Trwa wczytywanie danych

Kaufland promuje asortyment od lokalnych producentów

Wrocław, 23.03.2021 r.

Badania potwierdzają, że Polacy coraz chętniej sięgają po regionalne produkty. Ponad 70 proc. respondentów deklaruje gotowość do zapłacenia wyższej kwoty za artykuły spożywcze pochodzące od lokalnych dostawców[1]. W najnowszej kampanii „Produkty regionalne bliżej niż myślisz” Kaufland pokazuje konsumentom, że tego typu produkty są na wyciągnięcie ręki.

 

Kampania digitalowa poświęcona regionalnym produktom w sieci Kaufland obejmuje sześć spotów reklamowych emitowanych na platformach: YouTube, Facebook i Instagram. Filmy powstały we współpracy z agencją kreatywną SpinnOFF Agency oraz domem produkcyjnym Highnoon. Za zakup mediów odpowiadała firma The Media Insight z grupy GroupM. Kreacje zadebiutowały w social mediach 15 marca.

Popularność produktów regionalnych rośnie

W sklepach Kaufland obserwujemy rosnące zainteresowanie produktami regionalnymi. Badania pokazują, że aktualna sytuacja epidemiologiczna miała istotny wpływ na kształtowanie tego trendu. Aż 25 proc. konsumentów deklaruje, że w efekcie pandemii zacznie częściej kupować produkty lokalne i krajowe[2]. W odpowiedzi na potrzeby konsumentów, nieustannie rozwijamy nasz asortyment regionalny, który już teraz obejmuje ponad 4000 artykułów. Humorystyczne kreacje reklamowe ukazujące produkty w niespodziewanych miejscach pokazują konsumentom, że w istocie produkty lokalne są bliżej, niż im się wydaje – na wyciągnięcie ręki  mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Wsparcie dla lokalnych dostawców

Celem kampanii jest promowanie artykułów spożywczych pochodzących od regionalnych dostawców, którzy od zawsze stoją u podstawy funkcjonowania sieci Kaufland w Polsce. Nie jest to pierwsza inicjatywa, którą Kaufland podjął na rzecz miejscowych przedsiębiorców. Aby ułatwić im nawiązanie współpracy, w 2020 r. sieć uruchomiła specjalną platformę internetową „Regionalny Kaufland”, gdzie potencjalni dostawcy mogą w prosty sposób zgłaszać swoje produkty. Do jednej ze swoich kampanii sieć zaprosiła także regionalnych producentów, którzy dostarczają produkty do sklepów Kaufland.  

[1] Nowa rzeczywistość: konsument w dobie COVID-19, KPMG, 2020

[2] tamże

Dane kontaktowe

Karina Galli, Justyna Kalinowska
38 Content Communication