzyć się w niezbędne produkty właśnie w ten sposób. Klienci kupują online przede wszystkim artykuły spożywcze, takie jak makaron, kawa i herbata oraz nabiał. Popularnością cieszą się również dania gotowe.

Kompleksowość usług

Coraz popularniejsza staje się również możliwość skorzystania z usług kurierskich przy okazji zakupów w sklepie. Kaufland wraz z firmą Pointpack.pl umożliwia swoim klientom odbiór i nadawanie paczek DHL Parcel. Usługa została wprowadzona w kwietniu 2019 roku i obecnie dostępna jest w 139 sklepach w całej Polsce. Przesyłki można nadawać i odbierać w punktach informacyjnych w godzinach pracy marketów.

Na każdym kroku staramy się ułatwiać  klientom codzienne zakupy, stwarzając możliwość załatwienia innych spraw przy okazji wizyty w naszym sklepie. Usługa nadawania i odbierania paczek kurierskich cieszy się dużym zainteresowaniem, o czym świadczy fakt, że do tej pory obsłużyliśmy blisko 78 tys. przesyłek – komentuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej.

Od niedawna na parkingach wybranych sklepów Kaufland można znaleźć także Mobilne Punkty Odbioru Zamówień sklepu IKEA. Dzięki temu klienci, którzy zrobili zakupy online w sklepie partnera, mogą odebrać zamówienie przy okazji wizyty w placówce Kaufland.

 

[1] Wpływ COVID-19 na rynek FMCG, GfK Consumer Panels & Services, maj 2020

[2] Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19, KPMG wrzesień 2020

Dane kontaktowe

Karina Galli, Justyna Kalinowska
38 Content Communication