Trwa wczytywanie danych

Untitled-2

Zróbmy to razem

Nie możemy uratować świata, ale powinniśmy chociaż próbować. Każdego dnia. Przez proste działanie.

Dzięki realizowaniu tego motto codzienne stajemy się lepszą firmą, która rozwija się w sposób zrównoważony z poszanowaniem i odpowiedzialnością wobec ludzi i środowiska. W działania CSR chcemy angażować również naszych klientów. Zróbmy to razem!

Ochrona drobiu
Drób

Ochrona zwierząt odgrywa u nas ważną rolę. Aktywnie przeciwstawiamy się procederowi wyskubywania puchu i pierza oraz poddawania żywych kaczek i gęsi przymusowemu tuczeniu. Ze względu na dobro tych zwierząt nie sprzedajemy mięsa kaczek i gęsi z hodowli stosujących wyżej wspomniane metody.

Czystość
Czystość środowiska

Sustainable Cleaning jest znakiem informującym o tym, że dany produkt jest środkiem czystości przyjaznym dla środowiska. Oznaczone są nim produkty marki K-Classic. Zależy nam bowiem na tym, żeby świadomie dbać zarówno o czystość domu, jak i naszego środowiska.

Lasy
Zasoby leśne

Wspieramy odpowiedzialne postępowanie ze światowymi zasobami leśnymi. Znak FSC® można spotkać na wielu produktach K-Classic, m.in. na kartonach napojów. To gwarancja, że drewno użyte do ich produkcji pozyskano w sposób nieprzyczyniający się do niszczenia środowiska czy łamania praw lokalnej ludności.

Jajka
Jajka

Za cel obraliśmy rezygnację, najpóźniej do 2025 roku, z jajek pochodzących z chowu klatkowego i chowu w małych grupach. Dotyczy to zarówno świeżych jajek, jak i tych przetworzonych w produktach naszych marek własnych. Już dziś stosujemy jaja z chowu ściółkowego i wolnego wybiegu w produkcji pieczywa i przetworzonych produktów mącznych.

Klimat

Nasze działania w zakresie ochrony klimatu, mają bardzo szerokie spektrum - od stosowania techniki opierającej się na efektywnym wykorzystaniu energii oraz proekologicznego projektowania nowych obiektów, przez przyjazne dla klimatu procesy logistyczne, po ograniczanie powstawania odpadów.

Plastik

Do 2025 roku chcemy zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych o co najmniej 20 procent we wszystkich krajach, w których działa nasza firma. Zaplanowaliśmy również szereg działań w ramach strategii REset Plastic mającej na celu zwalczanie tworzyw sztucznych.

Kakao UTZ
Kakao UTZ

Kakao w produktach czekoladowych naszej marki własnej K-Classic pochodzi wyłącznie ze zrównoważonych upraw. Wybierając nasze produkty z certyfikatem UTZ, przyczyniasz się do pozytywnego oddziaływania na producentów oraz masz wpływ na poprawę warunków gospodarczych i społecznych w krajach, w których uprawia się kakao.  

Transpa-
rentność

Kaufland przyczynia się do redukcji pestycydów w uprawie owoców i warzyw. Więcej w naszym Raporcie Transparentności 2020 - owoce i warzywa >

Więcej
niż handel

Raport zrównoważonego rozwoju

Pierwszy raport w historii naszej firmy, przygotowany według wytycznych GRI, który w kompleksowy i transparentny sposób dokumentuje nasze działania i osiągnięcia na rzecz zrównoważonego rozwoju.

Wsparcie
lokalne
Lokalnie

Aktywnie wspieramy najciekawsze inicjatywy lokalnych społeczności w regionach całej Polski. Pomagamy finansowo i rzeczowo m.in.: szkołom, klubom sportowym, domom dziecka czy schroniskom dla zwierząt. Zgłoś nam inicjatywę, w którą też możemy się zaangażować!

Sprzedaż karpia

W trosce o dobrostan zwierząt od 2020 r. w naszych sklepach nie sprzedajemy żywych karpi.

Recykling

Efektywne i odpowiedzialne wykorzystanie zasobów

Aby stopniowo redukować nasz ślad ekologiczny, uwrażliwiamy naszych pracowników na kwestie ekologiczne, określamy działania oraz proponujemy naszym klientom możliwości odpowiedzialnego korzystania z zasobów.