Trwa wczytywanie danych

Zaangażowanie społeczne

Wspólnie możemy więcej

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/32/84/Asset_1723284.jpg

Jako firma z dużym doświadczeniem, mamy pełną świadomość, że spoczywa na nas wielka odpowiedzialność wobec lokalnych społeczności. W związku z tym jednym z naszych głównych celów jest dzielenie się naszym sukcesem i pomoc potrzebującym.

Dlatego też zostaliśmy Partnerem Strategicznym SOS Wiosek Dziecięcych, angażujemy się w akcje prozdrowotne i prężnie wspieramy szkoły oraz organizacje sportowe.

SOS Wioski Dziecięce

Nasze działania na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/70/Asset_1777470.jpg

Pomagamy najmłodszym

W roku 2015 Kaufland został partnerem strategicznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Wspieramy osierocone i opuszczone dzieci nie tylko finansowo, ale także w postaci darów rzeczowych (np. wyprawki szkolne). SOS Wioski Dziecięce wspieramy aktywnie także przy okazji organizacji akcji specjalnych. Zachęcamy również naszych klientów do niesienia pomocy potrzebującym. 

Czym są SOS Wioski Dziecięce?

Wioska SOS to osiedle domów jednorodzinnych. W każdym z domów mieszka Rodzina SOS: Mama SOS (lub Rodzice SOS) wraz z dziećmi, których rodzice biologiczni nie żyją, nie potrafili, bądź nie byli w stanie się nimi należycie zająć. Dom SOS to miejsce, w którym dzieci odzyskują poczucie bezpieczeństwa oraz otrzymują miłość i opiekę. W Polsce istnieją 4 SOS Wioski Dziecięce: w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie.

Pomoc liczona w tysiącach uśmiechów (październik 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/69/88/Asset_1806988.jpg

Przez ostatnie 2 lata współpracy z Wioskami Dziecięcymi przekazaliśmy ponad 1 mln zł na rzecz 1400 podopiecznych Stowarzyszenia.

Znaczną część tej kwoty zebraliśmy dzięki hojności klientów w ramach Akcji Skarbonka. We wszystkich marketach klienci wrzucili do skarbonek ponad 560 tys. zł, które zostały przekazane na edukację dzieci ze Stowarzyszenia.

Dotychczasowa współpraca

Nasza firma już od 2015 roku – jako partner strategiczny – aktywnie wspiera inicjatywy i akcje Stowarzyszenia organizowane w celu wsparcia podopiecznych fundacji. Naszym głównym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Kauflandu, jako przedsiębiorstwa zaangażowanego społecznie.

Dotychczas wsparliśmy m.in. organizację Dnia Dziecka (2 edycje), Biegu Po Uśmiech (2 edycje), Dnia Matki, Turnieju Piłkarskiego (2 edycje), siatkarskiego i zawodów triathlonowych.

Wspólne działania z partnerami biznesowymi

Do pomocy Stowarzyszeniu udało nam się namówić naszych partnerów biznesowych. Wspólnie z nimi uczestniczyliśmy w kampaniach polegających na przekazaniu części dochodu ze sprzedaży artykułów na cele organizacji. W sumie ze wspólnych kampanii z partnerami w przeciągu 2 lat zebraliśmy ponad 155 tys. zł. Kwota została w całości przeznaczona na edukację dzieci przebywających w Wioskach SOS.

Akcje społeczne


W ramach naszej współpracy pomagaliśmy także w organizacji akcji społecznych, takich jak Szukamy Mamy (2016), Szukamy Rodziców (2017) czy Zostań Świętym Mikołajem. Wiele z nich zakończyło się ogromnym sukcesem: szczególnie przedsięwzięcia ogólnokrajowe, jak Szukamy Mamy i Szukamy Rodziców, dzięki którym znaleźliśmy opiekunów dla dzieci przebywających z Wioskach Dziecięcych.

Od dwóch lat angażujemy się również w akcję dobrowolnego przekazywania jednego procenta podatku na rzecz Stowarzyszenia.

 Myślimy o przyszłości

Wioska Dziecięca to rodziny opiekujące się dziećmi. Zadaniem tych rodzin jest rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb podopiecznych. Aby było to możliwe konieczne są działania długofalowe. Dlatego współpraca z Wioskami Dziecięcymi jest dla nas jednym z najważniejszych projektów społecznych.

Nasza pomoc w liczbach

2 - lata partnerstwa strategicznego

34 – liczba wspólnie zrealizowanych projektów

365 – liczba publikacji w mediach

560 000 zł – kwota zebrana w Akcji Skarbonka

1 257 400 zł – całkowita suma wsparcia przekazana Stowarzyszeniu

3 900 000 – liczba osób, do których dotarliśmy z naszym przekazem.

Kaufland i jego klienci wsparli edukację potrzebujących dzieci (wrzesień 2017)

Ponad 55 000 zł udało nam się zebrać w ramach akcji, której celem było wsparcie edukacji podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

W dniach od 17 do 31 sierpnia we wszystkich sklepach naszej sieci prowadzona została akcja, w ramach której 1 grosz od każdego sprzedanego produktu marki własnej K-Classic był przeznaczony na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.

W sumie w ciągu dwóch tygodni udało nam się zebrać 55 053 zł, co oznacza, że klienci naszych marketów kupili w tym czasie aż 5,5 mln produktów marki własnej K-Classic.

Wszystkie zebrane środki zostaną przeznaczone na zajęcia wyrównawcze, które pomogą potrzebującym dzieciom nadrobić zaległości w edukacji.

Dziękujemy wszystkim za ogromne zaangażowanie w akcję. A w szczególności tym, którzy – będąc w tym czasie na zakupach – zdecydowali się sięgnąć po produkt z logo K-Classic. Wasze wsparcie przełoży się na realną i bardzo potrzebną pomoc dla dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych.

Kaufland i Henkel razem dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych (wrzesień 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/43/28/Asset_1754328.jpg

W ramach rozpoczętej akcji "Kupujesz – pomagasz!" część dochodu ze sprzedaży produktów firmy Henkel w sklepach Kauflandu przeznaczona zostanie na potrzeby edukacyjne dzieci. Akcja trwa do 4 października br.

Uzyskane wsparcie pozwoli, aby potrzebujący tego podopieczni Stowarzyszenia mogli nadrobić bardzo duże zaległości edukacyjne, wynikające z wieloletnich zaniedbań, oraz odkryć i rozwinąć swoje talenty poprzez udział w zajęciach dodatkowych. W Wiosce SOS dzieci otrzymują niezbędną pomoc, jednak wiąże się to z ogromnymi kosztami. Dlatego akcje takie jak "Kupujesz – pomagasz!" stanowią istotne wsparcie.

Kaufland jest partnerem strategicznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce od 2015 roku. Firma wspiera Stowarzyszenie na kilka różnych sposobów – finansowo, przekazując dary rzeczowe, informując w swoich mediach o ideach Stowarzyszenia. Dodatkowo Kaufland wspiera Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce przy organizacji licznych wydarzeń, akcji i kampanii społecznych, m.in. "Szukamy Rodziców", "Skarbonka", "Tak trudno iść do szkoły bez mamy", "Zostań Świętym Mikołajem". Wspólnie ze Stowarzyszeniem organizuje liczne wydarzenia, takie jak Bieg po Uśmiech czy Dzień Dziecka. Ponadto w ponad 200 marketach Kaufland zamontował skarbonki, w których są zbierane datki na edukację podopiecznych Stowarzyszenia.

Kaufland Polska wspiera edukację potrzebujących dzieci (sierpień 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/44/90/Asset_1754490.jpg

Kaufland Polska od lat wspiera podopiecznych Wiosek Dziecięcych, w których przebywa około 1400 dzieci. Wszystkimi dziećmi zajmują się na co dzień Rodzice SOS mający pod swoją opieką od 5 do 8 wychowanków. Dla każdego z nich muszą przygotować wyprawkę szkolną, a dzięki wsparciu firmy Kaufland w tym roku będzie im znacznie łatwiej. 

– Nasi podopieczni często trafiają do nas z dużymi zaległościami w edukacji. Przez brak nadzoru rodzicielskiego i warunków do nauki, mają problemy w szkole. Dzięki zajęciom wyrównawczym udaje im się nie tylko dogonić kolegów, ale także znaleźć swoje skrywane do tej pory talenty – mówi Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Silna marka w przystępnych cenach

Wśród artykułów marki K-Classic znajdziemy m.in. takie produkty, jak mleko, jogurty, sery, wędliny, produkty suche, kosmetyki, artykuły szkolne czyli dokładnie to, czego potrzebujemy na co dzień. Nasza marka własna jest również wzbogacona o serię produktów wegańskich i wegetariańskich (K-take it Veggie), produktów bio (K-Bio) oraz artykuły bez laktozy.

– W ofercie marki K-Classic są produkty codziennej potrzeby. Wiemy, że naprawdę warto pomagać dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i chcemy tą akcją zachęcić do tego także naszych klientów. Teraz, robiąc codzienne zakupy, mogą jednocześnie zrobić coś dobrego. Wystarczy, że wezmą z półki produkt K-Classic – mówi Małgorzata Wójcik-Koczur, CSR Manager z Kaufland Polska.

Nasza długoletnia współpraca

Wsparcie ofiarowane Stowarzyszeniu przez Kaufland Polska ma charakter nie tylko finansowy czy rzeczowy, chętnie angażujemy się także w życie Wioski SOS w Siedlcach i Kraśniku.

Teraz również Wy możecie dołączyć do grona osób pomagających potrzebującym dzieciom. Wystarczy tylko, że w tym okresie kupicie produkty naszej marki K-Classic. Serdecznie wszystkich zapraszamy do naszych marketów na zakupy!

Biegniemy po uśmiech podopiecznych SOS (lipiec 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/42/22/Asset_1754222.jpg

Na początku czerwca odbyła się XXIII edycja Biegu po Uśmiech – imprezy organizowanej przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. 

Główną ideą przyświecającą imprezie jest zachęcenie wszystkich pokoleń do wspólnego biegania – od najmłodszych po seniorów. Bieg to również prawdziwe, rodzinne święto, łączące społeczność Kraśnika i pozwalające spędzić wspólnie czas wszystkim pokoleniom. 

Uczestnicy biegu 

W konkurencjach dziecięco-młodzieżowych tegorocznego Biegu po Uśmiech wzięło udział 289 zawodników. Dodatkowo aż 34 zawodników zdecydowało się wziąć udział w Biegu Głównym na 10 km, który nosił imię Andrzeja Kandzierskiego – wieloletniego przyjaciela Wioski Dziecięcej. 

Nagrody i upominki 

Na wszystkich biegaczy czekał okolicznościowy dyplom i medal. Zwycięzcy poszczególnych konkurencji zostali ponadto wyróżnieni trofeami sportowymi. Dodatkowo – dzięki naszej firmie – każdy miał możliwość wzięcia udziału w losowaniu atrakcyjnych niespodzianek i nagrody głównej – tabletu. 

W czasie wręczania dyplomów i tabletu na scenie obecny był jeden z naszych przedstawicieli, reprezentujący Kaufland przed całą kraśnicką społecznością. Sponsorem zarówno nagrody głównej, jak i pozostałych upominków była nasza firma. 

Dodatkowe atrakcje i rodzinny piknik 

XXIII Bieg Po Uśmiech miał zwyczajowo charakter pikniku rodzinnego, podczas którego zorganizowano szereg atrakcji dla dzieci w tym m.in. pokaz jiu-jitsu, boksu, występy dzieci i młodzieży. Dla najmłodszych przygotowano liczne konkursy i zabawy oraz dmuchany plac zabaw. 

Wielu najmłodszych przyciągnęły pokazy ratownictwa medycznego. Grupa strażaków i policjantów przeprowadziła symulację udzielania pomocy ofiarom wypadków samochodowych. W tym roku Wioskę w Kraśniku odwiedzili również leśnicy, aby opowiedzieć dzieciom o swojej codziennej pracy. 

Nasza stoisko 

Z okazji pikniku nasza firma przygotowała stoiska z gadżetami dla wszystkich zgromadzonych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Na stoisku dostępne były batony energetyczne i woda zarówno dla biegaczy, jak i zgromadzonych gości. 

Podziękowania 

Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w pomoc w organizacji tegorocznego Biegu po Uśmiech, a w szczególności marketowi w Kraśniku za przekazanie produktów niezbędnych do organizacji pikniku.

Wystartowała druga edycja kampanii Szukamy Mamy (czerwiec 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/48/05/Asset_1754805.jpg

Szukamy Rodziców – pod takim tytułem zorganizowana została druga edycja kampanii rekrutacyjnej Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce "Szukamy Mamy". 

Tegoroczna edycja potrwa do końca lipca. Jej celem – podobnie jak poprzednio – jestdotarcie do nowych opiekunów, którzy z pomocą Stowarzyszenia mogliby stworzyć dom dla osieroconych dzieci.

Kogo szukamy? 

Poszukujemy każdego, kto czuje się na siłach, by pomóc w wychowaniu dzieci i podjąć się pracy Wychowawcy – Rodzica SOS. Kampania skierowana jest do „zwyczajnych rodziców” – najważniejsze jest otwarte serce, chęć niesienia pomocy i podarowania rodziny opuszczonym dzieciom. 

Wielu potencjalnych rodziców często czuje lęk przed zdecydowaniem się na zostanie opiekunem zastępczym. Niepokój związany jest najczęściej z poczuciem własnych niedoskonałości lub brakiem odpowiedniego przygotowania. 

Uczymy – szkolimy – pomagamy przełamać strach 

Zadaniem Stowarzyszenia jest pomaganie osobom, które wyrażą chęć zastania rodzicami zastępczymi. Wiele z nich może dać potrzebującym maluchom to, czego ona naprawdę potrzebują czyli rodzinne ciepło i poczucie bezpieczeństwa, często jednak boją się podjęcia nowego wyzwania. 

Dlatego też wszyscy zakwalifikowani kandydaci, zanim podejmą się tej odpowiedzialnej roli, przechodzą odpowiednie szkolenie praktyczne i teoretyczne, dające im uprawnienia do pełnienia funkcji Rodzica SOS. 

Nasze cele pośrednie 

Pośrednim celem kampanii jest również zwrócenie uwagi na potrzebę angażowania się w rodzicielstwo zastępcze. Ważne jest przede wszystkim podniesienie świadomości społecznej na temat tego rodzaju inicjatyw w Polsce. I choć w tej kwestii zachodzi wiele pozytywnych zmian, to wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia. 

Ubiegłoroczny sukces 

Ubiegłoroczna kampania zakończyła się sukcesem – udało się znaleźć mamę zastępczą, która opiekuje się sześciorgiem dzieci. Mimo wszystko wciąż jednak potrzebni są rodzice zastępczy dla dzieci przebywających w Wioskach. 

Podobnie jak w ubiegłym roku, także i teraz kampania „Szukamy Mamy” została objęta patronatem medialnym TVP 2, PR 1 oraz serwisu NaszeMiasto.pl.

Triathlon z okazji urodzin Młodzieżowej Wspólnoty Mieszkaniowej (maj 2017)

Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Siedlcach obchodziła niedawno dziesięciolecie swojej działalności. Z tej okazji mieszkająca w niej młodzież postanowiła zorganizować Niebanalny Triathlon Młodzieżowy, który odbył się w Siedlcach w drugą sobotę maja. 

Uczestnicy i przebieg zawodów 

W zawodach wzięło udział 10 drużyn, każda z nich była reprezentowana przez 3 osoby. Ponadto do wystawienia swojego zespołu miała prawo nasza firma oraz lokalne media. 

Zawody składały się z biegu na dystansie 5 km, wykonania zadania logicznego oraz jazdy na rowerze również na dystansie 5 km. Czas każdej drużyny liczony był od momentu startu do momentu ukończenia jazdy przez ostatniego zawodnika. 

Trasa wiodła przez leśne ścieżki i – jak później mówili sami uczestnicy – miejscami była dość trudna z uwagi na liczne podbiegi. 

Nagrody i wyróżnienia 

Zespoły, które zdobyły pierwsze trzy miejsca otrzymały puchary i nagrody rzeczowe. Każdy z uczestników dostał ponadto od organizatorów pamiątkowy dyplom i medal. Nasza firma wystawiła 2 drużyny, które zajęły kolejno 6 i 8 miejsce. Najlepszym biegaczem w trakcie zawodów był Krzysztof Turyk z drużyny Kauflandu, który przebiegł dystans 5 km w czasie 19 min. i 57 s.

Kaufland wspiera turniej piłki siatkowej o Puchar SOS Wiosek Dziecięcych (kwiecień 2017)

W pierwszą sobotę kwietnia odbył się w Kraśniku młodzieżowy turniej piłki siatkowej o Puchar SOS Wiosek Dziecięcych. Nasza firma, jako partner strategiczny Stowarzyszenia, była głównym sponsorem zawodów.


Gospodarzem rozgrywek była Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Kraśniku. Zawody rozegrano w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Kraśniku.

W sumie w turnieju wystartowało 6 drużyn wystawionych przez Młodzieżowe Wspólnoty Mieszkaniowe z Koszalina, Siedlec i Kraśnika, Dom Młodzieży w Lublinie, SOS Wioskę Dziecięcą w Kraśniku i Dom Dziecka z Woli Gałęzowskiej. 

Zwycięzcy zawodów 

Po zaciętej walce zwycięzcą turnieju została drużyna Młodzieżowej Wspólnoty Mieszkaniowej z Siedlec. Gospodarze imprezy, Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Kraśniku, zajęli miejsce drugie, a trzecie zdobyła drużyna z Domu Młodzieży z Lublina. Na zakończenie turnieju odbył się mecz specjalny, pomiędzy zespołem Kaufland Polska, a reprezentacją młodzieży z SOS Wiosek Dziecięcych. 

Nagrody i poczęstunek 

Nagrody dla zwycięzców oraz produkty na piknik i poczęstunek dostarczył nasz market w Kraśniku. Dzięki dyrekcji marketu uczestnicy turnieju mogli korzystać ze stoiska z wodą K-Classic, a w czasie rozgrywek posilić się batonami energetycznymi.

Market dostarczył również produkty na poczęstunek, który odbył się po zawodach. Dla wszystkich sportowców zostały także przygotowane firmowe gadżety. 

Wolontariat pracowniczy 

Nasza firma wystawiła oczywiście swoją drużynę, która walczyła z wielką zawziętością i kilkukrotnie była bliska sprawienia prawdziwej niespodzianki i utarcia nosa młodzieży. Była to już kolejna impreza tego rodzaju, w której nasi pracownicy wzięli udział z własnej inicjatywy w ramach wolontariatu pracowniczego. 

Podziękowania i gratulacje 

Bardzo dziękujemy za udział w turnieju pracownikom z marketów w Sandomierzu, Tarnobrzegu, Ostrowcu, Zamościu, Świdniku i Kraśniku. Wszyscy nasi pracownicy wykazali się ogromną wolą walki i wielkim zaangażowaniem w czasie zawodów, walcząc o każdy punkt. Liczymy na to, że w jeszcze większym gronie spotkamy się również w przyszłym roku.

Osobne podziękowania należą się także dyrekcji marketu w Kraśniku za otwartość, życzliwość i wsparcie całej imprezy.

Janek wciąż czeka na rodziców (kwiecień 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/46/22/Asset_1754622.jpg

W Polsce są tysiące dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej. W SOS Wioskach Dziecięcych mogą znaleźć nowy dom i zastępczą rodzinę SOS. 

Każdy z nas może dobrowolnie pomóc potrzebującym dzieciom przekazując 1% podatku. Aby to zrobić wystarczy wykonac dwa proste kroki. 

  • Krok 1: w najczęściej składanym przez nas zeznaniu podatkowym na formularzu PIT-37 wystarczy w polu 137 wpisać nr KRS 0000 056 901
  • Krok 2: w polu 138 należy natomiast wpisać kwotę wsparcia, która nie może być większa niż 1% należnego podatku (wartość ta znajduje się w polu 126).

Zachęcamy do przekazania 1% podatku na Wioski Dziecięce i przypominamy, że termin składania formularzy PIT upływa z końcem kwietnia. 

Na co zostaną przekazane środki? 

Pozyskane środki przeznaczone zostaną na zapewnienie opieki opuszczonym dzieciom oraz na sfinansowanie specjalnych potrzeb medycznych i edukacyjnych. 

Jak funkcjonuje Stowarzyszenie SOS? 

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi. W ramach opieki zastępczej prowadzi Rodziny SOS, które mieszkają w SOS Wioskach Dziecięcych, stanowiących osiedla kilkunastu domów znajdujących się w kilku lokalizacjach na terenie kraju. 

Równolegle Stowarzyszenie rozwija programy profilaktyczne, czyli działania wspierające rodziny w trudnych sytuacjach życiowych. Obecnie nasza pomoc trafia do ponad 1420 dzieci w całej Polsce. Najważniejszym celem jest zapewnienie im szczęśliwego dzieciństwa i przygotowanie ich do samodzielnego życia.

 

Mama znaleziona (styczeń 2017)

Latem ubiegłego roku wspieraliśmy ogólnopolską kampanię rekrutacyjną "Szukamy mamy", która odniosła ogromny sukces. Dzięki niej udało się znaleźć mamę zastępczą dla kilku dzieci mieszkających w Wiosce SOS. 

Osoba, która zdecydowała się zostać mamą SOS ma już kilkuletnią córkę Olę. Podjęcie decyzji o tym, aby zostać mamą zastępczą oznaczało dla nich obu przeprowadzkę z Warszawy do Siedlec.

Nowy dom, nowe wyzwania 

Po zmianie miejsca zamieszkania Ola bardzo dobrze czuje się w Wiosce. Jej życie diametralnie się odmieniło – kiedyś była jedynaczką, a teraz jest starszą siostrą pięciorga maluchów w wieku od roku do sześciu lat.

Od zawsze pracowałam z dziećmi najpierw w przedszkolu, potem w żłobku (...). Zawsze chciałam mieć dużą rodzinę ale niestety nie było mi to dane. Kiedy usłyszałam, że tak wiele dzieci czeka na bezpieczny dom, od razu wiedziałam, że jeżeli moja córka Ola się zgodzi, to na pewno spróbuję – mówi mama SOS. 

Praca z dziećmi i cele na przyszłość 

Codzienna opieka nad sześciorgiem dzieci, to zadanie bardzo absorbujące. Na szczęście w SOS Wiosce Dziecięcej pracują specjaliści: psycholog, pedagodzy, pracownik socjalny i ciocia SOS, która wspiera mamę SOS w codziennych czynnościach.

Zadaniem, które stoi przed osobami zajmującymi się dziećmi jest zbudowanie dla nich przyszłości. Pierwsze lata ich życia nie należały do szczęśliwych. To dopiero początek wspólnej drogi. Celem mamy SOS jest odbudowanie w dzieciach zaufania do ludzi oraz dbanie o ich zdrowie, a także rozwój emocjonalny. 

Powrót do rodzinnego domu 

Rodziny SOS zajmują się dziećmi, których rodzice nie mogli poświęcić im należytej uwagi. Gdy biologicznym rodzicom wystarczy jednak determinacji i siły, dzieci będą mogły do nich wrócić. Jest to jednak proces długotrwały, wymagający od obu stron cierpliwości i zaangażowania. 

Działania Kauflandu na rzecz Wiosek w roku 2017 

W obliczu sukcesu jaki odnieśliśmy w ubiegłym roku współorganizując m.in. kampanię "Szukamy mamy", pragniemy kontynuować Partnerstwo Strategiczne ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. Cieszymy się z efektów kampanii i chcemy pokazać, jak zmieniła ona życie wielu osób.

W obecnym roku stoją przed nami nowe wyzwania: planowanie i realizacja wielu akcji charytatywnych, kampanii społecznych i działań wolontariackich na rzecz osieroconych dzieci. Mamy nadzieję, że ten rok będzie tak samo bogaty w interesujące wydarzenia, a podejmowane przez nas inicjatywy przyczynią się do pomocy wielu potrzebującym. 

Dziękujemy wszystkim pracownikom za dotychczas okazaną pomoc i zachęcamy do angażowania się w nowe inicjatywy.

Pracownicy Kauflandu zostali świętymi Mikołajami (styczeń 2017)

Pod koniec ubiegłego roku wszyscy pracownicy zatrudnieni w Centrum Usług Wspólnych mieli możliwość wzięcia udziału w akcji na rzecz dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych. 

Inicjatywa odbyła się pod hasłem "Zostań świętym Mikołajem!". Jej celem było spełnienie marzeń dzieci, poprzez wcielenie się pracowników w rolę świętego Mikołaja i kupienie dzieciom ich wymarzonych prezentów. 

Czytamy listy… 

Każdy chętny mógł się wpisać na specjalną listę i w ten sposób zadeklarować, że chce otrzymać samodzielnie napisany list od dziecka z Wioski SOS, w którym znajdowały się informacje o ich wymarzonych prezentach. Po otrzymaniu listu, zadaniem pracownika było spełnienie tego marzenia i wcielenie się w rolę świętego Mikołaja. 

Upominki można było kupować samodzielnie lub wspólnie z innymi kolegami z pracy. Wartość prezentów nierzadko przekraczała z góry ustaloną kwotę. Cała akcja miała charakter dobrowolny i odbyła się w ramach wolontariatu pracowniczego. 

…wysyłamy prezenty i spełniamy marzenia!


Akcja "Zostań świętym Mikołajem" zakończyła się wielkim sukcesem. Dokładnie 6 grudnia ub. roku wszystkie prezenty, które kupili nasi pracownicy, za pomocą poczty kurierskiej trafiły we właściwe ręce. Na twarzach zarówno najmłodszych, jak i nieco starszych podopiecznych Stowarzyszenia SOS wywołały wiele uśmiechów. 

W sumie wysłaliśmy około 120 prezentów. Znalazły się wśród nich m.in. ubrania, kosmetyki, gitary, gry planszowe, książki, samochodziki, klocki, a nawet biurka. 

Zainteresowanie akcją przerosło nasze oczekiwania. Do udziału w niej zgłosiło się ponad 140 osób, które były chętne do tego, by wcielić się w rolę świętego Mikołaja. Niektórzy pracownicy zadeklarowali nawet, że z przyjemnością będą wspierali zakup nawet 3-4 prezentów. 

Podziękowania dla Mikołajów


W podziękowaniu za mikołajkowe prezenty, a także naszą całoroczną pomoc Wioskom SOS, podopieczni Stowarzyszenia przygotowali dla nas ozdoby choinkowe. Wszystkie z nich zostały wykonane przez dzieci samodzielnie z kaszy gryczanej, papieru, ścinek i drucików. 

Przyozdobiliśmy nimi świąteczne drzewko znajdujące się w holu przy recepcji Centrum Usług Wspólnych. Korzystając z okazji pragniemy podziękować wszystkim pracownikom, którzy wielokrotnie w ubiegłym roku angażowali się w bezinteresowną pomoc Wioskom SOS. 

Dziękujemy również Wam – naszym klientom, bez których niemożliwe byłoby wspieranie Stowarzyszenia i niesienie pomocy potrzebującym.

Kaufland uhonorowany statuetką SOS Wioski Dziecięce (listopad 2016)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/85/77/Asset_1778577.jpg

Nasza firma, jako Partner Strategiczny, została uhonorowana statuetką SOS Wioski Dziecięce za wsparcie osieroconych dzieci. Nagrodę osobiście odebrał Wiceprezes Zarządu Kaufland Polska – Krzysztof Szponder.

Statuetki zostały wręczone wszystkim partnerom i sponsorom podczas uroczystego wieczoru, który odbył się w Marriott Warsaw Hotel. Na kolacji obecnych było wielu znamienitych gości ze świata mediów, reklamy i sportu, m.in: Anna Dereszowska, Barbara Kurdej-Szatan czy Tomasz Jakubiak. Spotkanie poprowadziła Paulina Chylewska wraz z Maciejem Orłosiem. 

W maju tego roku nasza firma wzięła udział w kampanii "Szukamy mamy" zorganizowanej przez Stowarzyszenie SOS. Jej celem było znalezienie rodziców zastępczych mogących zapewnić rodzinną opiekę dzieciom z Wiosek SOS. 

W ramach współpracy we wszystkich marketach na terenie kraju udostępnione zostały materiały na temat kampanii w postaci ulotek i standów informacyjnych. Dzięki temu możliwe było dotarcie do szerokiej grupy odbiorców. 

Co bardzo cieszy, jeszcze w trakcie trwania akcji, pojawiły się pierwsze osoby zgłaszające się jako potencjalne mamy zastępcze.

 

Pomóż dzieciom sięgnąć gwiazd (październik 2016)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/54/Asset_1777454.jpg

Henkel i Kaufland zapraszają do udziału w akcji „Pomóż dzieciom sięgnąć gwiazd” realizowanej na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Od  20 października do 30 listopada część dochodu ze sprzedaży produktów wybranych marek producenta w sieci sklepów Kaufland zostanie przeznaczona na wyposażenie w nowoczesny sprzęt 12 świetlic środowiskowych prowadzonych przez Stowarzyszenie. Pozwoli to zorganizować ciekawe zajęcia dodatkowe podopiecznym organizacji, dzieciom z rodzin w trudnej sytuacji życiowej. 

Każdy, kto między 20 października a 30 listopada kupi w sieci Kaufland produkty marek: Persil, E, K2r, Perwoll, Silan, Somat, Pur, Bref, Clin, Gliss Kur, Taft, Syoss, Schauma, Palette, Fa, Vademecum i Denvit, dokłada symboliczną cegiełkę do nowoczesnego wyposażenia w świetlicach SOS Wiosek Dziecięcych. Zebrane środki będą przeznaczone na zakup laptopów, drukarek i rzutników, co pozwoli prowadzić w świetlicach jeszcze ciekawsze zajęcia pozaszkolne, a tym samym rozwijać pasje i zainteresowania podopiecznych Stowarzyszenia. 

"W dzisiejszych czasach dostęp do nowoczesnej technologii jest elementem kluczowym w rozwoju młodego człowieka. Jako firma mamy świadomość, że nie każdy go posiada. Dlatego też niezmiernie cieszymy się, że możemy po raz kolejny wesprzeć SOS Wioski Dziecięce, w tak słusznej, edukacyjnej inicjatywie" – powiedziała Dorota Strosznajder, pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska. "Doposażenie świetlic to element wyrównywania szans, ale też podkreślenie roli nowoczesnej edukacji w tym zakresie" – dodała. 

Świetlice  wsparcia dziennego SOS Wiosek Dziecięcych to miejsca spotkań zarówno dla dzieci jak i ich rodzin. Działają  w ramach Programu Umacniania Rodziny. Niemal 1000 podopiecznych Stowarzyszenia z rodzin dotkniętych problemami społecznymi – dzieci w wieku 6-17 lat, może spędzać tam aktywnie i produktywnie czas po szkole. Oprócz zajęć edukacyjnych, językowych czy sportowych dla dzieci i młodzieży w świetlicach prowadzone są również warsztaty z rodzicami, które mają na celu umacnianie więzi  rodzinnych. Poza działalnością edukacyjną i socjoterapeutyczną świetlice organizują również darmowe porady prawne i szkolenia dla rodziców. 

"Wspieramy Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce jako partner strategiczny od ponad roku. Wiemy jak ważny jest równy dostęp do edukacji i nowoczesnych technologii w procesie wyrównywania szans. Realna pomoc – tak jak w przypadku wyposażenia świetlic – to najlepszy sposób na naukę, zabawę oraz rozwój dziecięcych talentów i pasji. Dlatego też bez wahania zdecydowaliśmy się wziąć udział w akcji" - powiedział Krzysztof Szponder, wiceprezes zarządu Kaufland Polska. 

Akcja doposażania świetlic to kolejny przejaw zaangażowania firm Henkel i sieci Kaufland w Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. Henkel Polska, w ramach wolontariackiego  programu pracowniczego - "Shaping Futures", już od kilku lat realizuje warsztaty fryzjerskie dla młodych podopiecznych Stowarzyszenia. Kaufland z sukcesem realizuje wiele projektów w ramach wolontariatu pracowniczego na rzecz dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych – "Każdy telefon może pomóc’", Dzień Dziecka, czy aktywny udział pracowników firmy Kaufland w ,"Biegu po uśmiech"’ w SOS Wiosce w Kraśniku. 

"W świetlicach  SOS nasi podopieczni otrzymują posiłek, odrabiają lekcje, organizujemy im zajęcia dodatkowe z angielskiego, matematyki, tańca czy sportowe. Rozwijamy ich pasje i umiejętności. Dzięki dodatkowemu wyposażeniu będziemy mogli prowadzić jeszcze bardziej wartościowe warsztaty dla dzieci jak i  całych rodzin. To dla nas nieoceniona pomoc" – mówi Anna Choszcz-Sendrowska, PR Manager Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

Akcje promocji zdrowia

Akcje promocji zdrowia

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/66/Asset_1777466.jpg

Zbadaj się! Dla siebie!

Czy wiecie, że na parkingach przy wybranych marketach, cyklicznie organizowane są bezpłatne badania mammograficzne, które cieszą się wielkim zainteresowaniem wśród pań. Ich wykonanie jest całkowicie darmowe dla kobiet pomiędzy 50 a 69 rokiem życia. Miesięcznie pomagamy przeprowadzić bezpłatne badania dla tysięcy kobiet!  

Nie daj się chorobie, daj się zbadać. Weź udział w Akcji Promocji Zdrowia w wybranych sklepach Kaufland! Poniżej znajdziesz planowane terminy badań na bieżący miesiąc. 

Ponadto na terenie wybranych sklepów organizujemy badania profilaktyczne i konsultacje ze specjalistami bez wielomiesięcznego oczekiwania w kolejce. Podczas akcji tego typu możecie zmierzyć m.in.: ciśnienie tętnicze, poziom tkanki tłuszczowej, metabolizm spoczynkowy (RMR), wskaźnik masy ciała (BMI), poziom cukru we krwi i poziom cholesterolu.

Akcje lokalne

Akcje lokalne

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/63/Asset_1777463.jpg

Zróbmy to razem!

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu firma Kaufland od kilku lat aktywnie wspiera najciekawsze inicjatywy lokalnych grup w regionach całej Polski. Staramy się wspomagać zarówno finansowo, jak i rzeczowo szkoły, uczelnie, kluby sportowe, placówki pomocy społecznej, domy dziecka oraz schroniska dla zwierząt.  

Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy z firmą Kaufland w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, reprezentujesz jednostkę organizacyjną i chcesz wspólnie z nami przyczynić się do wspierania dobrych inicjatyw społecznościowych w  swoim regionie, zachęcamy do kontaktu z dyrektorami poszczególnych marketów.

Kaufland wspiera Wampiriadę (grudzień 2016)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/74/Asset_1777474.jpg

W dniach 21-25 listopada odbył się w Krakowie finał charytatywnej zbiórki krwi, zorganizowanej przez Niezależne Zrzeszenie Studentów i Uniwersytet Ekonomiczny. 

Jednym z partnerów tegorocznej Wampiriady był Kaufland, a dokładnie - nasze cztery krakowskie markety. Dzięki ich zaangażowaniu w akcję, jednymi z upominków dla krwiodawców były bony upominkowe o wartości 20 lub 50 zł do zrealizowania w jednym ze sklepów. 

W sumie od ponad 350 wolontariuszy udało się zebrać 167 litrów krwi. 

Każdy chętny mógł oddać krew  

Wszyscy chętni, którzy chcieli oddać krew mogli to zrobić codziennie w godzinach od 9:00 do 15:00. Punkty poboru krwi znajdowały się w pasażu wokół hali sportowej, w Pawilonie S Uniwersytetu Ekonomicznego.  

Dodatkowo, gdy ktoś nie mógł pojawić się o wyznaczonej porze w budynku uniwersytetu, miał możliwość oddania krwi w punktach stacjonarnych Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. 

Upominki dla krwiodawców 

Na każdego, kto oddał krew, czekały atrakcyjne nagrody i obowiązkowo... tabliczka czekolady. Oprócz nagród organizatorzy zadbali również o wiele atrakcji, które umilały oczekiwanie w kolejkach wszystkim zebranym. Podczas tej edycji Wampiriady odbyła się również zbiórka pieniędzy na podopiecznych Fundacji Poland Business Run.

Po wakacjach nie zwalniamy tempa (październik 2016)

Gdy miną upalne dni, a stroje kąpielowe powędrują z powrotem na dno szafy, warto znaleźć sobie zajęcie, które pozwoli zachować dobrą formę. 

W poprzednim miesiącu w ramach programu "Kaufland dla Wszystkich" mieliśmy okazję wesprzeć dwie interesujące inicjatywy sportowe, których współorganizatorem były markety w Dęblinie i Łomży. 

Bieg Integracyjny w Dęblinie 

W dniu 4 września odbył się w Dęblinie XIII Integracyjny Bieg Orląt oraz III Uliczny Bieg Dębliński. W imprezie wzięło udział ponad 200 uczestników – w tym 40 osób na wózkach inwalidzkich. 

Duch sportowej rywalizacji towarzyszył nie tylko uczestnikom, ale również kibicom. Atmosfera była gorąca a walka o podium zacięta. Dzięki wsparciu marketu z Dęblina podczas imprezy nie zabrakło dla sportowców wody i owoców. 

Mini rajd rowerowy w Łomży 

Rozpoczęcie roku szkolnego to wspaniała okazja na podjęcie nowych wyzwań sportowych. Z tego też powodu lokalna Parafia Świętego Krzyża z Łomży zorganizowała dla dzieci i młodzieży szkolnej całodniowy wyjazd rowerowy. 

Program wycieczki obejmował zabawy, wspólne ognisko z przekąskami, a także konkursy z nagrodami ufundowanymi przez Kaufland. 

Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom i organizatorom oraz życzymy wiele zapału i energii do aktywnego spędzania jesiennych popołudni!

Wspieramy imprezy kulturalne o zasięgu międzynarodowym (wrzesień 2016)

W ciągu dwóch letnich miesięcy firma Kaufland była współorganizatorem bardzo interesujących inicjatyw kulturalnych o charakterze międzynarodowym

Wydarzenia te, choć o różnych charakterach, cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Pierwszym przykładem, który chcemy przytoczyć, był nasz współudział w organizacji Letnich Międzynarodowych Kursów Grafiki i Tkaniny Artystycznej PATA 2016, które odbyły się w Łodzi w tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych.  

Drugim z wydarzeń był z kolei międzynarodowy festiwal muzyki – Andrychów Music Festival. Kaufland był Sponsorem Wspierającym całej imprezy. 

Łódź – centrum artystyczne 

Tegoroczne Międzynarodowe Kursy Grafiki i Tkaniny Artystycznej PATA trwały dwa tygodnie. Wzięło w nich udział ponad 80 uczestników (wykładowców i studentów) z wielu krajów, m.in. Brazylii, Stanów Zjednoczonych i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. 

Tegoroczna edycja została poszerzona o kursy kaligrafii, typografii czy produkcji filmu. Spotkania z ludźmi z całego świata zaowocowały nawiązaniem wielu wzajemnych kontaktów i promocją łódzkiej uczelni w wielu krajach. 

Przez cały czas trwania imprezy Kaufland był widoczny jako jeden z głównych sponsorów. Niezmiernie cieszy nas fakt, że udało nam się dołożyć cegiełkę do promocji Łodzi i Polski na całym świecie, a także wspomóc pracę artystów. 

Muzyczny Andrychów 

Na początku wakacji odbył się w Andrychowie festiwal muzyczny, na którym wystąpili zagraniczni i polscy muzycy. Organizatorem imprezy było tamtejsze Centrum Kultury i Wypoczynku.  

Wśród artystów znaleźli się Gordon Heksell, Kate Ryan i polski zespół Dżem, który dał koncert symfoniczny. Również w trakcie tego wydarzenia nasza marka była widoczna dla wszystkich uczestników festiwalu jako istotny Sponsor Wspierający.