Trwa wczytywanie danych

Polacy są przywiązani do smaków znanych od lat. Kaufland rozwija ofertę produktów krajowych

Wrocław, 8 lipca 2021 r.

Chociaż Polacy są coraz bardziej skłonni do testowania kulinarnych nowości, smaki znane od lat wciąż pozostają na szczycie listy gastronomicznych preferencji. Nawet 76% ankietowanych z naszego kraju deklaruje, że kuchnia polska jest ich ulubioną, a dodatkowo 40% najchętniej spożywa dania regionalne[1]. Kaufland dostrzega zwiększone zainteresowanie produktami od polskich dostawców i rozwija ofertę marki własnej K-Stąd Takie Dobre!, która liczy już ponad 230 artykułów.

Jak pokazują dane konsumenckie firmy Mintel, aż 70% badanych lubi rzeczy przywołujące wspomnienia z przeszłości. Polacy są bardzo przywiązani do smaków, które towarzyszą im od wielu lat, co przekłada się na rosnącą popularność artykułów spożywczych od krajowych oraz regionalnych producentów. Odpowiadając na ten trend, sieć Kaufland regularnie rozszerza asortyment marki własnej K-Stąd Takie Dobre!

Produkty K-Stąd Takie Dobre! budzą pozytywne skojarzenia z beztroskim dzieciństwem, czasem spędzonym z rodziną przy wspólnym stole, a także przypominają o kuchni serwowanej przez nasze mamy czy babcie. Znaczenie takich produktów wzrosło w czasie pandemii, gdy osobiste kontakty z bliskimi stały się utrudnione. Prawdopodobnie jest to jedna z przyczyn, dlaczego Polacy w obecnej sytuacji kupują więcej marek lokalnych i w większości deklarują, że preferują na zakupach polskie produkty[2] mówi Jerzy Piątek z Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska. – Obserwując te trendy, tylko w maju i czerwcu wprowadziliśmy do oferty 12 nowych produktów, tj. różne rodzaje makaronów, jogurt karmelizowany, kruche ciastka, smalec z mięsem i cebulą oraz gotowane buraczki. Asortyment K-Stąd Takie Dobre! obejmuje już w sumie ponad 230 pozycji.

Artykuły wyprodukowane w duchu zrównoważonego rozwoju

Wraz ze wzrostem świadomości Polaków co do ich osobistego wpływu na zmiany klimatyczne konsumenci coraz częściej podejmują przemyślane decyzje podczas codziennych zakupów. Sieć Kaufland wprowadza w obszarze marek własnych szereg rozwiązań, dzięki którym minimalizuje negatywny wpływ na środowisko, a także dba o dobrostan zwierząt.

Kaufland, jako sieć handlowa świadoma swojej odpowiedzialności oraz wpływu na zachowania konsumenckie, ułatwia klientom podejmowanie przemyślanych decyzji zakupowych, oferując jak najszerszy wybór zrównoważonych produktów. W ramach asortymentu K-Stąd Takie Dobre! sieć wprowadziła m.in. sałatki w opakowaniach wyprodukowanych z mniejszej ilości plastiku czy śmietanę w szklanym słoiku. Oferta obejmuje również kurczaki z chowu wybiegowego karmione paszą bez GMO, majonez z żółtkiem z jaj od kur z chowu na wolnym wybiegu, a także wyroby rybne z niebieskim znakiem MSC gwarantującym, że ryby użyte do ich wyprodukowania pochodzą ze zrównoważonych połowów. Ponadto wiele produktów pozyskano od dostawców posiadających certyfikat GLOBALG.A.P., który poświadcza spełnienie konkretnych standardów w zakresie bezpieczeństwa i jakości produktów, dbałości o środowisko naturalne oraz praw pracowniczych. Dodatkowo wiele artkułów marki K-Stąd Takie Dobre! posiada oznaczenie „Produkt Polski”, które informuje o tym, że zostały one wytworzone w Polsce na bazie krajowych surowców.

Spośród produktów marki K-Stąd Takie Dobre! największą popularnością cieszą się: pieczarki, twaróg półtłusty i chudy, ogórki konserwowe i kiszone, serek wiejski, kluski drożdżowe, szynka konserwowa, bazylia w doniczce, jabłka i makaron jajeczny. Wybory klientów sieci Kaufland udowadniają, że swojskie smaki wciąż odgrywają w ich jadłospisie ważną rolę.

 

[1] Rynek HoReCa w Polsce 2020, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025, PMR, 2020

[2] Rp.pl, https://www.rp.pl/Handel/310159942-Pandemia-Polacy-wola-kupowac-polskie-towary.html dostęp: 6.07.2021

Dane kontaktowe

Karina Galli, Justyna Kalinowska
38 Content Communication