Raport zrównoważonego rozwoju za rok obrotowy 2019 to pierwszy tego typu dokument w blisko dwudziestoletniej historii Kauflandu w Polsce. Obszerny materiał stanowi podsumowanie działań prowadzonych w ramach trzech wyznaczonych przez detalistę filarów odpowiedzialnego biznesu: Zdrowia i zdrowego odżywiania, Ojczyzny i Natury.
Filary, które zmieniają świat na lepsze
Sieć Kaufland, świadoma swojej odpowiedzialności wobec pracowników, dostawców, lokalnych społeczności oraz klientów, od lat realizuje przyjętą strategię odpowiedzialnego biznesu pod hasłem: „Zróbmy to razem”. W raporcie w szczegółowy sposób pokazano drogę do jej realizacji.
Zdrowie i zdrowe odżywianie to inicjatywy obejmujące odpowiedzialny dobór asortymentu, wellbeing i promocję zdrowego stylu życia wśród pracowników, a także wspieranie świadomych nawyków żywieniowych wśród klientów. W raporcie Kaufland prezentuje, w jaki sposób współpracuje z producentami i dostawcami żywności na rzecz wysokiej jakości produktów, ochrony środowiska czy osób o szczególnych potrzebach żywieniowych.
W ramach priorytetu Ojczyzna sieć podejmuje wiele działań na rzecz lokalnych społeczności, w tym wspiera regionalnych producentów i niesie pomoc potrzebującym. Raport wyraźnie ukazuje, że wartości realizowane w tym obszarze znajdują odzwierciedlenie w twardych danych. Kaufland współpracuje z ponad 400 regionalnymi dostawcami, dzięki czemu w sklepach konsumenci mogą znaleźć łącznie ponad 4000 produktów regionalnych. Sieć wdrożyła również wiele rozwiązań, dzięki którym zapobiega marnowaniu żywności a do odpowiedzialnej postawy zachęca także swoich pracowników i klientów. Detalista regularnie organizuje świąteczne zbiórki żywności, dzięki czemu w roku obrotowym 2019 zebrano w sumie ponad 39 ton żywności dla potrzebujących. Sam Kaufland od marca 2019 r. do lutego 2020 r. przekazał Federacji Polskich Banków Żywności produkty spożywcze o wartości blisko 2,2 mln zł.
Priorytet Natura obejmuje z kolei działania na rzecz ochrony przyrody, między innymi redukcję zużycia tworzyw sztucznych, odpowiedzialną gospodarkę odpadami, a także troskę o dobrostan zwierząt i budowanie świadomości ekologicznej wśród Polaków. Raport zrównoważonego rozwoju pokazuje, że decyzje biznesowe podejmowane w świadomy sposób w sieci Kaufland mają w konsekwencji pozytywny wpływ na środowisko. Przykładowo dzięki wprowadzeniu systemu odzysku ciepła odpadowego w ciągu roku cała Grupa Kaufland redukuje emisję dwutlenku węgla o 22,4 tys. ton.
Raport, który został przygotowany wg standardu GRI w wersji Core, spełnia międzynarodowe wymogi w zakresie prezentacji efektów realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w obszarze społecznym, ekonomicznym i środowiskowym. Dokument został poddany zewnętrznej weryfikacji przez niezależnego audytora. Zakres weryfikacji obejmował wybrane wskaźniki GRI. Publikacja pt. „Kaufland – więcej niż handel” jest dostępna pod adresem: https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/raport-zrownowazonego-rozwoju.html.