Kaufland jako pierwsza sieć handlowa w Polsce udostępnia gazetkę na WhatsApp

Wrocław, 23.05.2024

Polacy lubią oszczędzać, dlatego aktywnie szukają promocji, przy czym niemal wszyscy konsumenci przyznają, że z zakupem czekają na obniżki cen. Z badań wynika, że 90 proc. klientów regularnie przegląda gazetki z ofertami marketów przygotowując się w ten sposób do zakupów. Naprzeciw tym potrzebom wychodzi Kaufland, który dla wygody klientów umożliwia błyskawiczny dostęp do swojej gazetki promocyjnej na WhatsAppie.

Materiały prasowe Kaufland

Aż 98 proc. polskich konsumentów pytanych o zwyczaje zakupowe deklaruje, że często czeka, aż pojawi się promocja na dany produkt(1). Jednym z ważniejszych źródeł informacji o ofertach sieci handlowych niezmiennie są gazetki promocyjne. Aktywnie przegląda je zdecydowana większość, bo aż 90,3 proc. konsumentów, przy czym ponad 40 proc. robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu(2). Chcąc ułatwić klientom dostęp do informacji o swoich ofertach, Kaufland, jako pierwszy sprzedawca detaliczny w Polsce rozszerza dystrybucję gazetek online o dodatkowy kanał. Teraz gazetkę z najnowszymi ofertami można mieć pod ręką w telefonie, a dokładniej na WhatsAppie.

Jesteśmy przekonani, że możliwość codziennego przeglądu ofert promocyjnych pozwala konsumentom, w tym klientom naszej sieci, lepiej planować zakupy i zarządzać domowym budżetem. Nasze aktualne gazetki i informacje o promocjach specjalnych dostępne są na stronie internetowej, w aplikacji Kaufland , a także w marketach. Biorąc jednak pod uwagę, jak bardzo współcześni konsumenci są aktywni w mediach społecznościowych oraz kanałach komunikacji mobilnej i mając świadomość, że wielu z nich na bieżąco analizuje i porównuje oferty, zdecydowaliśmy o udostępnieniu naszej gazetki na WhatsAppie. Dzięki temu klienci mają nieograniczony, błyskawiczny dostęp do informacji o promocjach zawsze pod ręką – mówi Marta Rumak, dyrektor Działu Digital w Kaufland Polska.

Aby otrzymywać gazetkę Kaufland na WhatsApp, wystarczy zeskanować swoim smartfonem kod QR dostępny m.in. na stronie internetowej Kaufland Whats App, wysłać wiadomość i wybrać swój ulubiony market, a następnie wyrazić zgodę na cotygodniowe bezpłatne przesyłanie gazetek.

     

(1) Badanie ARC Rynek i Opinia zrealizowane metodą CAWI, na reprezentatywnej grupie Polaków N=600, w maju 2023

(2) Badanie zrealizowane na potrzeby projektu branżowego „BLIX AWARDS – Wybór Konsumentów”, 2023 r.