Roblox jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się platform gamingowych, która gromadzi każdego dnia ponad 65 mln aktywnych użytkowników. Na platformie użytkownicy mogą tworzyć własne gry komputerowe i udostępniać je innym, co czyni ją jednocześnie siecią społecznościową. Zarejestrowani gracze otrzymują awatara, za pomocą którego zanurzają się w wirtualnych światach 3D.
Dostrzegając ogromny potencjał metaversum, Kaufland opracował własną przestrzeń na platformie Roblox dla wszystkich krajów, w których obecna jest sieć. W „Kaufland World”, mającym charakterystyczny kształt litery „K”, użytkownicy mogą m.in. zbierać wirtualne owoce i warzywa, przygotowywać smakowite dania oraz sprawdzić swoje umiejętności w poszukiwaniu skarbów. Kaufland wprowadził do gry walor edukacyjny, tworząc zadania, które mają przybliżyć użytkownikom tematykę świadomego odżywiania i ograniczenia marnowania żywności. Produkty, które zostały zebrane, ale nie są potrzebne do przygotowania potraw, można uratować przed zmarnowaniem – wystarczy przekazać je do dedykowanej stacji. W ten sposób gracz otrzymuje punkty Kaufland Card, które może później wykorzystać do odblokowania kolejnych funkcji, stroju dla awatara lub zakupu określonych przedmiotów. Ponadto użytkownicy mogą zdobywać „punkty świeżości” po pokonaniu toru przeszkód, przygotowaniu koktajli czy innych dań, w czym pomogą dedykowane przepisy.
Widzimy bardzo duży potencjał w rozwiązaniach oferowanych przez platformę Roblox, dlatego postanowiliśmy stworzyć naszą autorską wirtualną rzeczywistość. Jest w niej duża dawka zabawy, ale także edukacji, która – mamy nadzieję – przypadnie do gustu wszystkim klientom sieci oraz użytkownikom platformy – mówi Marta Rumak, dyrektor Działu Digital w Kaufland Polska.
Zaprojektowane minigry gwarantują dziesiątki wciągających atrakcji polegających na zbieraniu produktów, gotowaniu, tańczeniu czy podróżowaniu samolotem w kształcie banana. Oprócz tego, w „Kaufland World” znajduje się też wirtualny sklep sieci, przestrzeń do robienia selfie, która odkrywa tajniki czekających gracza przygód czy strefa treningowa umożliwiająca fizyczne przygotowanie się do wszelkich wyzwań.
Kaufland w świecie e-gamingu
Kaufland jest jedną z pierwszych sieci handlowych, które stworzyły wirtualną przestrzeń na platformie Roblox. Ale to nie pierwszy raz, kiedy sieć podbija wirtualny świat. W 2022 r. Kaufland stworzył wirtualną wyspę w grze Animal Crossing. Teraz przyszedł czas na Roblox. Aby rozpocząć grę, wystarczy wejść na platformę Roblox poprzez link lub wyszukać hasło „Kaufland World” w aplikacji lub na stronie Roblox oraz zalogować się. W przyszłości planowane jest wzbogacenie gry o nowe funkcje.