Trwa wczytywanie danych

Nasze wyróżnienia

Pracujemy dla naszych Klientów i to dla nich osiągamy najlepsze wyniki. W naszej branży konkurujemy zarówno na rynkach lokalnych, jak i na rynku międzynarodowym. Porównujemy się z najlepszymi w kategoriach: Produkty, Ochrona Środowiska, Innowacje, Pracownicy oraz Prezentacja towaru, Obsługa i Sprzedaż. Nasze osiągnięcia zostały docenione – prosimy o zapoznanie się z naszymi wyróżnieniami!

2024

Friendly Workplace 2024

Kaufland został po raz kolejny wyróżniony w prestiżowym konkursie Friendly Workplace 2024. Nagrodę otrzymują pracodawcy, którzy wyznaczają standardy na rynku pracy i charakteryzują się nowoczesnym podejściem w kwestii polityki personalnej oraz rozwoju pracowników, a także szanują i w pełni wspierają model równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym.

Nasza sieć została doceniona za bogaty wachlarz programów stworzonych na rzecz rozwoju wiedzy i kompetencji pracowników. Doceniony został również cykl webinarów edukacyjnych, obejmujący szereg ciekawych zagadnień związanych ze sferą ogólnorozwojową.

Nagrodę przyznaje redakcja Markapracodawcy.pl, portalu eksperckiego dla branży employer brandingu i szeroko pojętego human resources.

Najlepsza Oferta Mięsna 2024

Sieć Kaufland otrzymała nagrodę Wiadomości Handlowych za Najlepszą Ofertę Mięsną 2024 w kategorii najlepszych produktów garmażeryjnych. To prestiżowe wyróżnienie po raz pierwszy w historii nagrody przyznawali sami konsumenci, których poproszono o ocenę oferty mięsno-wędliniarskiej sieci handlowych pod kątem asortymentu, cen i ekspozycji oraz obsługi (tam, gdzie sprzedaż prowadzona jest z klasycznej lady). Partnerem merytorycznym konkursu był instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadził badanie w grupie tysiąca osób dokonujących zakupów produktów z oferty mięsnej.

Nagrody za Najlepszą Ofertę Mięsną zostały przyznane w trakcie uroczystej gali podczas Kongresu Mięsnego & Roślinne Alternatywy w marcu 2024 r.

Lada obsługowa to wizytówka sieci - w ciągu roku Kaufland oferuje klientom na tym stoisku około 100 rodzajów wędlin, ponad 40 rodzajów mięsa i wyrobów mięsnych, jak również około 60 rodzajów sera z Europy i różnych regionów Polski. Klienci mogą zaopatrzyć się przy ladzie także w szeroką gamę przekąsek, takich jak oliwki, nadziewane pieczarki, sałatki, polskie specjały rybne. Wiele produktów oferowanych w ladzie pochodzi od krajowych oraz lokalnych producentów.

Lider HR w Programie Odpowiedzialny Pracodawca.

Kaufland uzyskał tytuł Lidera HR w Programie Odpowiedzialny Pracodawca. Głównym kryterium wyboru laureatów Programu jest szeroko rozumiana jakość zatrudnienia.

Kapituła oceniając nas zwróciła szczególną uwagę na:

  • tworzenie nowych, stabilnych i atrakcyjnych miejsc pracy,
  • szeroki wachlarz działań szkoleniowo-rozwojowych,
  • realne możliwości rozwoju i awansu pracowników,
  • atrakcyjny system motywacyjny,
  • benefity pozapłacowe,
  • zaangażowanie firmy w działania charytatywne, edukacyjne oraz inne inicjatywy społeczne.

Złoty Laur Klienta 2024

LaurKlientazloty2023

Marka własna K-takie it veggie otrzymała Złoty Laur Klienta 2024 w kategorii dań wegetariańskich. To nie pierwsza nagroda dla tej linii w tym prestiżowym plebiscycie - marka otrzymała wcześniej Złoty Laur Klienta w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle – dania wegetariańskie, a wcześniej także wyróżnienie Odkrycie Roku 2020. Nagroda cieszy nas tym bardziej, że została przyznana na podstawie opinii konsumentów. 

Kaufland nieustannie obserwuje trendy i kształtuje asortyment w taki sposób, aby jak najlepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów. Dzięki produktom K-take it veggie smaczna i zróżnicowana dieta wegetariańska lub wegańska może być dostępna dla każdego. Marka obejmuje kilkadziesiąt różnych produktów, wśród których można znaleźć m.in. tofu, falafele, nuggetsy, roślinne napoje czy pasty do smarowania pieczywa. 

Znów jesteśmy Top Employer!

To już kolejny raz, gdy sieć Kaufland została uznana przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie.

Międzynarodowe badania prowadzone każdego roku przez instytut wskazują czołowych pracodawców – tych, którzy dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji oraz dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Przyznawanie certyfikatów dla firm następuje na podstawie kwestionariusza, który jest szczegółowo sprawdzany przez organizację. Składa się na to m.in. niezależny audyt zewnętrzny, którego celem jest sprawdzenie, czy firma ubiegająca się o certyfikację spełnia określone przez Top Employers Institute najwyższe standardy odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi.

Kaufland Polska przeszedł rygorystyczną weryfikację i po raz ósmy z rzędu otrzymał tytuł najlepszego pracodawcy w Polsce i po raz szósty – tytuł najlepszego pracodawcy w Europie.

Warto podkreślić, że odznaczenie jest terminowe – aby posługiwać się tytułem, każdego roku należy ponownie przejść procedurę weryfikacji. Dzięki temu pracownicy mają gwarancję, że aplikują do firmy, która zapewni im atrakcyjne warunki pracy.

Gwiazda Jakości Obsługi 2024

Statuetka Gwiazda Jakości Obsługi 2024

Kaufland po raz kolejny otrzymał Gwiazdę Jakości Obsługi – nagrodę przyznawaną firmom, które na tle branży wyróżniają się przyjaznym podejściem do klienta, profesjonalną i solidną obsługą. W trwającym przez cały rok badaniu konsumenckim klienci wyrażają swoją opinię nt. poszczególnych marek. Firmy, które charakteryzują się wysokim wskaźnikiem jakości obsługi lub dużą próbą ilościową, poddawane są ocenie w dodatkowym badaniu ankietowym. Prestiżowy tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi otrzymują marki, które uzyskały najwyższe oceny konsumentów oraz wyróżniły się na tle średnich wyników w branży.

W tym roku wyróżnienia zostały przyznane po raz siedemnasty, a Kaufland nagrodzono Gwiazdą Jakości Obsługi już po raz jedenasty. 

Market roku 2024

Kaufland zdobył tytuł Market Roku 2024 w kategorii „Duży format” podczas kongresu Retail Trends.

Konkurs Market Roku to stały punkt kongresu Retail Trends, gdzie co roku wybierane są najlepsze sklepy spożywcze w Polsce. W rywalizacji biorą udział topowe sieci działające w naszym kraju. O przyznaniu tego wyróżnienia zdecydowało Jury — grono topowych menadżerów najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych W tym roku do oceny dołączyły także głosy czytelników, dlatego oceniło nas ponad 1000 osób związanych z branżą retail.

Ranking ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2024

Kaufland zajął trzecie miejsce w kategorii „handel” oraz 14. w zestawieniu ogólnym „Rankingu ESG. Odpowiedzialne Zarządzanie”. Była to 18. edycja zestawienia, którego celem jest ocena przedsiębiorstw pod kątem odpowiedzialnego zarządzania zgodnie z wytycznymi ESG.

W najnowszej edycji rankingu wzięło udział prawie 70 firm, a w przygotowaniu ankiety aktywnie uczestniczyła specjalnie powołana Rada Naukowa Rankingu ESG, w skład której weszli eksperci Akademii Leona Koźmińskiego i jej partnerów Climate Leadership UNEP/GRID i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

2023

Złota Setka Dolnośląskiego

Kaufland znalazł się w prestiżowym gronie największych firm województwa dolnośląskiego, zajmując trzecie miejsce w pierwszej edycji rankingu organizowanego przez redakcję „Gazety Wrocławskiej”.

Podczas uroczystej gali, która odbyła się 5 grudnia 2023 r. we Wrocławiu, Kaufland został uhonorowany statuetką Złotej Setki Przedsiębiorstw Województwa Dolnośląskiego w kategorii firm z przychodami netto powyżej 2 mld złotych.

Nagrodę w imieniu firmy odebrała Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland, która na scenie podkreślała, że sukces sieci to wspólny wysiłek całego zespołu, a statuetka jest nie tylko uhonorowaniem działalności przedsiębiorstwa, ale także zobowiązaniem do dalszego doskonalenia praktyk biznesowych.

Zestawienie Złota Setka Przedsiębiorstw Województwa Dolnośląskiego zostało przygotowane na podstawie danych finansowych za 2022 r. publikowanych przez przedsiębiorstwa. Nad doborem firm i przy analizie danych czuwała kapituła, w której skład weszła firma analityczna Dun&Bradstreet, partner merytoryczny projektu.

IAB Mixx Awards 2023

Kapituła konkursu IAB Mixx Awards podczas uroczystej gali 5 grudnia 2023 r. przyznała nagrody za najlepsze kampanie promocyjne przeprowadzone w minionym roku w kanałach digitalowych. W sumie zwycięzcy odebrali 62 statuetki, a w tym zaszczytnym gronie znalazł się również Kaufland, który wraz z partnerami merytorycznymi — domem mediowym The Media Insight, Finecast oraz agencją kreatywną Ancymony Schulz — został nagrodzony brązową statuetką MIXX Awards w kategorii commerce za kampanię „To co dobre, je po blisku!”.

Kampania miała charakter lokalny i bazowała na wyróżniku, jakim jest śląski język. Dzięki zaangażowaniu eksperta – gwaroznawcy Kaufland wraz z agencjami precyzyjnie zlokalizował miasta, w których wciąż używa się lokalnego dialektu. Na tej podstawie stworzono spoty wideo, w których po śląsku promowane były regionalne produkty. Kampania emitowana była z wykorzystaniem narzędzia Addressable TV — zastosowanie telewizji adresowalnej dało naszej sieci możliwość emisji spotów na odbiornikach telewizyjnych na kanałach ogólnopolskich, ale widocznych tylko dla mieszkańców ściśle określonych miejscowości.

Celem IAB MIXX Awards jest wyróżnienie tych kampanii i rozwiązań, w których wykorzystanie kanałów lub narzędzi cyfrowych stanowi kluczowy czynnik sukcesu. Nagrody promują najbardziej inspirujące i kreatywne wykorzystanie środowiska cyfrowego, budujące wartość dla marki i wyznaczające kierunki dla innych do kolejnych zmian. Zgłoszone projekty są oceniane według czterech kluczowych kryteriów: strategia, kreacja reklamowa, wykonanie i wykorzystanie mediów, rezultaty i ROI.

Złote Spinacze 2023

Firma Kaufland po raz pierwszy została uhonorowana w prestiżowym konkursie Złote Spinacze, organizowanym przez Związek Firm Public Relations. Ogłoszenie wyników i przyznanie najważniejszych nagród w branży PR odbyło się 8 grudnia podczas uroczystej gali w Warszawie.

Nasza sieć otrzymała Srebrny Spinacz za launch programu lojalnościowego Kaufland Card. Wyróżnienie jest efektem pracy Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska, który wspólnie z Pionem Marketingu przy wsparciu agencji 38Content Communication zadbał o wszechstronne przedstawienie nowego programu szerokiemu gronu konsumentów. Podjęte działania komunikacyjne szybko przyniosły wymierne efekty: już dziesięć dni od launchu do programu przystąpiło milion klientów. W grudniu, dziesięć miesięcy po starcie, Kaufland Card miał już ponad 3,3 mln zarejestrowanych użytkowników.

Nagroda Złotych Spinaczy ma na celu zwiększanie profesjonalizmu i podnoszenie standardów poprzez promowanie najlepszych, najbardziej kreatywnych i rzetelnie wykonanych projektów w obszarze public relations zrealizowanych w Polsce. Zwycięskie projekty wybiera jury złożone z ponad stu ekspertów i praktyków public relations i mediów, przedstawicieli organizacji biznesowych i pozarządowych, a także autorytetów środowiska akademickiego. Do 21. edycji konkursu Złote Spinacze wpłynęły aż 482 zgłoszenia w 35 kategoriach.

Supply Chain Designer 2023

Kaufland został nagrodzony w programie Supply Chain Designer za zastosowanie autorskich palet składanych tzw. Kaufland Klapp-Paletten w Centrum Dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej.

"Opracowanie własnego rozwiązania, które jest dopasowane do specyficznych potrzeb sieci handlowej, wskazuje, jak dużą uwagę Kaufland poświęca optymalizacji procesów logistycznych. Dużą uwagę zwracają też korzyści ekologiczne, związane z wdrożeniem składanych palet" — czytamy w uzasadnieniu przyznania nagrody.

Wyróżnienie zostało przyznane w trakcie uroczystości 30 listopada br. podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 2023.

Supply Chain Designer to program badawczy prowadzony przez Wydawnictwo Eurologistics, a jego celem jest gromadzenie i promowanie projektów, które są efektami twórczej pracy kadry zarządzającej firm produkcyjnych i handlowych.

Blix Awards 2023

Kaufland po raz kolejny został laureatem nagrody Blix Awards - Wybór Konsumentów. Wyróżnienia są tym bardziej cenne, że o zwycięzcach decydują konsumenci, a w tegorocznej edycji programu Blix wzięło udział ponad 130 tys. osób, którzy oceniali aktywność 93 firm handlowych. Do tej pory w czterech edycjach Blix Awards zebrano łącznie blisko 14 mln opinii konsumentów.

Kaufland został zwycięzcą w dwóch kategoriach — Prospołeczna Sieć Roku i Promocja Roku (w grupie Hipermarkety), co ma dla nas wielką wagę, ponieważ klienci dostrzegli i ocenili wysoko nasze działania na polu zrównoważonego rozwoju, który jest jednym ze strategicznych filarów naszego przedsiębiorstwa. Równie mocno cieszy nas statuetka w kategorii Promocja Roku, która potwierdza, że nasze oferty są atrakcyjne dla klientów i umożliwiają im konkretne oszczędności.

Prospołeczna Sieć Roku

W tegorocznej edycji Blix Awards konsumenci wskazali Kaufland jako najbardziej prospołeczną markę handlową wśród hipermarketów. Jest to wyraz uznania dla podejścia Kaufland do klientów, wsparcia interesariuszy oraz zaangażowania w inicjatywy proekologiczne. Dla naszej sieci kluczowa jest transparentność działań, dlatego rzetelnie przedstawiamy oferty, informujemy o kwestiach dotyczących zrównoważonego rozwoju oraz poszerzamy ofertę artykułów wyprodukowanych z dbałością o środowisko naturalne. Korzystając z różnorodnych kanałów oraz narzędzi komunikacji, zachęcamy konsumentów do świadomych wyborów zakupowych. W ten sposób nasi klienci zyskują wpływ na takie działania Kauflandu jak: wspieranie regionalnych producentów czy poprawa dobrostanu zwierząt. Podejmujemy też inicjatywy mające zapobiegać marnowaniu żywności.

Promocja Roku

Naszą ofertę promocyjną kierujemy do wszystkich grup konsumentów, tak aby jak najlepiej odpowiadała ich zróżnicowanym preferencjom. Uwzględniamy przy tym zmieniające się trendy oraz zapotrzebowanie na produkty sezonowe. Poza obniżką cen na wybrane produkty czy grupy towarowe nagradzamy również specjalnymi ofertami użytkowników programu lojalnościowego Kaufland Card, który zadebiutował w 2023 r. we wszystkich sklepach Kaufland w Polsce. Klienci korzystający z Kaufland Card zbierają punkty za zakupy, które mogą wymienić na kolejne zniżki, a także zyskują dostęp do atrakcyjnych ofert partnerów naszej sieci. Każdego dnia dokładamy starań, aby umożliwiać klientom sklepów Kaufland jak największe oszczędności – cieszymy się, że zostało to docenione przez konsumentów.

 

Na zdjęciu: Aleksandra Gos-Portka, Dyrektor Sprzedaży

Złoty Laur Klienta 2023

W tym roku nasza sieć po raz drugi została uhonorowana Złotym Laurem Klienta za najwyższą jakość i świeżość produktów w aż trzech kategoriach: pieczywo, świeże produkty z lady obsługowej oraz świeże owoce i warzywa. Nagroda ta jest dla naszej firmy dużym wyróżnieniem, ponieważ produkty świeże są wizytówką sklepów Kaufland, a Laur Klienta to obecnie jeden z najbardziej liczących się certyfikatów konsumenckich w kraju. Dziękujemy za zaufanie!

MSC MARKETING CHAMPION

Z okazji 10-lecia MSC w Polsce organizacja Marine Stewardship Council przyznała nagrody MSC Awards Poland 2023 firmom i instytucjom, które wyróżniają się największym zaangażowaniem w rozwój Programu MSC oraz promowanie zrównoważonego rybołówstwa.

Jesteśmy niezmiernie dumni z nagrody, jaką otrzymaliśmy w kategorii MSC Marketing Champion za najlepsze działania komunikacyjne, a także z wyróżnień w kategoriach: Best Retailer Top, Brand Pelagic oraz Top Brand Petfood.

W trosce o zasoby morskie Kaufland sukcesywnie zwiększa udział produktów rybnych i owoców morza pochodzących ze zrównoważonych połowów, ponadto prowadzi liczne działania edukacyjne podkreślając, że wybór certyfikowanych ryb wspiera ochronę bioróżnorodności.

Dziękujemy MSC za współpracę, naszym klientom za świadome wybory oraz pracownikom za ich wkład na rzecz zrównoważonego rozwoju marki Kaufland.

Kolejny Złoty Listek CSR

W tym roku już po raz dwunasty redakcja tygodnika „Polityka”, we współpracy z Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, przyznała Listki CSR  — wyróżnienia przyznawane firmom, które wyróżniają się działaniem w obszarze zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej edycji programu udział wzięło 127 przedsiębiorstw

Kaufland po raz trzeci z rzędu znalazł się w zaszczytnym gronie firm, które otrzymały najwyższe wyróżnienie — Złoty Listek CSR. Zrównoważony rozwój, odpowiedzialność społeczna oraz środowiskowa to niezmiennie kluczowe wartości, którymi nasza sieć kieruje się w swojej strategii biznesowej oraz w relacjach z interesariuszami. Każda edycja programu to dla naszej firmy szansa poddania się eksperckiej analizie zewnętrznej, weryfikacji kierunku swoich działań w zakresie ESG oraz inspiracja do dalszego rozwoju.

Ochrona środowiska, zdrowie, dobro pracowników oraz klientów, wspieranie regionalnych dostawców i lokalnych społeczności, a także uczciwe relacje biznesowe to dla nas wartości nadrzędne, dlatego cieszymy się ze zdobytej nagrody, która jest dla nas ważnym wyróżnieniem.  

Employer Branding Excellence Awards dla Kauflandu

Rekrutacyjny wideoklip sieci Kaufland „Kauflandowicz feat. Regiony Wola – Towar na palecie” otrzymał wyróżnienie na tegorocznej gali Employer Branding Excellence Awards 2023! Główną ideą konkursu jest nagrodzenie i zaprezentowanie najlepszych praktyk employerbrandingowych w Polsce.

Blisko trzyminutowy teledysk został wyróżniony w kategorii „Film wizerunkowy”. W produkcji udział wzięli pracownicy centrum dystrybucyjnego Kaufland w Woli Krzysztoporskiej, którzy rapując, wyjaśnili, dlaczego wybrali pracę w dziale logistyki. Film został zrealizowany we współpracy z agencją employer brandingową MJCC, która była odpowiedzialna za koncept oraz scenariusz.

To kolejna nagroda dla naszego rekrutacyjnego klipu, co potwierdza, że robimy to dobrze! Dziękujemy wszystkim, którzy włożyli pracę w stworzenie teledysku i tym samym przyczynili się do wspólnego sukcesu!

Klip dostępny jest w serwisie Youtube.com: Kauflandowicz feat. Regiony Wola - Towar na palecie

Kaufland z nagrodą Golden Arrow

Kaufland — wraz z agencją digitalową altavia. Kamikaze — zdobył nagrodę główną w konkursie Golden Arrow w kategorii „Digital marketing”. Głównym zamysłem konkursu organizowanego przez VFP Communications LTD oraz Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB jest promowanie najlepszych praktyk w korzystaniu z narzędzi marketingowych.

Celem zwycięskiej kampanii naszej sieci pt. „Jak w branży retail robić liczby na TikToku i podbić serca Gen Z” jest zwiększenie grupy odbiorców marki Kaufland. Adresatem kampanii jest najbardziej liczna grupa użytkowników TikToka, czyli tytułowa generacja Z. Jury konkursowe brało pod uwagę innowacyjność, narzędzia oraz efekty kampanii, a zwycięskie prace mają stanowić inspirację dla całej branży. Wygrana w konkursie jest dowodem na profesjonalizm w podejściu do komunikacji marketingowej. Dziękujemy za wyróżnienie i dawkę motywacji do dalszych działań!

Zapraszamy do obserwowania Kauflandu na Tik Toku . (frazę „na TikTOku” zlinkowac : https://www.tiktok.com/@kauflandpolska)

Kaufland po raz trzeci w Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Sieć Kaufland została wyróżniona w siedemnastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zajmując w zestawieniu wysokie trzecie miejsce w kategorii „Handel”. oraz ósme miejsce w klasyfikacji ogólnej.

Ranking Odpowiedzialnych Firm to zestawienie największych spółek w Polsce, które cechują się odpowiedzialnym podejściem do biznesu zgodnie z wytycznymi ESG. Koordynację nad przebiegiem sprawują Kozminski Business Hub wraz z partnerami: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, firmą Deloitte oraz Dziennikiem Gazeta Prawna. Ranking cieszy się dużym uznaniem wśród przedsiębiorstw i ekspertów, a przyznawane w nim miejsca odzwierciedlają wysiłki firm w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Podczas eksperckiej analizy zgłoszeń pod uwagę brane są takie aspekty, jak: ochrona środowiska, kwestie społeczne oraz ład korporacyjny firmy. Ranking umożliwia wiarygodną ocenę zaangażowania oraz zaawansowania w zrównoważony rozwój, jest więc cennym źródłem wiedzy. Kaufland jest obecny w tym zestawieniu już po raz trzeci. Obecność naszej firmy w gronie przedsiębiorstw, dla których te wartości są kluczowym elementem strategii biznesowej, jest powodem do dumy oraz motywacją do dalszego rozwoju.

Kaufland Marketem Roku 2023

Kaufland otrzymał prestiżową nagrodę „Market Roku 2023” w kategorii „Najlepszy sklep wielkopowierzchniowy”. Statuetka została przyznana za umiejętną realizację zasady one-stop-shop, czyli projektowania sklepów w taki sposób, aby klienci mogli nabyć wszystkie kluczowe produkty oraz skorzystać z dodatkowych usług w jednym miejscu.

Wyróżnienie zostało przyznane przez redakcję „Wiadomości Handlowych” oraz Jury, w skład którego wchodziło ponad 30 przedstawicieli największych producentów żywności w Polsce, a także dostawców usług dla branży retail i firm doradczych.

Dziękujemy za zaangażowanie wszystkim pracownikom, partnerom biznesowym, producentom oraz dostawcom, którzy na co dzień dbają wspólnie z nami o satysfakcję klientów. 

Market Roku 2023 - Duży Format

​Kaufland został laureatem prestiżowej nagrody Market Roku 2023, przyznawanej co roku najlepszym sieciom handlowym w Polsce. Kaufland zwyciężył w kategorii „najlepszy sklep wielkoformatowy”, wyprzedzając innych konkurentów na polskim rynku.

Firma został doceniona za „umiejętne realizowanie w praktyce zasady one-stop-shop, czyli projektowanie sklepów z myślą, że klient powinien być w stanie nabyć wszystkie kluczowe produkty pod jednym dachem i nie musi udawać się na zakupy w żadne dodatkowe miejsce”.

Nagroda Market Roku cieszy się dużym uznaniem, ponieważ zwycięzców wskazuje szerokie grono jurorów — praktyków rynku, którzy reprezentują największych producentów żywności, dostawców usług dla branży retail oraz duże firmy doradcze. W tegorocznej edycji konkursu sieci handlowe, wybrane w eliminacjach przez redakcję „Wiadomości Handlowych”, oceniało ponad trzydziestu jurorów.

Friendly Workplace 2023

Kaufland został po raz kolejny wyróżniony w prestiżowym konkursie Friendly Workplace 2023. Nagrodę otrzymują pracodawcy, którzy wyznaczają standardy na rynku pracy i charakteryzują się nowoczesnym podejściem w kwestii polityki personalnej oraz rozwoju pracowników, a także szanują i w pełni wspierają model równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym.

Nasza sieć został doceniona za „konsekwentną realizację licznych działań polegających na wychodzeniu naprzeciw wyzwaniom obecnych czasów i odpowiadaniu na potrzeby swoich pracowników”.

Nagrodę przyznaje redakcja Markapracodawcy.pl, portalu eksperckiego dla branży employer brandingu i szeroko pojętego human resources. 

Najlepsze Stoisko Mięsne 2023

Kaufland otrzymał 1. nagrodę za najlepsze stoisko mięsno-wędlinarskie w kategorii „Lada powyżej 10 m” w konkursie organizowanym przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl i magazynu "Wiadomości Handlowe". Nagrodzono ladę mięsną w naszym markecie w Knurowie.

Spośród prawie 150 zgłoszeń wyboru dokonało profesjonalne jury. Zasiadali w nim czołowi eksperci zwiazani z rynkiem spożywczym w Polsce.

Jury doceniło ladę sklepu Kaufland w Knurowie, zwracając uwagę na dostępny asortyment obejmujący ponad 400 produktów, w tym nie tylko mięso i wędliny, ale także sery oraz produkty garmażeryjne i przekąski. Kaufland pozyskuje produkty w pierwszej kolejności od krajowych producentów, dzięki czemu klienci znajdują w sklepie szeroki wybór drobiu, wołowiny i wieprzowiny pochodzącej z Polski. W ofercie znajdują się produkty, takie jak: tuszka, piersi, ćwiartki z kurczaka, mięso z indyka i gęsi, schaby, boczki, golonki, żeberka, polędwice, kiełbasy czy pasztety. Ponadto Kaufland oferuje klientom szeroki wybór produktów premium, w tym szynki dojrzewające, salami francuskie czy hiszpańskie chorizo. Miłośnicy aromatycznych produktów wędliniarskich mogą kupić w Knurowie wędliny wędzone  na miejscu, ponieważ lada wyposażona jest we własną wędzarnię. Sieć regularnie zaprasza klientów na degustacje. Przy stoisku znajduje się także specjalny panel cyfrowy, na którym klient może samodzielnie sprawdzić skład produktów i alergenów. Kaufland dba nie tylko o odpowiedni dobór asortymentu, ale także najwyższą jakość obsługi.

Gwiazda Jakości Obsługi 2023

W szesnastej edycji programu Polskiego Programu Jakości Obsługi Kaufland otrzymał nagrodę Gwiazda Jakości Obsługi 2023 w kategorii „Zakupy spożywcze”. Wyróżnienie to, które stanowi potwierdzenie najwyższego poziom obsługi klienta i najlepszej jakości oferowanych przez firmę usług, siec otrzymała już po raz dziesiąty.

Gwiazdę Jakości Obsługi przyznają sami konsumenci, którzy mogą wyrazić swoją opinię przez cały rok na ogólnodostępnej platformie jakoscobslugi.pl. Na podstawie zebranych wskazań wyłaniane są następnie firmy podlegające dodatkowej ocenie w badaniu ankietowym, w którym udział biorą zarejestrowani użytkownicy oraz zewnętrzni audytorzy. Nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które otrzymały najwyższe noty.

Jesteśmy Top Employer 2023

Sieć Kaufland została kolejny rok z rzędu uznana przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie.

Międzynarodowe badania prowadzone każdego roku przez instytut wskazują czołowych pracodawców – tych, którzy dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji oraz dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Przyznawanie certyfikatów dla firm następuje na podstawie kwestionariusza, który jest szczegółowo sprawdzany przez organizację. Składa się na to m.in. niezależny audyt zewnętrzny, którego celem jest sprawdzenie, czy firma ubiegająca się o certyfikację spełnia określone przez Top Employers Institute najwyższe standardy odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi.

Kaufland Polska przeszedł rygorystyczną weryfikację i po raz siódmy z rzędu otrzymał tytuł najlepszego pracodawcy w Polsce i po raz piąty – tytuł najlepszego pracodawcy w Europie.

Warto podkreślić, że odznaczenie jest terminowe – aby posługiwać się tytułem, każdego roku należy ponownie przejść procedurę weryfikacji. Dzięki temu pracownicy mają gwarancję, że aplikują do firmy, która zapewni im atrakcyjne warunki pracy.

2022

BLIX Awards 2022

Kaufland z trzema nagrodami BLIX AWARDS

Blisko 120 tys. konsumentów w 4 mln opinii na temat działania 84 sieci handlowych zdecydowało – Kaufland zwyciężył w grupie hipermarkety w trzech kategoriach programu BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów. Są to Prospołeczna Sieć Roku, Gazetka Roku i Promocja Roku. 

Promocja roku

Naszą ofertę promocyjną kierujemy do wszystkich grup konsumentów, uwzględniając aktualne trendy oraz zapotrzebowanie na produkty sezonowe. Poza obniżką cen na wybrane produkty czy grupy towarowe nagradzamy również specjalnymi ofertami użytkowników programu lojalnościowego Payback. Co dwa tygodnie przygotowujemy dodatkowo regionalną ofertę promocyjną z ulubionymi produktami lokalnymi.

Zasłużony dla Gminy Wola Krzysztoporska 2022

Centrum dystrybucyjne sieci Kaufland w Woli Krzysztoporskiej zostało uhonorowane nagrodą „Zasłużony dla Gminy Wola Krzysztoporska 2022” za tworzenie nowych miejsc pracy i wspieranie lokalnych inicjatyw samorządowych.

Wyróżnienie wręczono w trakcie uroczystego koncertu noworocznego, który odbył się 21 stycznia 2023 w sali widowiskowej Gminnego Ośrodka Kultury w Woli Krzysztoporskiej.

Wśród zaproszonych gości byli m.in. wicemarszałek województwa łódzkiego, radni powiatowi i gminni oraz przedstawiciele jednostek samorządowych.

Złoty Listek CSR

Kaufland po raz drugi otrzymał Złoty Listek CSR, nagrodę tygodnika „Polityka” przyznawaną firmom, dla których działania w obszarze zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności wobec społeczeństwa oraz środowiska są kluczowym aspektem strategii biznesu i relacji z interesariuszami. W tegorocznej, jedenastej edycji programu jurorzy z redakcji, firmy doradczej Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu przeanalizowali aż 126 zgłoszeń. Nasza sieć znalazła się w zaszczytnym gronie 21 najwyżej ocenionych firm, które opierają swoje działania na najlepszych lokalnych i globalnych praktykach zarządczych oraz stosują najwyższe międzynarodowe standardy etyczne.

Oprócz Złotego Listka Kaufland otrzymał również wyróżnienie w obszarze najlepszych praktyk związanych z realizacją Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDG). W tej edycji Złotych Listków organizatorzy poprosili firmy o podzielenie się dobrymi praktykami, które odnoszą się do Celu 12, dotyczącego odpowiedzialnej konsumpcji i produkcji, oraz Celu 13, dotyczącego ochrony środowiska naturalnego i klimatu. Sieć Kaufland wyróżniono za kompleksową strategię klimatyczną, w tym szczególnie za wprowadzanie do asortymentu produktów neutralnych dla klimatu*, jak np. toreb wielokrotnego użytku i artykułów roślinnych K-take it veggie. 

 

*Emisje kompensowane są poprzez zaangażowanie w certyfikowane projekty ochrony klimatu, więcej informacji na: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zrobmy-to-razem/klimat/neutralne-dla-klimatu.html

Lider Gospodarki Obiegu Zamkniętego

Kaufland został uhonorowany tytułem Lidera Gospodarki Obiegu Zamkniętego w konkursie Stena Circular Economy Award 2021.

Naszą sieć doceniono za wprowadzenie do sprzedaży produktów powstałych z surowców wtórnych – toreb zakupowych, akcesoriów kuchennych, odzieży sportowej oraz pojemników do przechowywania rzeczy.

Nagroda jest uhonorowaniem strategii REset Plastic, w ramach której Kaufland m.in. ogranicza zużycie tworzyw sztucznych oraz wykorzystuje recyklat do produkcji artykułów i opakowań. 

Laur Klienta 2022 dla naszej oferty owoców i warzyw

Świeże owoce i warzywa to nasza wizytówka. Tym bardziej cieszy nas fakt, że sieć Kaufland została wyróżniona w ogólnopolskim plebiscycie i uzyskała Złoty Laur Klienta 2022 w kategorii „Najwyższa jakość produktów – owoce i warzywa”. Laur Klienta to jeden z najbardziej liczących się na polskim rynku certyfikatów konsumenckich, przyznawany na podstawie wyników plebiscytu. O przyznaniu tego tytułu decydują sami klienci – dziękujemy za zaufanie!

Laur Klienta 2022 dla marki K-Favourites

W tegorocznym plebiscycie Laur Klienta po raz pierwszy nagrodzono naszą markę K-Favourites, która obejmuje produkty spożywcze z wyselekcjonowanych składników, m.in. francuskie salami, włoską szynkę dojrzewającą, hiszpańskie tapas, pochodzące z Francji, Włoch czy Hiszpanii sery dojrzewające. Produkty K-Favourites zostały uhonorowane Brązowym Laurem Klienta w kategorii „Najwyższa jakość produktów – marki własne premium”.

 

Gwiazda Jakości Obsługi 2022

Otrzymaliśmy Gwiazdę Jakości Obsługi 2022 w XV edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda stanowi potwierdzenie najwyższego poziomu dbałości o klienta. Wyróżnienie przyznają sami konsumenci, najpierw poprzez głosowanie w prowadzonym przez cały rok badaniu. Na podstawie ich opinii wyłaniane są marki, które biorą udział w dodatkowym badaniu ankietowym. Nagrodzono firmy z różnych branż, które otrzymały najwyższe oceny konsumentów. Tworzą one grono najprzyjaźniejszych dla klientów firm w Polsce i są postrzegane jako organizacje godne zaufania, w których kupujący zawsze mogą liczyć na profesjonalną obsługę.

Jesteśmy Top Employer 2022

Po raz kolejny zostaliśmy uznani przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie, dołączając tym samym do grona prestiżowych przedsiębiorstw, które oferują bardzo dobre warunki pracy, tworzą spójną kulturę organizacyjną oraz zapewniają pracownikom możliwości rozwoju zawodowego. Międzynarodowe badania prowadzone co roku przez Top Employers Institute wskazują czołowych globalnych pracodawców - tych, którzy dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji oraz dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Sednem procesu obowiązującego w projekcie Top Employers jest poddanie się szczegółowemu badaniu i spełnienie określonych w nim wysokich standardów odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi. Dopiero ta ocena pozwala uzyskać certyfikację. Kompleksowe badanie warunków pracy, któremu zostaliśmy poddani, jest dodatkową gwarancją prawidłowego przebiegu procesu. Polityka zatrudnienia w firmie oceniana była w oparciu o następujące kryteria: strategia rozwoju talentów, planowanie zasobów ludzkich, wdrażanie nowych pracowników (on-boarding), szkolenia i rozwój, zarządzanie wynikami, rozwijanie umiejętności przywódczych, rozwój kariery i planowanie sukcesji, wynagrodzenia i świadczenia, kultura organizacyjna oraz well-being. Badanie potwierdziło wyjątkowe warunki pracy w naszej firmie, co zapewniło nam miejsce w elitarnej grupie pracodawców certyfikowanych przez Top Employers Institute. 

Kaufland po raz szósty z rzędu uzyskał tytuł Top Employer Polska oraz po raz czwarty Top Employer Europe.

Laur Konsumenta 2022 dla marki K-Take it Veggie

Nasza marka K-Take it Veggie otrzymała złoty Laur Konsumenta 2022 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle – dania wegetariańskie. Plebiscyt Laur Konsumenta to ogólnopolski projekt, który każdego roku wyłania marki wyróżniające się pod względem jakości produktów i usług. Dziękujemy konsumentom za oddane głosy!

Lider Rekrutacji 2022

 

Kaufland został jednym ze zwycięzców konkursu Liderzy Rekrutacji – siec została nagrodzona w kategorii „Kampania kreatywna” za przygotowanie i emisję rekrutacyjnego klipu pt. „Kauflandowicz feat. Regiony Wola – Towar na palecie”.

Film rekrutacyjny sieci Kaufland został nagrany w centrum dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej i był oddolną inicjatywą pracujących w nim osób, które odpowiadały za przygotowanie konceptu oraz scenariusza nagrania. Kampania zrealizowana w formie teledysku i piosenki rapowanej przez jednego z pracowników odniosła sukces – na wolne stanowiska pracy w centrum dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej zgłosiło się wielu kandydatów. Spot był emitowany w maju br., m.in. na platformie YouTube, gdzie osiągnął blisko 35 tysięcy wyświetleń.

Liderzy Rekrutacji to konkurs doceniający najlepsze kampanie rekrutacyjne w Polsce, organizowany przez Grupę OLX. Jury nagradza skuteczne projekty rekrutacyjne, które wyznaczają trendy, szukają ciekawych rozwiązań, budując tym samym wartość komunikacji rekrutacyjnej.

2021

BLIX Awards 2021

Zdrowa żywność - oferta roku

W naszych sklepach klienci mają do wyboru ponad 500 produktów ekologicznych, w tym ponad 100 artykułów marki własnej K-Bio, która obejmuje szeroki asortyment produktów świeżych (owoce i warzywa) i suchych (makarony, ryże), nabiał (sery żółty, jaja, jogurty) oraz napoje. W każdym Kauflandzie można kupić także odpiekane na miejscu ekologiczne pieczywo.

 

Promocja roku

Naszą ofertę promocyjną kierujemy do wszystkich grup konsumentów, uwzględniając aktualne trendy oraz zapotrzebowanie na produkty sezonowe. Poza obniżką cen na wybrane produkty czy grupy towarowe nagradzamy również specjalnymi ofertami użytkowników programu lojalnościowego Payback. Co dwa tygodnie przygotowujemy dodatkowo regionalną ofertę promocyjną z ulubionymi produktami lokalnymi.

 

Prospołeczna sieć roku

Bardzo ważna jest dla nas transparentność działań, dlatego rzetelnie przedstawiamy swoje oferty i informujemy o kwestiach dotyczących zrównoważonego rozwoju (sukcesywnie rozszerzamy też ofertę produktów wytworzonych w duchu zrównoważonego rozwoju). Zachęcamy do świadomych wyborów zakupowych, dzięki którym klienci mogą wspierać regionalnych producentów, dobrostan zwierząt i ochronę środowiska. Prowadzimy też akcje mające zapobiegać marnowaniu żywności.

 

Gazeta roku

Nad każdym numerem naszej gazety pracuje kilkadziesiąt osób z różnych działów. Staramy się łączyć jasność oferty z walorami estetycznymi gazety. Podkreślamy korzyści, jakie z zakupów u nas mają posiadacze Karty Dużej Rodziny czy Karty Payback. Oprócz gazety papierowej przygotowujemy też gazetę w wersji cyfrowej, uzupełnioną o dodatkowe oferty, informacje o zrównoważonym rozwoju czy przepisy kulinarne. W ten sposób zachęcamy klientów do korzystania z gazety online, co jest bardziej przyjazne dla środowiska.

 

Polski produkt roku

W Kauflandzie pierwszeństwo mają produkty krajowe – obecnie oferujemy klientom ponad 18 500 artykułów od ponad 1100 polskich dostawców. Dużą wagę przykładamy też do artykułów regionalnych, mamy ich już ponad 4000. Z myślą o klientach przywiązanych do tradycyjnych polskich smaków stworzyliśmy markę własną K-Stąd Takie Dobre!, która obejmuje produkty wyłącznie od lokalnych producentów. Dziś asortyment marki liczy już ponad 230 artykułów.

 

Kaufland w rankingu "Liderzy klimatyczni"

Kaufland zadebiutował w 2021 roku w rankingu „Liderzy klimatyczni”. Zestawienie to, przygotowywane przez magazyn „Forbes” oraz firmę Statista, honoruje przedsiębiorstwa podejmujące istotne proekologiczne inicjatywy, które mają pomagać w redukcji śladu węglowego.

Kaufland znalazł się w gronie 40 podmiotów, wybranych spośród ponad 500 przeanalizowanych firm, które w ostatnich latach w największym stopniu zredukowały emisję gazów cieplarnianych. 

Nagroda Hermes Handlowy 2021

Kaufland został uhonorowany przez Kapitułę nagrody oraz redakcję miesięcznika „Poradnik Handlowca” statuetką Hermes Handlowy 2021 w kategorii „Sieć hipermarketów”. Nasza firma została wyróżniona za wkład w rozwój handlu detalicznego w ciągu dwóch dekad działalności w Polsce. 

„20-lecie obecności firmy Kaufland na polskim rynku, ponad 220 placówek handlowych – to liczby, które na każdym w branży FMCG robią wrażenie” można przeczytać w uzasadnieniu Kapituły.

Jurorzy podkreślili również fakt, że Kaufland łagodnie przeszedł przez burzliwy czas pandemii, a także w udany sposób przejął część placówek działających wcześniej pod szyldem Tesco.

Statuetka Hermesa została wręczona w trakcie XXII Gali Poradnika Handlowca, która odbyła się 30 września 2021 r. w Poznaniu. W imieniu Kauflandu nagrodę odebrała Monika Wodczak-Ordak.

Hermesy to uznane w branży handlu spożywczego nagrody – statuetki otrzymują wyróżniające się sieci handlowe oraz osobowości handlu. Laureatów wybierają w głosowaniu internetowym przedstawiciele sektora handlowego.

Friendly Workplace

Kaufland Polska z godłem i nagrodą „FRIENDLY WORKPLACE 2021”

To wyróżnienie redakcji MarkaPracodawcy.pl dla firm, które mogą pochwalić się nowoczesnym podejściem w obszarze polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane są w nim firmy, które szanują i wspierają model równowagi pomiędzy pracą, a życiem prywatnym, tworzą zdrowe i przyjazne środowisko pracy, stawiają na otwarte i partnerskie relacje z pracownikami, inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych oraz zainteresowań.

Złoty Listek CSR „Polityki”

Tygodnik „Polityka” we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu po raz kolejny ocenili działanie ponad 120 firm zaangażowanych społecznie oraz wspierających zrównoważony rozwój na podstawie wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000. Jesteśmy z siebie dumni, gdyż nasza sieć znalazła się w wąskim gronie piętnastu organizacji wyróżnionych Złotym Listkiem CSR.

Złote Listki „Polityki” otrzymują przedsiębiorstwa, dla których CSR jest kluczowym aspektem strategii biznesu oraz relacji z interesariuszami. W Kaufland Polska od lat podejmujemy działania z zakresu zrównoważonego rozwoju, koncentrując się na trzech priorytetach – Zdrowiu i zdrowym odżywianiu, Ojczyźnie oraz Naturze. Ochrona środowiska, wspieranie świadomych wyborów żywieniowych, rozwój współpracy z regionalnymi dostawcami i lokalną społecznością, uczciwe i partnerskie relacje biznesowe oraz odpowiedzialność wobec pracowników i klientów to wartości, które pielęgnujemy każdego dnia.

Listkom CSR „Polityki” towarzyszył również przegląd inicjatyw wspierających realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). W zestawieniu tym także  wyróżniono naszą firmę - za stosowanie skrzynek wielokrotnego użytku EPS do transportu owoców i warzyw. Działanie to odnosi się do celu 13 SDG, który dotyczy ochrony środowiska naturalnego i klimatu.

Dzięki skrzynkom wielokrotnego użytku w ciągu 5 lat ograniczyliśmy zużycie jednorazowych opakowań plastikowych o ponad 6 tys. ton oraz opakowań z kartonu o ponad 8 tys. ton.  Zoptymalizowaliśmy także objętość towaru w transporcie, a tym samym przyczyniliśmy się do redukcji emisji dwutlenku węgla. Od 2015 do 2020 roku ograniczyliśmy emisję CO2 o ponad 25 tysięcy ton. W tym czasie skrzynki EPS  były użyte ponad 75 milionów razy w obiegu zamkniętym.

Laur Klienta/Konsumenta 2021 w kategorii owoce i warzywa

Kaufland zdobył Złoty Laur Klienta 2021 w kategorii owoce i warzywa - w tym roku po raz pierwszy w historii badania, kosumenci oceniali asortyment w tej kategorii („świeże warzywa i owoce”).  Nasza firma zwycieżyła dzięki największej liczbie otrzymanych głosów.

Gwiazda Jakości Obsługi 2021

Otrzymaliśmy Gwiazdę Jakości Obsługi 2021 w XIV edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda stanowi potwierdzenie najwyższego poziomu dbałości o klienta. Wyróżnienie przyznają sami klienci, najpierw poprzez głosowanie w prowadzonym przez cały rok badaniu. Na podstawie ich opinii wyłaniane są marki, które biorą udział w dodatkowym badaniu ankietowym. Nagrodzono firmy z różnych branż, które otrzymały najwyższe oceny konsumentów. Tworzą one grono najprzyjaźniejszych dla konsumentów firm w Polsce i są postrzegane jako organizacje godne zaufania, w których klienci zawsze mogą liczyć na profesjonalną obsługę.

Jesteśmy Top Employer 2021

Po raz kolejny zostaliśmy uznani przez Top Employers Institute za najlepszego pracodawcę w Polsce i Europie, dołączając tym samym do grona prestiżowych przedsiębiorstw, które oferują bardzo dobre warunki pracy, tworzą spójną kulturę organizacyjną oraz zapewniają pracownikom możliwości rozwoju zawodowego. Międzynarodowe badania prowadzone co roku przez Top Employers Institute wskazują czołowych globalnych pracodawców - tych, którzy dbają o talenty i ich rozwój na wszystkich szczeblach organizacji oraz dążą do ciągłego doskonalenia praktyk związanych z zatrudnieniem. Sednem procesu obowiązującego w projekcie Top Employers jest poddanie się szczegółowemu badaniu i spełnienie określonych w nim wysokich standardów odnośnie zarządzania zasobami ludzkimi. Dopiero ta ocena pozwala uzyskać certyfikację. Kompleksowe badanie warunków pracy, któremu zostaliśmy poddani, jest dodatkową gwarancją prawidłowego przebiegu procesu. Polityka zatrudnienia w firmie oceniana była w oparciu o następujące kryteria: strategia rozwoju talentów, planowanie zasobów ludzkich, wdrażanie nowych pracowników (on-boarding), szkolenia i rozwój, zarządzanie wynikami, rozwijanie umiejętności przywódczych, rozwój kariery i planowanie sukcesji, wynagrodzenia i świadczenia, kultura organizacyjna oraz well-being. Badanie potwierdziło wyjątkowe warunki pracy w naszej firmie, co zapewniło nam miejsce w elitarnej grupie pracodawców certyfikowanych przez Top Employers Institute. Tytuł Top Employer otrzymaliśmy  w tym roku piąty raz z rzędu.

Laur Klienta 2021 dla marki K-Take it Veggie

Nasza marka K-Take it Veggie otrzymała złoty Laur Klienta 2021 w kategorii Ekologiczne strategie w biznesie/przemyśle – dania wegetariańskie. Plebiscyt Laur Konsumenta to ogólnopolski projekt, który każdego roku wyłania marki wyróżniające się pod względem jakości produktów i usług. 

Kaufland Polska wyróżniony w piętnastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Już trzeci rok z rzędu sieć Kaufland znalazła się w Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który jest zestawieniem przedsiębiorstw działających w Polsce pod kątem jakości zarządzania społeczną odpowiedzialnością biznesu. W 2021 r. podjęliśmy kolejne działania, których celem jest m.in. wspieranie świadomych wyborów zakupowych, poprawa dobrostanu zwierząt i ochrona środowiska. W naszych sklepach wprowadziliśmy specjalne Strefy Świadomego Odżywiania, w których klienci znajdują produkty dedykowane konkretnym potrzebom żywieniowym oraz zdrowej diecie – m.in. produkty roślinne i z niską zawartością cukru. Dążymy również do tego, aby na początku 2022 r. wszystkie jaja świeże pochodziły z chowu ekologicznego, ściółkowego lub z wolnego wybiegu. Wydaliśmy także pierwszy w historii sieci raport zrównoważonego rozwoju, który w transparentny sposób dokumentuje nasze dotychczasowe działania w obszarze odpowiedzialnego biznesu.

 

2020

Blix Awards – Wybór Konsumentów 2020

Sieć Kaufland zdobyła pierwsze miejsce w kategoriach Promocja Roku oraz Prospołeczna Sieć Roku w programie branżowym „Blix Awards – Wybór Konsumentów". 

  • Kategoria „Prospołeczna sieć roku” - w obszarze hipermarketów

W kategorii „Prospołeczna Sieć Roku” konsumenci wybrali sieć handlową, która w ub.r. wykazywała najbardziej przyjazne podejście do klientów i prezentowała dodatkowe wartości, np. proekologiczne. Ankietowani zwracali uwagę też na to, czy dany podmiot prowadził działania wspierające swoich interesariuszy, związane m.in. ze Społeczną Odpowiedzialnością Biznesu. Odpowiedzi 84 tys. konsumentów były zbierane i analizowane przez ponad pół roku – w sumie konsumenci udzielili ok. 3 mln opinii na temat sieci handlowych.

W kategorii „Prospołeczna sieć roku” konsumenci odpowiadali na pytanie, która sieć handlowa w 2019 roku była, wg ich oceny, najbardziej prospołeczna. Pytano o to, która sieć miała najbardziej przyjazne podejście do konsumenta, w tym rzetelnie przedstawiała swoje oferty w gazetkach; czy ceny z gazetek na towarach zawsze zgadzały się z tymi przy kasie; ponadto czy sieć prezentowała dodatkowe wartości, np. proekologiczne i czy zawsze prowadziła jasną oraz czytelną politykę sprzedażową wobec swoich konsumentów.

  • Kategoria „Promocja roku” – w obszarze hipermarketów

W tej kategorii również przyznawano nagrody w oparciu o opinie klientów. Konsumenci w badaniu stwierdzili, że w Kauflandzie promocje były najlepiej zorganizowane – najbardziej przypadały im do gustu, były najatrakcyjniejsze. Brano pod uwagę najczęściej wykorzystywane rabaty i najlepsze okazje pod względem ceny, jakości produktu oraz innych potrzeb.

Organizatorem programu „Blix Awards – Wybór Konsumentów" jest Grupa BLIX, będąca operatorem największych na rynku aplikacji mobilnych agregujących promocje w obszarze konsumenckim (tj. BLIX, Zdrowe Zakupy i Qpony). 

Kaufland został wyróżniony prestiżowym tytułem „Efektywna Firma”

W elitarnym gronie zwycięzców konkursu „Dobra Firma”, organizowanym przez Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, znalazły się firmy z województwa dolnośląskiego, których działania w dziedzinie przedsiębiorczości, zarządzania i innowacyjności zasługują na szczególne uznanie. Laureaci zostali wyłonieni w sposób obiektywny, oparty na twardych kryteriach finansowych. Organizatorzy docenili wkład Kauflandu jako lidera biznesu wykorzystującego potencjał pracowniczy i przyczyniającego się do rozwoju regionu i tworzenia nowych miejsc pracy. 

Firma Kaufland wyróżniona Laurem Konsumenta w kategorii „Odkrycie Roku 2020” za produkty marki własnej K-take it veggie

Plebiscyt Laur Konsumenta to ogólnopolski projekt, który każdego roku wyłania marki wyróżniające się pod względem jakości produktów i usług. Tytuł „Odkrycie Roku” został stworzony z myślą o produktach i markach, które stosunkowo krótko funkcjonują na rynku, ale już odznaczają się innowacyjnością, wyjątkowym potencjałem i stale rosnącą popularnością.

Laur Konsumenta przypadł naszej marce własnej K-take it veggie, która jest synonimem zdrowego i zrównoważonego stylu życia. Każdy nasz produkt wegański i wegetariański oznaczony jest znakiem V-Label. Wszystko po to, aby zapewnić sprawdzoną jakość i najlepszy skład.

Kaufland laureatem nagrody Retail Business Awards w kategorii „Odpowiedzialny Biznes”

Nagrody Retail Business Awards przyznawane są wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze. Najbardziej zasłużeni dla polskiego handlu odebrali statuetki 12 października. Jury konkursu doceniło zaangażowanie społeczne naszej firmy, które dotyczy wielu obszarów, m.in. ochrony środowiska, wspierania lokalnych dostawców czy przeciwdziałania marnowaniu żywności. Źródłem naszego sukcesu jest zaangażowanie wszystkich interesariuszy – od pracowników po klientów, co trafnie oddaje hasło naszej strategii CSR „Zróbmy to razem.”. Godzenie interesów ekonomicznych, ekologicznych i społecznych jest fundamentalną zasadą Kauflandu i tą drogą będziemy także podążać w kolejnych latach.

Kaufland Polska wyróżniony w czternastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm

Kaufland już po raz drugi znalazł się w Rankingu Odpowiedzialnych Firm – zestawieniu przedsiębiorstw, w których społeczna odpowiedzialność biznesu odgrywa ważną rolę w strategii firmy.

W obliczu pandemii i nowych wyzwań nasze działania miały na celu przede wszystkim zapewnienie bezpieczeństwa zarówno pracownikom, jak i klientom sieci. Dotarliśmy z pomocą do osób i instytucji, które w tym szczególnym czasie potrzebowały szczególnej pomocy – szpitali jednoimiennych, rodzin zmagających się z kryzysem gospodarczym oraz dostawców. W dalszym ciągu kontynuowaliśmy działania służące ochronie przyrody – w tym ograniczyliśmy zużycie tworzyw sztucznych oraz rozszerzyliśmy ofertę produktów wytworzonych w oparciu o zrównoważony rozwój. Obecność naszej sieci w Rankingu Odpowiedzialnych Firm to ważne wyróżnienie i dowód na to, że firma Kaufland podąża za aktualnymi trendami w dziedzinie odpowiedzialnego biznesu.

Więcej szczegółów na: http://rankingodpowiedzialnychfirm.pl/2020/06/ranking-odpowiedzialnych-firm-2020-wyniki-klasyfikacja-branzowa/

2019

Kaufland z wyróżnieniem im. Jacka Kuronia

Wyróżnienia im. Jacka Kuronia przyznano firmom i instytucjom, które w szczególny sposób wspierają Federację Polskich Banków Żywności. Jednym z laureatów w kategorii „Darczyńca Ogólnopolski – inna pomoc” został Kaufland Polska. Nasza sieć została wyróżniona jako firma, która dostrzega potrzeby drugiej osoby, dlatego działa na rzecz zmniejszania niedożywienia i marnowania żywności w Polsce oraz wspiera Banki Żywności w ich codziennej działalności. Zaszczytna nagroda to także symbol pamięci o Jacku Kuroniu, współtwórcy pierwszego w Polsce Banku Żywności i inicjatora idei ratowania żywności w Polsce.

Jakość Obsługi 2019

Kaufland po raz kolejny został doceniony przez konsumentów za najwyższą jakość obsługi i uhonorowany prestiżowym tytułem Gwiazda Jakości Obsługi 2019.

Jesteśmy jedną z najprzyjaźniejszych firm w Polsce

Nagroda stanowi potwierdzenie najwyższego poziomu dbałości o klienta. Wyróżnienie przyznają sami klienci, najpierw poprzez głosowanie w prowadzonym przez cały rok badaniu. Na podstawie ich opinii wyłaniane są marki, które biorą udział w dodatkowym badaniu ankietowym. Nagrodzono firmy z różnych branż, które otrzymały najwyższe oceny konsumentów. Tworzą one grono najprzyjaźniejszych dla konsumentów firm w Polsce i są postrzegane jako organizacje godne zaufania, w których klienci zawsze mogą liczyć na profesjonalną obsługę.

Kaufland został uhonorowany tytułem Gwiazda Jakości Obsługi już po raz kolejny, nasza sieć otrzymała wyróżnienie także w edycjach 2014-2018.

Misją programu organizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi jest poprawa jakości handlu i usług w Polsce. Gwiazdy Jakości Obsługi zostały przyznane już po raz jedenasty.

Firma Kaufland Polska Markety z nagrodą Supply Chain Designer za projekt „Automatyczny magazyn drobnicowy”

Supply Chain Designer to wyjątkowy program prowadzony przez Wydawnictwo Eurologistics. Jego celem jest promowanie projektów, które są efektami twórczej pracy kadry zarządzającej firm produkcyjnych i handlowych. Ambicją organizatora jest nagradzanie działań i rozwiązań, które wspomagają i znacznie usprawniają zarządzanie szeroko pojętymi łańcuchami dostaw.

Nagrodzony projekt Kauflandu związany jest z uruchomieniem w pełni zautomatyzowanego Centrum Dystrybucyjnego Kaufland Polska Markety w Woli Krzysztoporskiej. Szczególne uznanie jurorów analizujących projekt zyskało ambitne podejście do wyzwania, jakim była automatyzacja operacji magazynowych w branży retail oraz wysoka świadomość długoterminowych korzyści, które firma odnosi dzięki jego wdrożeniu.

Dobra Marka 2019

Wyróżnieniem, w którym zdobyliśmy podwójny tytuł, jest Dobra Marka.

Celem programu, który działa na rynku od 9 lat, jest wybór najlepszych marek, które cieszą się zaufaniem i renomą wśród konsumentów.

Analizie poddawane są:
- pozycja na rynku
- obecni i potencjalni klienci
- rozpoznawalność marki.

Oprócz tego przeprowadzane są badania konsumenckie. Jest nam niezmiernie miło poinformować, że Dobra Marka została przyznana nie tylko naszym nowym markom własnym -  Bevola, Kuniboo, Hip & Hopps, K-free, K-to go w kategorii Odkrycie Roku, ale całej marce Kaufland.

Sieć Kaufland z nagrodą Sustainability in Retail Award

Firmę wyróżniono za promocję idei zrównoważonego rozwoju i szczególny wkład w ochronę środowiska w zakresie prowadzonej działalności. Oficjalne wręczenie nagrody odbyło się podczas XI edycji kongresu Poland & CEE Retail Summit – jednego z wiodących wydarzeń zrzeszających przedstawicieli polskiego sektora handlowego i FMCG. Po raz pierwszy w historii kongresu przyznawana była nagroda dla sieci handlowej promującej ideę zrównoważonego rozwoju – Sustainability in Retail Award. O tę prestiżową statuetkę rywalizowały projekty o największym wpływie na zrównoważone i cykliczne działania operacyjne realizowane przez sieci handlowe. Ostatecznie nagroda trafiła do sieci Kaufland, którą doceniono za wprowadzenie skrzynek wielokrotnego użytku EPS. Ich zastosowanie pozwoliło sieci znacząco zredukować zużycie jednorazowych, kartonowych lub plastikowych opakowań podczas transportu produktów świeżych. 

Laur Konsumenta 2019

Laur Konsumenta zloty 2018 do edycji

W tym roku zdobyliśmy tytuł Laur  Konsumenta.

Celem tego ogólnopolskiego plebiscytu jest wyłonienie najpopularniejszych marek, produktów i usług w danej kategorii.

Opinie zbierane są drogą telefoniczną, a następnie na portalach internetowych przeprowadzane jest głosowanie, w którym użytkownicy mogą oddać jeden głos w każdej z kategorii. Korespondenci większością głosów uznali naszą sieć za najpopularniejszą na rynku i tym samym Kaufland zdobył Laur Konsumenta w kategorii Supermarkety.

Kaufland z nagrodą WellPower 2019

Sieć Kaufland otrzymała nagrodę WellPower 2019 – pierwszego ogólnopolskiego konkursu dla pracodawców, którzy realizują projekty z zakresu wellbeing. To już kolejne wyróżnienie dla naszej firmy w obszarze HR.

Wellbeing to całościowe spojrzenie na człowieka i jego potrzeby, które dąży do zapewnienia pracownikom dobrego samopoczucia i zadowolenia. Celem konkursu WellPower jest promowanie tej idei w firmach oraz wyłonienie najlepszych rynkowych praktyk. Za swoje działania Kaufland został wyróżniony w kategorii „Duża firma”.

Kapituła konkursowa przy przyznawaniu nagród kierowała się wieloma kryteriami, patrząc między innymi na to, jak bardzo kompleksowe i różnorodne są działania podejmowane przez firmy, jaki mają one zasięg w organizacji, jakie pozytywne zmiany mogą wywołać w przedsiębiorstwach, czy są dopasowane do potrzeb pracowników i czy mają potencjał dalszego rozwoju. 

Certyfikat Doceń Polskie

Cztery produkty marki własnej Kauflandu K-Classic zostały nagrodzone w programie "Doceń polskie". Artykuły dostępne wyłącznie w sklepach naszej sieci wyróżniono podczas XXII audytu żywności. Certyfikat mogą otrzymać tylko produkty, które spełniają kryteria określone w regulaminie programu.

Wśród wyróżnionych artykułów znalazły się: 

  • K-Classic Serek homogenizowany naturalny, 
  • K-Classic Serek homogenizowany o smaku waniliowym, 
  • K-Classic Twaróg sernikowy,
  • K-Classic Kiełbasa pieczona.

Kluczowe znaczenie podczas oceny produktów mają atestacje. W ich trakcie żywność jest sprawdzana przez doświadczone jury programu decydujące o przyznaniu godła promocyjnego.

Kaufland debiutuje w Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2019!

ROF to zestawienie firm działających w Polsce ocenianych pod kątem jakości systemu zarządzania CSR, a jego partnerem jest Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

W kwietniu tego roku znaleźliśmy się w raporcie FOB „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Zostaliśmy docenieni za nasze działania przeciwko marnowaniu żywności i współpracę z Federacją Banków Żywności. Teraz debiutujemy w prestiżowym Rankingu Odpowiedzialnych Firm.

Jury doceniło Kaufland za odpowiedzialne prowadzenie biznesu, wdrażanie polityki zrównoważonego rozwoju oraz zarządzanie pozytywnym wpływem. 

2018

Kaufland wśród najchętniej polecanych sieci handlowych w Polsce

Kaufland po raz kolejny znalazł się w gronie najsilniejszych marek w Polsce. Nasza sieć została uhonorowana prestiżowym tytułem Superbrands 2018.

O przyznaniu tytułów Superbrands 2018 zadecydowali konsumenci w ramach największego niezależnego badania marek w Polsce, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, na łącznej próbie ponad 10 tysięcy respondentów. Najważniejszym kryterium branym pod uwagę było polecanie marki, które jest wyrazem zaufania i uznania dla jej jakości. Badanie objęło prawie 2 tys. marek, a opinie konsumentów pozwoliły określić indeks siły marki i tym samym wyłonić najsilniejsze z nich. Wśród badanych marek znalazło się 29 sklepów spożywczo-przemysłowych.

Bycie jedną z trzech najchętniej polecanych sieci handlowych na coraz bardziej konkurencyjnym i wymagającym polskim rynku pokazuje, że nasz model biznesowy i rozwiązania dobrze odpowiadają na oczekiwania i potrzeby klientów - mówi Marcin Łojewski, Wiceprezes Zarządu Kaufland Polska.

Kaufland został uhonorowany tytułem Superbrands już po raz kolejny, nasza sieć otrzymała wyróżnienie także w edycjach 2016 i 2017.

Superbrands to międzynarodowa organizacja, działająca od ponad 20 lat w 80 krajach na całym świecie, a od 12 lat w Polsce.

2017

Dobroczyńca Roku 2017

Dobroczyńca Roku to konkurs, który powstał, aby promować prospołeczne działania firm. W jego ramach, nieprzerwanie od 20 lat, nagradzane są przedsiębiorstwa angażujące się społecznie i wspierające organizacje pozarządowe. 

Kapituła Konkursu doceniła nasze działania na rzecz wiosek – w szczególności za:  

  • wsparcie finansowe i rzeczowe
  • organizację dedykowanych imprez i wydarzeń (Dzień Matki, Dzień Dziecka, mikołajki itp.)
  • bezpłatne udostępnienie powierzchni reklamowych
  • zbiórkę pieniędzy w naszych marketach (akcja "Skarbonka")
  • zaangażowanie naszych pracowników w wolontariat na rzecz Wiosek SOS oraz wewnętrzne inicjatywy i akcje charytatywne.

Dziękujemy wszystkim za zaangażowanie w projekty oraz oddanie głosu na naszą firmę.

Jakość Obsługi 2017

Nagroda przyznawana jest przez konsumentów tym firmom, które w najwyższym stopniu dbają o obsługę klientów, wywiązują się z przyjętych wobec nich zobowiązań i świadczą skuteczną według przyjętych standardów obsługę. Gwiazdy Jakości Obsługi należą do ścisłego grona najbardziej przyjaznych przedsiębiorstw działających dla polskiego klienta. To już kolejny raz, jak Kaufland został wyróżniony tym mianem.

2016

Best Quality Employer 2016

Kaufland po raz kolejny w tym roku triumfuje w rankingu najlepszych pracodawców w Polsce. Tym razem nasza firma została uhonorowana godłem Best Quality Employer w konkursie organizowanym przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej. Konkurs miał na celu wyłonienie spośród wielu pracodawców takich przedsiębiorstw, które wyróżniają się ponadprzeciętnymi standardami zarządzania zasobami ludzkimi oraz dbałością o wysoką jakość warunków pracy. Decydującymi aspektami były także stabilność zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera pracy. 

Kapituła konkursu zweryfikowała i doceniła rozwiązania stosowane w Kauflandzie – przede wszystkim zasady i metody prowadzenia procesów rekrutacyjnych, a także możliwości rozwojowe oferowane pracownikom przez naszą firmę.

Odpowiedzialny Pracodawca - lider HR 2016

Już po raz szósty magazyn Strefa Gospodarki uhonorował najlepszych pracodawców na rynku godłem Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2016. W tym roku również Kaufland zasilił grono laureatów tej nagrody.

Odpowiedzialny Pracodawca – Lider HR 2016 to ogólnopolski program promocyjny z obszaru human resources (HR). Jego celem jest upowszechnianie oraz propagowanie pozytywnych wzorców, modeli strategii działań w zakresie polityki personalnej, a także strategii integracji spraw personalnych z biznesowymi.

Statuetka Superbrands 2016

17 maja wręczono statuetki w 10. edycji Superbrands. Odebrali je przedstawiciele najsilniejszych marek obecnych w Polsce. Kaufland, będący wiodącą marką na rynku handlu detalicznego, został wyróżniony prestiżową, złotą statuetką Superbrands.

Superbrands to jedyna na świecie niezależna organizacja, promująca ideę brandingu poprzez identyfikację, nagradzanie i opisywanie drogi do sukcesu najsilniejszych marek. Powstała ponad 20 lat temu w Wielkiej Brytanii. Obecnie działa w ponad 80 krajach na całym świecie.