Trwa wczytywanie danych

Kaufland eliminuje mikroplastik z artykułów drogeryjnych marek własnych i wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach

Wrocław, 7 września 2021 r.

Kaufland eliminuje mikroplastik z artykułów drogeryjnych marek własnych i wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach

Kaufland ogranicza zużycie tworzyw sztucznych nie tylko w opakowaniach marek własnych. Do końca 2021 roku detalista wyeliminuje mikroplastik i inne nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery w recepturach artykułów drogeryjnych marek Kaufland. Klienci łatwo rozpoznają produkty z udoskonalonym składem dzięki specjalnemu oznaczeniu „receptura bez mikroplastiku”.

Nawet 5 gramów plastiku tygodniowo – taką ilość odpowiadającą jednej karcie kredytowej przyjmujemy do organizmu, jak wynika z badań przeprowadzonych na University of Newcastle w Australii[1]. Mikroplastik nie jest obecny jedynie w jedzeniu czy ubraniach.

Maleńkie cząstki plastiku o średnicy mniejszej niż 5 mm występują powszechnie w składach kosmetyków, także tych kolorowych. Ich rozmiar sprawia, że z łatwością przedostają się do wód. Raport „Kupuj odpowiedzialne” przedstawił niepokojące dane, z których wynika, iż około 30% mikroplastiku trafia do morza[2]. Mając tę świadomość, Kaufland wziął pod lupę recepturę artykułów drogeryjnych marek własnych i podjął konkretne zobowiązanie z myślą o ochronie środowiska.

W ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic analizujemy nie tylko opakowania, ale także skład naszych produktów. Naszym celem jest zmiana receptur artykułów marek własnych w segmencie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących, a także środków do pielęgnacji samochodów. Pracujemy nad tym, aby do końca 2021 r. wyeliminować mikroplastik i nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na jakość i bezpieczeństwo produktów. Możemy już pochwalić się tym, że formuły wszystkich produktów bevola Baby® do pielęgnacji ciała dziecka nie zawierają mikroplastiku mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, Kaufland oznacza produkty z udoskonalonym składem specjalnym logo „receptura bez mikroplastiku”. W ten sposób klienci mają pewność, że wybierają artykuły bardziej przyjazne dla środowiska. 

 

[1] WWF Analysis, No Plastic in Nature: Assessing Plastic Ingestion From Nature To People 2019

[2] Raport „Kupuj odpowiedzialnie” publ_678_praktyczny_poradnik_plastik_is_not_fantastik_czyli_dlaczego_plastik_jest_zly.pdf (ekonsument.pl)

Dane kontaktowe

Karina Galli, Justyna Kalinowska
38 Content Communication