Małe gesty mogą wiele zmienić – zwłaszcza w pandemii

Wrocław, 30.12.2021

Okres świąteczno-noworoczny to czas, w którym w sposób szczególny chcemy dzielić się dobrocią – nie tylko z naszymi bliskimi, ale także z osobami, które na co dzień potrzebują wsparcia. A jak pokazują badania, gotowość do pomocy można uznać za naszą narodową cechę. Aż 73% Polaków uważa, że musimy być wrażliwi i skłonni do wyciągania życzliwej dłoni. Na potrzebę pomocy osobom w trudnej sytuacji życiowej odpowiadają również firmy działające na naszym rynku, wśród nich również Kaufland Polska.

Materiały prasowe Kaufland

Odsetek osób skłaniających się do altruizmu jest najwyższy od blisko 20 lat[1]. Tego podejścia nie zmieniła również pandemia – aż 76% mieszkańców naszego kraju angażowało się w pomoc i działania dobroczynne mimo niestabilnej sytuacji na świecie[2]. Polacy chcą i potrafią nieść wsparcie, zwłaszcza osobom będącym w trudnej sytuacji materialno-życiowej. Zależy im na tym, aby udzielona pomoc została właściwie spożytkowana. Taka postawa jest szczególnie widoczna w okresie świąteczno-noworocznym, ale warto pozostać przy niej również w pozostałe dni w roku.

Gotowość do pomocy

Dla osób będących w trudnej sytuacji życiowo-materialnej grudzień jest czasem szczególnych zmartwień, dlatego osoby, firmy i instytucje, którym dobro innych leży głęboko na sercu, podczas ostatnich dni roku powinny zwrócić na potrzebujących szczególną uwagę. Warto zastanowić się, w jaki sposób można okazać wsparcie. W okresie przedświątecznym Kaufland zaangażował się w liczne akcje charytatywne i udzielił pomocy wielu fundacjom i stowarzyszeniom.

Okres świąteczno-noworoczny powinien być dla wszystkich czasem pełnym beztroski i radości. W sieci Kaufland wierzymy, że małe gesty mogą wiele zmienić, dlatego jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia przekazaliśmy ponad 600 paczek o łącznej wartości 40 tys. zł organizacjom pożytku publicznego. Pomoc trafiła między innymi do Fundacji Antoni z siedzibą we Wrocławiu, Hospicjum dla Dzieci Fundacji Gajusz w Łodzi, Domu Dziecka w Piotrkowie Trybunalskim, Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piotrkowie Trybunalskim, Fundacji Serce dla Maluszka oraz Stowarzyszenia na Rzecz Promocji Zdrowia Curatus we Wrocławiu – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska.. - W tym roku, po raz trzeci, wzięliśmy również udział w inicjatywie: „Paczka dla Powstańca”, której inicjatorami są pan Filip Chajzer i Muzeum Powstania Warszawskiego. Dzięki wspólnym działaniom udało się przekazać powstańcom ponad 150 paczek.

Do wspólnego niesienia dobra Kaufland co roku angażuje również swoich klientów oraz pracowników. W tym roku, w okresie przedświątecznym, klienci robiący zakupy w Kauflandzie mogli jednocześnie przyłączyć się do inicjatywy Polskiej Akcji Humanitarnej. Wystarczyło nabyć specjalny Charytatywny Kalendarz Adwentowy. Dochód z jego sprzedaży został przekazany na działania PAH, które mają na celu pomoc osobom poszkodowanych w wyniku konfliktów zbrojnych oraz klęsk żywiołowych.

Do pomocy zaangażowano również pracowników sieci Kaufland, którzy już po raz szósty wzięli udział w akcji Listy do Świętego Mikołaja. Personel wybranych marketów przygotowywał świąteczne paczki dla podopiecznych Fundacji Serce dla Maluszka oraz Domu Pomocy Społecznej Samarytanin. Dzięki inicjatywie udało się spełnić marzenia dzieci opisane w listach. Dodatkowo sieć Kaufland, wspólnie z WKS Śląsk Wrocław, wzięła również udział w akcji Szlachetna Paczka, przekazując potrzebującym paczki z produktami chemicznymi.

 

[1] CBOS, Altruizm w opiniach i działaniach, Kwiecień 2020 rok

[2] ABR SESTA, Dobroczynność zdaniem Polek i Polaków co zachęca, a co jest barierą?, Czerwiec 2021 rok