Sieć zakończyła proces wycofywania jaj „trójek” zgodnie ze złożoną rok temu deklaracją. Początkowo Kaufland miał wycofać jaja kurze z chowu klatkowego do 2025 r., jednak w trosce o dobrostan kur niosek firma podjęła decyzję o wcześniejszej realizacji tego celu.
Jako firma odpowiedzialna konsekwentnie realizujemy strategię zrównoważonego rozwoju, której ważną częścią są działania mające na celu polepszenie sytuacji zwierząt hodowlanych. Przyśpieszyliśmy prace nad asortymentem jaj świeżych i zgodnie z podjętą deklaracją pierwszy kwartał 2022 roku to dla sieci Kaufland całkowite odejście od jaj kurzych z chowu klatkowego. Zależy nam na zrównoważonym wytwarzaniu produktów i rozwoju asortymentu o artykuły pochodzące z odpowiedzialnych hodowli. Wierzymy, że wycofanie jaj z chowu klatkowego to duży krok w kierunku poprawy dobrostanu zwierząt – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland.
Wszystkie jaja kurze oferowane w sieci Kaufland pochodzą z Polski. 58% tego asortymentu stanowią produkty marek własnych. Kaufland oferuje jaja z chowu ściółkowego oraz z wolnego wybiegu pod marką K-Classic, jaja z chowu ekologicznego K-Bio, a także jaja od kur zielononóżek marki K-Stąd Takie Dobre!.
Sieć przykłada dużą wagę także do receptur przetworzonych artykułów marek własnych, które zawierają w swoim składzie jaja. W sklepach Kaufland klienci mogą znaleźć m.in. majonez czy pastę jajeczną ze szczypiorkiem marki K-Stąd Takie Dobre!, do których produkcji użyto jaj z chowu na wolnym wybiegu. Jaja z alternatywnych hodowli znajdują się także w produktach K-Classic, m.in. bułeczkach mlecznych, gofrach i makaronach.
Wycofanie z oferty jaj kurzych z chowu klatkowego to tylko jedno z działań, jakie Kaufland podjął na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt. Sieć nie sprzedaje żywych karpi oraz gatunków ryb dziko żyjących, zagrożonych wyginięciem.
W asortymencie sklepów Kaufland nie znajdziemy także mięsa oraz przetworów z kaczek i gęsi, które poddaje się przymusowemu tuczowi. Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, sieć wprowadziła także klasyfikację chowu kurczaka na opakowaniach produktów marek własnych, dzięki której klienci otrzymują czytelne informacje dotyczące warunków hodowli zwierząt.