Publikujemy trzeci w historii Kaufland Polska raport Zrównoważonego Rozwoju, za lata 2022-2023, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci w tej kwestii. Jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.
Zapraszamy do lektury raportu.
1. Wszystko o Kauflandzie
Publikujemy trzeci w historii Kaufland Polska raport Zrównoważonego Rozwoju, za lata 2022-2023, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci w tej kwestii. Jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.
3. Ochrona zasobów
Zrównoważone zaopatrzenie w surowce jest kluczowym tematem w ogólnej strategii opracowanej wspólnie przez spółki Kaufland. Posiadamy listę kluczowych surowców, przeanalizowanych pod kątem ryzyka środowiskowego i społecznego. Podejmujemy działania pozwalające ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych i wykorzystywać ponownie surowce będące już w obiegu, w ramach strategii REset Plastik. Istotne jest dla nas przyczynianie się do ochrony i zachowania bioróżnorodności. Przeciwdziałamy również marnowaniu żywności. O naszym podejściu do tych zagadnień piszemy w rozdziale 3.
2. Ochrona klimatu
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza działalność wpływa nie tylko na społeczeństwo, ale także środowisko, w którym żyjemy. Z pełną odpowiedzialnością podchodzimy do kwestii klimatycznych poprzez realizowanie konkretnej strategii klimatycznej. Wyznaczyliśmy nowe cele, dążąc do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Klucz stanowią przyjazne dla klimatu markety i łańcuch dostaw. Co do tej pory udało nam się osiągnąć? O tym dowiesz się z rozdziału drugiego.
4. Świadome zakupy
W sklepach Kaufland zapewniamy konsumentom artykuły nie tylko odpowiadające różnym potrzebom żywieniowym, ale także wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wiele artykułów naszych marek własnych posiada certyfikaty świadczące o spełnieniu restrykcyjnych kryteriów społecznych i środowiskowych. Wspieramy także lokalnych dostawców nabywając świeże owoce i warzywa przede wszystkim od krajowych i lokalnych producentów. O tym, w jaki sposób wspieramy świadomie wybory zakupowe, przeczytasz w rozdziale czwartym.
5. Wsparcie społeczności
W centrum naszych działań są ludzie – zarówno pracownicy, jak i lokalne społeczności – dlatego pracując nad realizacją strategii zrównoważonego rozwoju wsłuchujemy się w ich potrzeby. Rozwój naszej firmy zawdzięczamy zaangażowanym pracownikom, którym staramy się zapewniać konkurencyjne warunki zatrudnienia, wspierać ich równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz oferować szeroki pakiet benefitów pozapłacowych. Podejmujemy także liczne inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności i osób będących w potrzebie. Szczegóły poznasz zapoznając się z rozdziałem piątym.