Kaufland i Fundacja Szkoła na Widelcu razem dla zdrowych nawyków żywieniowych

Wrocław, 03.02.2021

Nad wyrabianiem odpowiednich nawyków żywieniowych warto pracować od najmłodszych lat. Na ich kształtowanie największy wpływ mają rodzice, ale ważną rolę odgrywają także placówki edukacyjne. To w szkołach dzieci spożywają dwa lub nawet trzy posiłki dziennie, a aż dwie trzecie uczniów jada szkolne obiady. Firma Kaufland również wspiera zdrowe nawyki żywieniowe wśród najmłodszych, współpracując od 2020 r. z Fundacją Szkoła na Widelcu w ramach projektu Kauflandu „Stołówka z klasą” oraz prowadzonego przez organizację programu „Dobrze Jemy”.

Materiały prasowe Kaufland

Odpowiednia edukacja to podstawa

Kaufland − partner programu „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”, wraz z organizatorem − Fundacją Szkoła na Widelcu, podejmuje liczne działania uświadamiające dzieci w zakresie zasad zdrowego odżywiania. W ramach współpracy w jednym z marketów Kaufland został nakręcony film na temat zdrowych i przemyślanych zakupów, a także opracowano materiały edukacyjne dla rodziców oraz szkół, które pomogą w przeprowadzeniu zajęć nt. świadomych wyborów zakupowych. Kaufland wspiera także codzienną realizację programu − w tym roku szkolnym już 168 tysięcy dzieci z zerówek oraz klas I-III bierze udział w programie, w którym 5 500 nauczycieli realizuje działania edukacji żywieniowo- kulinarnej w 1 700 szkołach w całej Polsce.

„Program cieszy się ogromną popularnością, a nauczyciele, którzy go realizują, doceniają jakość przygotowanych pomocy dydaktycznych. Nawet w czasie lockdownu, pomimo zamknięcia szkół, program był kontynuowany i realizowany w formie zdalnej. Uczniowie przygotowywali posiłki, omawiali piramidę żywienia oraz uczyli się jak mądrze planować zakupy. Dzięki współpracy z firmą Kaufland możemy każdego dnia wpływać na kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych, a to podstawa zdrowego życia najmłodszych Polaków” − mówi Agata Gawska, Prezeska Fundacji.

Wspólnie ze Szkołą na Widelcu pokazujemy, że warto prowadzić zdrowy styl życia już od najmłodszych lat. Projekty, które realizujemy, pomagają nie tylko dzieciom, ale także rodzicom i placówkom edukacyjnym w kształtowaniu dobrych nawyków żywieniowych. Mamy nadzieję, że tym samym coraz więcej konsumentów, tych małych i dużych, zwróci uwagę na to, co znajduje się w ich koszyku zakupowym” – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland.

 Już wkrótce Fundacja Szkoła na Widelcu ogłosi konkurs dla szkół, które realizują program „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”. Celem konkursu będzie promowanie idei zdrowego odżywiania.

Więcej niż tylko posiłek

W 2019 r. sieć Kaufland zorganizowała konkurs „Stołówka z klasą”, w którym wyłoniono dziesięć zwycięskich szkół podstawowych. Każda placówka otrzymała dofinansowanie na remont szkolnej stołówki. Dzięki temu pomieszczenia stały się bardziej przyjazne i komfortowe. Z myślą o zwycięskich szkołach konkursu "Stołówka z klasą" Fundacja Szkoła na Widelcu przygotowała poradnik, który stanowił zbiór wskazówek, jak odpowiednio zaplanować remont tego ważnego miejsca. Dodatkowo powstał specjalny podręcznik, który pokazuje dobre praktyki i sposoby na wykorzystanie szkolnych stołówek również do innych celów, niż tylko serwowanie obiadów. W ramach wspólnych działań z Fundacją w listopadzie 2020 roku odbył się również webinar dla opiekunów stołówek ze szkół biorących udział w konkursie.

Niezbędne wsparcie dla potrzebujących

Wspólne działania z Fundacją Szkoła na Widelcu nie zwolniły także w trakcie pandemii. Przed Wielkanocą, w ręce rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji z powodu pandemii COVID, trafiły Paczki Dobra, które zawierały niezbędne produkty spożywcze, a także jadłospisy przygotowane przez dietetyków Fundacji. W ten sposób wsparciem zostało objętych ponad 500 osób, które w tym trudnym czasie najbardziej tego  potrzebowały.

Szkoły, zainteresowane programem „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu”, wciąż mogą zgłaszać swój udział na stronie

Film edukacyjny można obejrzeć na kanale YouTube.

[1] Raport Banków Żywności „Stan stołówek w szkołach podstawowych w Polsce”