Kaufland rozwija asortyment zrównoważonych produktów – odzież sportowa i akcesoria kuchenne wykonane z surowców wtórnych w ofercie sieci

Wrocław, 24.01.2022

Kaufland po raz kolejny wprowadza do oferty artykuły marek własnych wykonane z surowców wtórnych – odzież sportową marki Newcential oraz akcesoria kuchenne marki Spice&Soul. Rozwój asortymentu o produkty wytworzone zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju jest jednym z elementów strategii biznesowej sieci Kaufland. Jak pokazują badania, jest to również odpowiedź na oczekiwania polskich konsumentów, spośród których ponad połowa deklaruje, że zwraca większą uwagę na to, jaki wpływ na środowisko mają kupowane przez nich artykuły.[1]

Materiały prasowe Kaufland

Już blisko co trzeci polski konsument identyfikuje się jako osoba, która przy podejmowaniu decyzji zakupowych stawia dobro planety na pierwszym miejscu. W porównaniu ze średnią światową (18%) to wartość większa aż o 12%. Zainteresowanie produktami, które powstały zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, wzrosło w czasie pandemii – 37% badanych deklaruje, że obecnie zwraca większą uwagę na ten aspekt niż w okresie poprzedzającym epidemię COVID-19[2]. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza do oferty kolejne produkty wykonane z surowców wtórnych. Odzież sportową Newcential oraz akcesoria kuchenne Spice&Soul będzie można nabyć w sklepach sieci do wyczerpania zapasów.

Recykling w kuchni i podczas treningu

Miłośnicy aktywnego trybu życia być może zdążyli już poznać markę dostępną tylko w sklepach Kaufland – Newcential, która obejmuje odzież funkcjonalną oraz różnego rodzaju akcesoria przydatne podczas uprawiania sportu. Klienci sieci będą teraz mogli połączyć obie miłości – do sportu i środowiska dzięki nowym artykułom wykonanym z przetworzonych materiałów. W kolekcji Newcential pojawiły się biustonosze sportowe, damskie i męskie bluzy, kamizelki oraz chusty wielofunkcyjne posiadające certyfikat GRS (Global Recycled Standard). Potwierdzona on, że do produkcji artykułów co najmniej w 50% wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu.

Sieć przygotowała specjalną ofertę również dla miłośników gotowania. 27 stycznia w asortymencie sklepów Kaufland pojawią się produkty marki Spice&Soul wytworzone w 50-100% z surowców wtórnych, wśród nich: otwieracz do puszek, wyciskacz do czosnku, sitko kuchenne, nóż do pizzy, obieraczka oraz zestaw przyborów kuchennych, których plastikowe elementy zostały wykonane z przetworzonych sieci rybackich. Klienci będą mogli także nabyć garnki oraz patelnie z kutego aluminium, które w całości pochodzi z recyklingu.

W ramach międzynarodowej strategii REset Plastic poszukujemy rozwiązań, które pozwalają zredukować ilość plastiku, poprawić jego przydatność do recyklingu oraz umożliwić jego ponowne wykorzystanie. Efektem tego jest m.in. wprowadzenie do oferty kolejnych produktów powstałych przy wykorzystaniu surowców wtórnych. Jako jedna z największych sieci handlowych w Polsce czujemy się zobowiązani zapewnić klientom wybór produktów, które cechuje nie tylko wysoka jakość wykonania, ale także przyjazna środowisku produkcja – podsumowuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej z Kaufland Polska.

Kaufland konsekwentnie realizuje międzynarodową strategię Grupy Schwarz – REset Plastic, zgodnie z którą do 2025 roku zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie zostanie zredukowane o 20% a 100% opakowań marek własnych będzie w jak największym stopniu nadawać się do recyklingu. 

Międzynarodowa strategia REset Plastic opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, zmianie opakowań, recyklingu, usuwaniu odpadów plastikowych ze środowiska oraz innowacji i zwiększaniu świadomości społeczeństwa w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

 

[1] Pandemia zwiększyła zainteresowanie konsumentów zrównoważonym rozwojem | EY Polska

[2] https://www.ey.com/pl_pl/news/2021/12/ey-future-consumer-index-2021-zrownowazony-rozwoj

Zawartość - media

Uwaga dotycząca wykorzystania materiałów zdjęciowych i tekstowych.

Udostępnione materiały zdjęciowe i tekstowe mogą być wykorzystywane wyłącznie do celów redakcyjnych. W przypadku wykorzystania zdjęć należy w opisie umieścić informację © Kaufland.