Rekordowa liczba pracowników podzieliła się swoją opinią na temat pracy w Kauflandzie

Wrocław, 29.11.2021

Blisko 70% osób zatrudnionych w sieci Kaufland wzięło udział w tegorocznym badaniu satysfakcji pracowniczej PULS. To najwyższa frekwencja w historii tego badania w firmie. Regularne monitorowanie opinii pracowników to jedno z wielu działań podejmowanych przez detalistę w celu zagwarantowania atrakcyjnych i przyjaznych warunków zatrudnienia, odpowiadających na potrzeby personelu. Aby zachęcić jak najszersze grono do wypełnienia ankiet, firma – wzorem lat ubiegłych – postanowiła przeznaczyć za każdy oddany głos 5 zł na cele charytatywne. Tym samym na konto Fundacji Serca dla Maluszka trafiło ponad 47 tys. zł.

Materiały prasowe Kaufland

W 20-letniej historii Kaufland w Polsce to pracownicy byli i są nadrzędną wartością firmy. Bez zaangażowanej, odpowiedzialnej załogi tak dynamiczny rozwój marki w kraju nie byłby możliwy. Dlatego to właśnie stworzenie atrakcyjnego i przyjaznego środowiska pracy, umożliwiającego rozwój, stało się głównym celem polityki personalnej sieci. Aby oferować pracownikom konkurencyjne warunki zatrudnienia, Kaufland każdego roku zleca niezależnym instytucjom badawczym przegląd wynagrodzeń i benefitów pozapłacowych oferowanych na rynku pracy. Firma stawia także na stały dialog z pracownikami. Przykładem tego jest anonimowe badanie satysfakcji pracowniczej PULS, które daje możliwość wypowiedzenia się zatrudnionym aż w 10 różnych obszarach.

Satysfakcja naszych pracowników jest dla nas najważniejsza, dlatego regularnie dajemy naszej załodze możliwość wyrażania opinii na temat warunków i atmosfery pracy. Przykładem tego jest badanie PULS. W tym roku wzięło w nim udział blisko 70% pracowników Kauflandu – to absolutny sukces. Zależało nam na tym, aby dotrzeć do jak największej liczby zatrudnionych, dlatego zdecydowaliśmy się przekazać za każdą wypełnioną ankietę 5 zł na konto Fundacji Serca dla Maluszka, którą nasi pracownicy wspierają także w ramach wolontariatu pracowniczego. Cieszymy się, że licznie oddane głosy pozwolą nie tylko usprawnić codzienną pracę w firmie, ale także pomóc najbardziej potrzebującym – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.

Analizy trendów rynkowych oraz cykliczne badania satysfakcji pracowników to nie jedyne działania podejmowane przez Kaufland, aby stworzyć zatrudnionym przyjazne środowisko pracy. Firma powołała bezstronnych i niezależny ekspertów ds. relacji pracowniczych, którzy regularnie przeprowadzają rozmowy z pracownikami sklepów, centrów dystrybucyjnych i centrali sieci. Każdy, anonimowo, może zwrócić się do eksperta z pytaniami oraz uwagami dotyczącymi miejsca i atmosfery pracy oraz uzyskać wsparcie w sytuacjach nagłych i trudnych.

Kaufland – dobre miejsce to efekt współpracy

Skuteczność prowadzonej polityki personalnej w sieci Kaufland potwierdzają liczne, uznane na rynku wyróżnienia. Kaufland, już po raz piąty z rzędu, zdobył tytuł Top Employer Polska, a po raz trzeci – Top Employer Europe. Sieć doceniono również w plebiscycie Friendly Workplace. Do grona laureatów należą podmioty, które wyróżniają się na rynku pracodawców pod względem budowania przyjaznego miejsca pracy, szanowania i wspierania idei work-life-balance, a także inwestowania w rozwój kompetencji zawodowych oraz zainteresowań pracowników.

Sukces polityki personalnej sieci odzwierciedlają także dane dotyczące zatrudnienia. Średni czas pracy w Kauflandzie wynosi 7,5 roku, a stanowiska takie jak kasjer-sprzedawca nie są postrzegane jako tymczasowe zajęcie. Średni poziom rotacji w firmie za rok obrotowy 2020 wynosi 17,3% i jest to wskaźnik blisko dwukrotnie mniejszy niż średni wynik dla tego stanowiska w całej branży handlu detalicznego.[1]

O przywiązaniu pracowników do miejsca pracy decyduje wiele czynników. Nie ulega wątpliwości, że w tak niepewny czasach zatrudnieni szukają przede wszystkimi stabilnego zatrudnienia oraz konkurencyjnego wynagrodzenia. Mimo epidemii COVID-19, która wpłynęła na osłabienie kondycji finansowej wielu przedsiębiorstw, w Kauflandzie utrzymaliśmy zwyczaj corocznych podwyżek. Wynagrodzenia, które oferujemy, należą do jednych z najwyższych w sektorze handlu detalicznego. Od 1 marca 2021 zatrudnieni na stanowisku kasjer-sprzedawca mogą liczyć na pensję w wysokości do 4100 zł brutto miesięcznie, a lider zespołu – na pensję w wysokości do 5 650 zł brutto. W tym roku planujemy również przeznaczyć dodatkowe kilkadziesiąt milionów złotych na podwyżki wynagrodzeń – podsumowuje Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.  

Kaufland stawia również na transparentność warunków zatrudnienia. Standardową formą współpracy jest umowa o pracę – początkowo na 7 miesięcy, a następnie na czas nieokreślony. Dodatkowo, już w chwili podpisania umowy, nowi członkowie załogi wiedzą, jak będzie kształtować się ich wynagrodzenie w perspektywie kolejnych lat oraz jak wygląda ścieżka rozwoju kariery na danym stanowisku. Awans na poziomie pracowniczym oraz kadry kierowniczej możliwy jest średnio po 2-4 latach od rozpoczęcia pracy. 70% awansów stanowią właśnie te wewnątrz Kauflandu.

Benefity szyte na miarę (potrzeb)

Poza konkurencyjnym wynagrodzeniem sieć oferuje swoim pracownikom szeroki wachlarz benefitów pozapłacowych. Zatrudnieni w Kauflandzie mogą liczyć m.in. na prywatną opiekę medyczną dla siebie oraz swoich bliskich, możliwość ubezpieczenia grupowego, bony na Boże Narodzenie oraz Wielkanoc, czy dodatkową wypłatę emerytalną. Pracownicy mają także dostęp do kafeterii MyBenefit, która umożliwia wybór benefitów wg ich indywidualnych potrzeb. Na wsparcie mogą liczyć także młodzi rodzice, którzy otrzymują od sieci wyprawkę dla maluszka.

Wszyscy pracownicy Grupy Schwarz, którzy przepracowali w niej co najmniej pięć lat, mogą również skorzystać z urlopu sabbatical wynoszącego od jednego do trzech miesięcy. W tym czasie stosunek pracy zostaje zawieszony, a po powrocie kontynuowany na wcześniejszych warunkach.

 

[1] http://info.randstad.pl/monitor-rynku-pracy-43-i