Publikujemy drugi raport Zrównoważonego Rozwoju za lata 2020-2021, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci w tej kwestii. Jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.
Zapraszamy do lektury raportu.
1. O firmie
Na polskim rynku działamy nieprzerwanie już od ponad 20 lat, starając się zaspokajać potrzeby konsumentów na najwyższym poziomie. Nawet w czasach tak wymagających, jak okres pandemii, nie zwolniliśmy tempa rozwoju – otworzyliśmy szesnaście nowych marketów, rozszerzyliśmy asortyment marek własnych, wdrożyliśmy rozwiązania e-commerce oraz konsekwentnie realizowaliśmy strategię odpowiedzialnego biznesu. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, na czym opiera się model naszej działalności oraz w jaki sposób umożliwiamy klientom zakup dobrych, zdrowych i zrównoważonych produktów, zachęcamy do zapoznania się z rozdziałem pierwszym.
3. Odpowiedzialny pracodawca
Rozwój naszej firmy zawdzięczamy zaangażowanym pracownikom, którym staramy się zapewniać konkurencyjne warunki zatrudnienia. Wspieramy równowagę pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym, oferujemy szeroki pakiet benefitów pozapłacowych, a z pomocą ekspertów ds. pracowniczych dbamy także o przyjazną atmosferę pracy. Kwestią kluczową jest dla nas bezpieczeństwo pracowników, dlatego w czasach pandemii sięgnęliśmy po specjalne rozwiązania. Chcesz dokładniej poznać nasz zespół? Zapoznaj się z rozdziałem trzecim.
2. Odpowiedzialny przedsiębiorca
W centrum naszych działań są ludzie, dlatego pracując nad realizacją strategii zrównoważonego rozwoju, bierzemy pod uwagę nie tylko wpływ działalności naszej firmy na otoczenie, ale także wsłuchujemy się w potrzeby społeczeństwa i dążymy do spełnienia tych oczekiwań. Dbamy o przestrzeganie praw człowieka w całym łańcuchu dostaw, współpracując w tym zakresie z naszymi dostawcami. Podejmujemy także liczne inicjatywy na rzecz lokalnych społeczności i osób będących w potrzebie. Jakie? Przekonasz się o tym po lekturze rozdziału drugiego.
4. Ochrona środowiska i klimat
Zdajemy sobie sprawę z tego, że nasza działalność wpływa nie tylko na społeczeństwo, ale także środowisko i klimat, w którym żyjemy. Z pełną odpowiedzialnością podchodzimy do kwestii takich jak korzystanie z zasobów naturalnych, emisje gazów cieplarnianych, efektywność energetyczna, gospodarka odpadami. Realizujemy konkretną strategię klimatyczną, a także podejmujemy działania pozwalające ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych i wykorzystywać ponownie surowce będące już w obiegu. Co do tej pory udało nam się osiągnąć? O tym dowiesz się z rozdziału czwartego.
5. Zrównoważona konsumpcja
W sklepach Kaufland zapewniamy konsumentom artykuły nie tylko odpowiadające różnym potrzebom żywieniowym, ale także wytworzone z poszanowaniem środowiska naturalnego. Wiele artykułów naszych marek własnych posiada certyfikaty świadczące o spełnieniu restrykcyjnych kryteriów społecznych i środowiskowych. Przykładamy dużą wagę do dobrostanu zwierząt, o czym świadczy m.in. rezygnacja ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego. Przeciwdziałamy także marnowaniu żywności już na etapie pozyskiwania produktów do naszej sieci. O tym, w jaki sposób wspieramy świadome wybory zakupowe, przeczytasz w rozdziale piątym.