Trwa wczytywanie danych

Publikujemy trzeci w historii Kaufland Polska raport Zrównoważonego Rozwoju, za lata 2022-2023, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci w tej kwestii. Jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.

Zapraszamy do lektury raportu


1. Wszystko o Kauflandzie

Publikujemy trzeci w historii Kaufland Polska raport Zrównoważonego Rozwoju, za lata 2022-2023, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci w tej kwestii. Jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.

3. Ochrona zasobów

Zrównoważone zaopatrzenie w surowce jest kluczowym tematem w ogólnej strategii opracowanej wspólnie przez spółki Kaufland. Posiadamy listę kluczowych surowców, przeanalizowanych pod kątem ryzyka środowiskowego i społecznego. Podejmujemy działania pozwalające ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych i wykorzystywać ponownie surowce będące już w obiegu, w ramach strategii REset Plastik. Istotne jest dla nas przyczynianie się do ochrony i zachowania bioróżnorodności. Przeciwdziałamy również marnowaniu żywności. O naszym podejściu do tych zagadnień piszemy w rozdziale 3.

2. Ochrona klimatu

Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza działalność wpływa nie tylko na społeczeństwo, ale także środowisko, w którym żyjemy. Z pełną odpowiedzialnością podchodzimy do kwestii klimatycznych poprzez realizowanie konkretnej strategii klimatycznej. Wyznaczyliśmy nowe cele, dążąc do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku. Klucz stanowią przyjazne dla klimatu markety i łańcuch dostaw. Co do tej pory udało nam się osiągnąć? O tym dowiesz się z rozdziału drugiego.  

4. Świadome zakupy

W sklepach Kaufland zapewniamy konsumentom artykuły nie tylko odpowiadające różnym potrzebom żywieniowym, ale także wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wiele artykułów naszych marek własnych posiada certyfikaty świadczące o spełnieniu restrykcyjnych kryteriów społecznych i środowiskowych. Wspieramy także lokalnych dostawców nabywając świeże owoce i warzywa przede wszystkim od krajowych i lokalnych producentów. O tym, w jaki sposób wspieramy świadomie wybory zakupowe, przeczytasz w rozdziale czwartym. 

5. Wsparcie społeczności

W centrum naszych działań są ludzie – zarówno pracownicy, jak i lokalne społeczności – dlatego pracując nad realizacją strategii zrównoważonego rozwoju wsłuchujemy się w ich potrzeby. Rozwój naszej firmy zawdzięczamy zaangażowanym pracownikom, którym staramy się zapewniać konkurencyjne warunki zatrudnienia, wspierać ich równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym oraz oferować szeroki pakiet benefitów pozapłacowych. Podejmujemy także liczne inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności i osób będących w potrzebie. Szczegóły poznasz zapoznając się z rozdziałem piątym.  


Zróbmy to razem

To również może Cię zainteresować

Plastik

Do 2025 roku chcemy zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych o co najmniej 20 procent we wszystkich krajach, w których działa nasza firma. Zaplanowaliśmy również szereg działań w ramach strategii REset Plastic mającej na celu zwalczanie tworzyw sztucznych.

Łańcuch
dostaw

Jako przedsiębiorstwo działające w sektorze handlu detalicznego jesteśmy odpowiedzialni za produkty, które oferujemy: za ich pochodzenie i surowce, z których zostały wytworzone. Dlatego uważnie przyglądamy się surowcom pochodzącym z innych krajów, opowiadając się za odpowiedzialnymi i przyjaznymi dla środowiska warunkami produkcji w tych miejscach.

Klimat

Nasze działania w zakresie ochrony klimatu, mają bardzo szerokie spektrum - od stosowania techniki opierającej się na efektywnym wykorzystaniu energii oraz proekologicznego projektowania nowych obiektów, przez przyjazne dla klimatu procesy logistyczne, po ograniczanie powstawania odpadów.