Kaufland, skupiony dotąd na działalności stacjonarnej, postanowił rozszerzyć pole swojej aktywności, uruchamiając nowoczesną platformę typu marketplace. Kupujący będą mogli tu znaleźć bogaty asortyment oferowany przez zewnętrznych sprzedawców detalicznych w kategoriach takich jak dom, elektronika, ogród i majsterkowanie, kuchnia i gospodarstwo domowe, niemowlęta i dzieci, sport i moda.
- Fundamentem działalności sieci Kaufland od zawsze był handel stacjonarny, oparty na bezpośrednim kontakcie z klientem. Jako firma otwarta na innowacje , idziemy o krok dalej i wkrótce zaoferujemy konsumentom dostęp do szerokiej gamy produktów z różnych kategorii również w przestrzeni online, a sprzedawcom z Polski zapewnimy dostęp do atrakcyjnego, polskiego i międzynarodowego kanału dystrybucji, który otworzy im drogę do rozwoju biznesu. Jesteśmy przekonani, że rozpoznawalność i wartości naszej marki uczynią Kaufland Marketplace jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w naszym kraju – mówi Michał Łagunionek, Prezes Zarządu Kaufland Polska.
Wygodne zakupy i wszystko w jednym miejscu dla klientów
Kaufland Marketplace będzie współpracować z zewnętrznymi sprzedawcami detalicznymi, którzy we własnym imieniu zaoferują swoje produkty w serwisie online. Dostęp do platformy możliwy będzie w przeglądarce, jak również poprzez aplikację mobilną sieci. Oprócz ceny i szczegółów oferty klienci znajdą na stronie również informacje o danym sprzedawcy. Kupujący będą mogli korzystać z wielu metod płatności takich jak BLIK, zakup na fakturę VAT oraz na raty, przelew bankowy online i zapłata kartą płatniczą. Artykuły zakupione za pośrednictwem platformy klienci otrzymają bezpośrednio od sprzedawcy. W razie jakichkolwiek pytań dotyczących przedmiotu lub zamówienia wsparcie zapewni obsługa klienta Kaufland za pośrednictwem infolinii lub formularza kontaktowego.
Nowe możliwości sprzedaży i rozwój biznesu dla detalistów
Nowa platforma będzie przestrzenią e-commerce dla dużych i małych sprzedawców internetowych z kraju i zagranicy. Już dziś na polskiej platformie zarejestrowanych jest ponad 2000 sprzedawców detalicznych. Polska staje się czwartym krajem, w którym mogą oni korzystać z rozwiązania Kaufland Global Marketplace jako kanału sprzedaży. We wszystkich krajach, gdzie platforma jest obecna, swoją działalność przy pomocy tego narzędzia prowadzi już 11 000 detalistów, którzy docierają nie tylko do milionów odwiedzających marketplace, lecz również do ponad 13 milionów użytkowników aplikacji Kaufland i 16 milionów konsumentów korzystających z Kaufland Card.
Oprócz korzyści w postaci zasięgu i wysokiej świadomości marki szczególnie atrakcyjne dla sprzedawców są również liczne usługi dodatkowe, oferowane przez Kaufland Global Marketplace, takie jak np. wielokanałowe rozwiązania marketingowe dla ofert wystawianych online, przetwarzanie płatności w lokalnej walucie oraz bezpłatne, bezpośrednie wsparcie dla sprzedawcy. Każdy sprzedawca detaliczny, który zarejestruje się na Kaufland.pl, otrzyma trzymiesięczny bezpłatny dostęp do platformy i będzie mógł przez ten okres sprzedawać swoje produkty bez prowizji. Co więcej, rozwiązania technologiczne, zaimplementowane dzięki międzynarodowym partnerstwom, upraszczają podłączenie sprzedawców detalicznych do Kaufland Global Marketplace i umożliwiają szybki start.
Kaufland Global Marketplace jest obecny w Europie od około roku, a w Niemczech, Czechach i na Słowacji należy do grona największych platform e-commerce. Oprócz Polski Kaufland Marketplace zostanie uruchomiony również w Austrii, a start platformy w tym kraju przewidziany jest na wrzesień.