Trwa wczytywanie danych

Zaangażowanie społeczne

Wspólnie możemy więcej

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/32/84/Asset_1723284.jpg

Jako firma z dużym doświadczeniem, mamy pełną świadomość, że spoczywa na nas wielka odpowiedzialność wobec lokalnych społeczności. W związku z tym jednym z naszych głównych celów jest dzielenie się naszym sukcesem i pomoc potrzebującym.

Dlatego też zostaliśmy Partnerem Strategicznym SOS Wiosek Dziecięcych, angażujemy się w akcje prozdrowotne i prężnie wspieramy szkoły oraz organizacje sportowe.

SOS Wioski Dziecięce

Nasze działania na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/70/Asset_1777470.jpg

Pomagamy najmłodszym

W roku 2015 Kaufland został partnerem strategicznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce. Wspieramy osierocone i opuszczone dzieci nie tylko finansowo, ale także w postaci darów rzeczowych (np. wyprawki szkolne). SOS Wioski Dziecięce wspieramy aktywnie także przy okazji organizacji akcji specjalnych. Zachęcamy również naszych klientów do niesienia pomocy potrzebującym. 

Czym są SOS Wioski Dziecięce?

Wioska SOS to osiedle domów jednorodzinnych. W każdym z domów mieszka Rodzina SOS: Mama SOS (lub Rodzice SOS) wraz z dziećmi, których rodzice biologiczni nie żyją, nie potrafili, bądź nie byli w stanie się nimi należycie zająć. Dom SOS to miejsce, w którym dzieci odzyskują poczucie bezpieczeństwa oraz otrzymują miłość i opiekę. W Polsce istnieją 4 SOS Wioski Dziecięce: w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie.

Przekaż 1% podatku na rzecz Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce (marzec 2018)

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi, których są w Polsce tysiące. W SOS Wioskach Dziecięcych mogą znaleźć nowy dom i zastępczą rodzinę SOS. Obecnie pomoc Stowarzyszenia trafia do ponad 1400 dzieci w całej Polsce. Pozyskane środki z 1% podatku zostaną przeznaczone na wsparcie i utrzymanie rodzin SOS.

KRS 0000 056 901

Więcej informacji na stronie: www.dziecisos.org

Pomoc liczona w tysiącach uśmiechów (październik 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/69/88/Asset_1806988.jpg

Przez ostatnie 2 lata współpracy z Wioskami Dziecięcymi przekazaliśmy ponad 1 mln zł na rzecz 1400 podopiecznych Stowarzyszenia.

Znaczną część tej kwoty zebraliśmy dzięki hojności klientów w ramach Akcji Skarbonka. We wszystkich marketach klienci wrzucili do skarbonek ponad 560 tys. zł, które zostały przekazane na edukację dzieci ze Stowarzyszenia.

Dotychczasowa współpraca

Nasza firma już od 2015 roku – jako partner strategiczny – aktywnie wspiera inicjatywy i akcje Stowarzyszenia organizowane w celu wsparcia podopiecznych fundacji. Naszym głównym celem jest budowanie pozytywnego wizerunku Kauflandu, jako przedsiębiorstwa zaangażowanego społecznie.


Dotychczas wsparliśmy m.in. organizację Dnia Dziecka (2 edycje), Biegu Po Uśmiech (2 edycje), Dnia Matki, Turnieju Piłkarskiego (2 edycje), siatkarskiego i zawodów triathlonowych.

Wspólne działania z partnerami biznesowymi


Do pomocy Stowarzyszeniu udało nam się namówić naszych partnerów biznesowych. Wspólnie z nimi uczestniczyliśmy w kampaniach polegających na przekazaniu części dochodu ze sprzedaży artykułów na cele organizacji. W sumie ze wspólnych kampanii z partnerami w przeciągu 2 lat zebraliśmy ponad 155 tys. zł. Kwota została w całości przeznaczona na edukację dzieci przebywających w Wioskach SOS.

Akcje społeczne

W ramach naszej współpracy pomagaliśmy także w organizacji akcji społecznych, takich jak Szukamy Mamy (2016), Szukamy Rodziców (2017) czy Zostań Świętym Mikołajem. Wiele z nich zakończyło się ogromnym sukcesem: szczególnie przedsięwzięcia ogólnokrajowe, jak Szukamy Mamy i Szukamy Rodziców, dzięki którym znaleźliśmy opiekunów dla dzieci przebywających z Wioskach Dziecięcych.

Od dwóch lat angażujemy się również w akcję dobrowolnego przekazywania jednego procenta podatku na rzecz Stowarzyszenia.

Myślimy o przyszłości

Wioska Dziecięca to rodziny opiekujące się dziećmi. Zadaniem tych rodzin jest rozpoznanie i zaspokojenie potrzeb podopiecznych. Aby było to możliwe konieczne są działania długofalowe. Dlatego współpraca z Wioskami Dziecięcymi jest dla nas jednym z najważniejszych projektów społecznych.


Nasza pomoc w liczbach


2 - lata partnerstwa strategicznego


34 – liczba wspólnie zrealizowanych projektów


365 – liczba publikacji w mediach


560 000 zł – kwota zebrana w Akcji Skarbonka


1 257 400 zł – całkowita suma wsparcia przekazana Stowarzyszeniu


3 900 000 – liczba osób, do których dotarliśmy z naszym przekazem.

Kaufland i jego klienci wsparli edukację potrzebujących dzieci (wrzesień 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/44/90/Asset_1754490.jpg

Ponad 55 000 zł udało nam się zebrać w ramach akcji, której celem było wsparcie edukacji podopiecznych Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce.

W dniach od 17 do 31 sierpnia we wszystkich sklepach naszej sieci prowadzona została akcja, w ramach której 1 grosz od każdego sprzedanego produktu marki własnej K-Classic był przeznaczony na rzecz podopiecznych Stowarzyszenia.

W sumie w ciągu dwóch tygodni udało nam się zebrać 55053 zł, co oznacza, że klienci naszych marketów kupili w tym czasie aż 5,5 mln produktów marki własnej K-Classic.

Wszystkie zebrane środki zostaną przeznaczone na zajęcia wyrównawcze, które pomogą potrzebującym dzieciom nadrobić zaległości w edukacji.

Dziękujemy wszystkim za ogromne zaangażowanie w akcję. A w szczególności tym, którzy – będąc w tym czasie na zakupach – zdecydowali się sięgnąć po produkt z logo K-Classic. Wasze wsparcie przełoży się na realną i bardzo potrzebną pomoc dla dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych.

Kaufland i Henkel razem dla podopiecznych SOS Wiosek Dziecięcych (wrzesień 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/43/28/Asset_1754328.jpg

W ramach rozpoczętej akcji Kupujesz – pomagasz! część dochodu ze sprzedaży produktów firmy Henkel w sklepach Kauflandu przeznaczona zostanie na potrzeby edukacyjne dzieci. Akcja trwa do 4 października br.

Uzyskane wsparcie pozwoli, aby potrzebujący tego podopieczni Stowarzyszenia mogli nadrobić bardzo duże zaległości edukacyjne, wynikające z wieloletnich zaniedbań, oraz odkryć i rozwinąć swoje talenty poprzez udział w zajęciach dodatkowych. W Wiosce SOS dzieci otrzymują niezbędną pomoc, jednak wiąże się to z ogromnymi kosztami. Dlatego akcje takie jak Kupujesz – pomagasz! stanowią istotne wsparcie.

Kaufland jest partnerem strategicznym Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce od 2015 roku. Firma wspiera Stowarzyszenie na kilka różnych sposobów – finansowo, przekazując dary rzeczowe, informując w swoich mediach o ideach Stowarzyszenia.

Dodatkowo Kaufland wspiera Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce przy organizacji licznych wydarzeń, akcji i kampanii społecznych, m.in. "Szukamy Rodziców", "Skarbonka", "Tak trudno iść do szkoły bez mamy", "Zostań Świętym Mikołajem".

Wspólnie ze Stowarzyszeniem organizuje liczne wydarzenia, takie jak "Bieg po Uśmiech" czy Dzień Dziecka. Ponadto w ponad 200 marketach Kaufland zamontował skarbonki, w których są zbierane datki na edukację podopiecznych Stowarzyszenia.

Kaufland Polska wspiera edukację potrzebujących dzieci (sierpień 2017)

Kaufland Polska od lat wspiera podopiecznych Wiosek Dziecięcych, w których przebywa około 1400 dzieci. Wszystkimi dziećmi zajmują się na co dzień Rodzice SOS mający pod swoją opieką od 5 do 8 wychowanków. Dla każdego z nich muszą przygotować wyprawkę szkolną, a dzięki wsparciu firmy Kaufland w tym roku będzie im znacznie łatwiej.

– Nasi podopieczni często trafiają do nas z dużymi zaległościami w edukacji. Przez brak nadzoru rodzicielskiego i warunków do nauki, mają problemy w szkole. Dzięki zajęciom wyrównawczym udaje im się nie tylko dogonić kolegów, ale także znaleźć swoje skrywane do tej pory talenty – mówi Barbara Rajkowska, dyrektor krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce.

Silna marka w przystępnych cenach

Wśród artykułów marki K-Classic znajdziemy m.in. takie produkty, jak mleko, jogurty, sery, wędliny, produkty suche, kosmetyki, artykuły szkolne czyli dokładnie to, czego potrzebujemy na co dzień. Nasza marka własna jest również wzbogacona o serię produktów wegańskich i wegetariańskich (K-take it Veggie), produktów bio (K-Bio) oraz artykuły bez laktozy.

– W ofercie marki K-Classic są produkty codziennej potrzeby. Wiemy, że naprawdę warto pomagać dzieciom z SOS Wiosek Dziecięcych i chcemy tą akcją zachęcić do tego także naszych klientów. Teraz, robiąc codzienne zakupy, mogą jednocześnie zrobić coś dobrego. Wystarczy, że wezmą z półki produkt K-Classic – mówi Małgorzata Wójcik-Koczur, CSR Manager z Kaufland Polska..

Nasza długoletnia współpraca

Wsparcie ofiarowane Stowarzyszeniu przez Kaufland Polska ma charakter nie tylko finansowy czy rzeczowy, chętnie angażujemy się także w życie Wioski SOS w Siedlcach i Kraśniku..

Teraz również Wy możecie dołączyć do grona osób pomagających potrzebującym dzieciom. Wystarczy tylko, że w tym okresie kupicie produkty naszej marki K-Classic. Serdecznie wszystkich zapraszamy do naszych marketów na zakupy!

Biegniemy po uśmiech podopiecznych SOS (lipiec 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/42/22/Asset_1754222.jpg

Na początku czerwca odbyła się XXIII edycja Biegu po Uśmiech – imprezy organizowanej przez Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

Główną ideą przyświecającą imprezie jest zachęcenie wszystkich pokoleń do wspólnego biegania – od najmłodszych po seniorów. Bieg to również prawdziwe, rodzinne święto, łączące społeczność Kraśnika i pozwalające spędzić wspólnie czas wszystkim pokoleniom.

Uczestnicy biegu

W konkurencjach dziecięco-młodzieżowych tegorocznego Biegu po Uśmiech wzięło udział 289 zawodników. Dodatkowo aż 34 zawodników zdecydowało się wziąć udział w Biegu Głównym na 10 km, który nosił imię Andrzeja Kandzierskiego – wieloletniego przyjaciela Wioski Dziecięcej.

Nagrody i upominki

Na wszystkich biegaczy czekał okolicznościowy dyplom i medal. Zwycięzcy poszczególnych konkurencji zostali ponadto wyróżnieni trofeami sportowymi. Dodatkowo – dzięki naszej firmie – każdy miał możliwość wzięcia udziału w losowaniu atrakcyjnych niespodzianek i nagrody głównej – tabletu.

W czasie wręczania dyplomów i tabletu na scenie obecny był jeden z naszych przedstawicieli, reprezentujący Kaufland przed całą kraśnicką społecznością. Sponsorem zarówno nagrody głównej, jak i pozostałych upominków była nasza firma.

Dodatkowe atrakcje i rodzinny piknik

XXIII Bieg Po Uśmiech miał zwyczajowo charakter pikniku rodzinnego, podczas którego zorganizowano szereg atrakcji dla dzieci w tym m.in. pokaz jiu-jitsu, boksu, występy dzieci i młodzieży. Dla najmłodszych przygotowano liczne konkursy i zabawy oraz dmuchany plac zabaw.

Wielu najmłodszych przyciągnęły pokazy ratownictwa medycznego. Grupa strażaków i policjantów przeprowadziła symulację udzielania pomocy ofiarom wypadków samochodowych. W tym roku Wioskę w Kraśniku odwiedzili również leśnicy, aby opowiedzieć dzieciom o swojej codziennej pracy.

Nasza stoisko

Z okazji pikniku nasza firma przygotowała stoiska z gadżetami dla wszystkich zgromadzonych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem. Na stoisku dostępne były batony energetyczne i woda zarówno dla biegaczy, jak i zgromadzonych gości.

Podziękowania


Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w pomoc w organizacji tegorocznego Biegu po Uśmiech, a w szczególności marketowi w Kraśniku za przekazanie produktów niezbędnych do organizacji pikniku.

Wystartowała druga edycja kampanii Szukamy Mamy (czerwiec 2017)

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/48/05/Asset_1754805.jpg

Szukamy Rodziców – pod takim tytułem zorganizowana została druga edycja kampanii rekrutacyjnej Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce Szukamy Mamy.

Tegoroczna edycja potrwa do końca lipca. Jej celem – podobnie jak poprzednio – jest dotarcie do nowych opiekunów, którzy z pomocą Stowarzyszenia mogliby stworzyć dom dla osieroconych dzieci.

Kogo szukamy?

Poszukujemy każdego, kto czuje się na siłach, by pomóc w wychowaniu dzieci i podjąć się pracy Wychowawcy – Rodzica SOS. Kampania skierowana jest do „zwyczajnych rodziców” – najważniejsze jest otwarte serce, chęć niesienia pomocy i podarowania rodziny opuszczonym dzieciom.

Wielu potencjalnych rodziców często czuje lęk przed zdecydowaniem się na zostanie opiekunem zastępczym. Niepokój związany jest najczęściej z poczuciem własnych niedoskonałości lub brakiem odpowiedniego przygotowania.

Uczymy – szkolimy – pomagamy przełamać strach

Zadaniem Stowarzyszenia jest pomaganie osobom, które wyrażą chęć zastania rodzicami zastępczymi. Wiele z nich może dać potrzebującym maluchom to, czego ona naprawdę potrzebują czyli rodzinne ciepło i poczucie bezpieczeństwa, często jednak boją się podjęcia nowego wyzwania.

Dlatego też wszyscy zakwalifikowani kandydaci, zanim podejmą się tej odpowiedzialnej roli, przechodzą odpowiednie szkolenie praktyczne i teoretyczne, dające im uprawnienia do pełnienia funkcji Rodzica SOS.

Nasze cele pośrednie

Pośrednim celem kampanii jest również zwrócenie uwagi na potrzebę angażowania się w rodzicielstwo zastępcze. Ważne jest przede wszystkim podniesienie świadomości społecznej na temat tego rodzaju inicjatyw w Polsce. I choć w tej kwestii zachodzi wiele pozytywnych zmian, to wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia.

Ubiegłoroczny sukces

Ubiegłoroczna kampania zakończyła się sukcesem – udało się znaleźć mamę zastępczą, która opiekuje się sześciorgiem dzieci. Mimo wszystko wciąż jednak potrzebni są rodzice zastępczy dla dzieci przebywających w Wioskach.

Podobnie jak w ubiegłym roku, także i teraz kampania „Szukamy Mamy” została objęta patronatem medialnym TVP 2, PR 1 oraz serwisu NaszeMiasto.pl.

Triathlon z okazji urodzin Młodzieżowej Wspólnoty Mieszkaniowej (maj 2017)

Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Siedlcach obchodziła niedawno dziesięciolecie swojej działalności. Z tej okazji mieszkająca w niej młodzież postanowiła zorganizować Niebanalny Triathlon Młodzieżowy, który odbył się w Siedlcach w drugą sobotę maja.

Uczestnicy i przebieg zawodów

W zawodach wzięło udział 10 drużyn, każda z nich była reprezentowana przez 3 osoby. Ponadto do wystawienia swojego zespołu miała prawo nasza firma oraz lokalne media.

Zawody składały się z biegu na dystansie 5 km, wykonania zadania logicznego oraz jazdy na rowerze również na dystansie 5 km. Czas każdej drużyny liczony był od momentu startu do momentu ukończenia jazdy przez ostatniego zawodnika.

Trasa wiodła przez leśne ścieżki i – jak później mówili sami uczestnicy – miejscami była dość trudna z uwagi na liczne podbiegi.

Nagrody i wyróżnienia

Zespoły, które zdobyły pierwsze trzy miejsca otrzymały puchary i nagrody rzeczowe. Każdy z uczestników dostał ponadto od organizatorów pamiątkowy dyplom i medal. Nasza firma wystawiła 2 drużyny, które zajęły kolejno 6 i 8 miejsce. Najlepszym biegaczem w trakcie zawodów był Krzysztof Turyk z drużyny Kauflandu, który przebiegł dystans 5 km w czasie 19 min. i 57 s.

Kaufland wspiera turniej piłki siatkowej o Puchar SOS Wiosek Dziecięcych (kwiecień 2017)

W pierwszą sobotę kwietnia odbył się w Kraśniku młodzieżowy turniej piłki siatkowej o Puchar SOS Wiosek Dziecięcych. Nasza firma, jako partner strategiczny Stowarzyszenia, była głównym sponsorem zawodów.

Gospodarzem rozgrywek była Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Kraśniku. Zawody rozegrano w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Kraśniku.

W sumie w turnieju wystartowało 6 drużyn wystawionych przez Młodzieżowe Wspólnoty Mieszkaniowe z Koszalina, Siedlec i Kraśnika, Dom Młodzieży w Lublinie, SOS Wioskę Dziecięcą w Kraśniku i Dom Dziecka z Woli Gałęzowskiej.
Zwycięzcy zawodów

Po zaciętej walce zwycięzcą turnieju została drużyna Młodzieżowej Wspólnoty Mieszkaniowej z Siedlec. Gospodarze imprezy, Młodzieżowa Wspólnota Mieszkaniowa SOS w Kraśniku, zajęli miejsce drugie, a trzecie zdobyła drużyna z Domu Młodzieży z Lublina. Na zakończenie turnieju odbył się mecz specjalny, pomiędzy zespołem Kaufland Polska, a reprezentacją młodzieży z SOS Wiosek Dziecięcych.

Nagrody i poczęstunek


Nagrody dla zwycięzców oraz produkty na piknik i poczęstunek dostarczył nasz market w Kraśniku. Dzięki dyrekcji marketu uczestnicy turnieju mogli korzystać ze stoiska z wodą K-Classic, a w czasie rozgrywek posilić się batonami energetycznymi.

Market dostarczył również produkty na poczęstunek, który odbył się po zawodach. Dla wszystkich sportowców zostały także przygotowane firmowe gadżety.

Wolontariat pracowniczy


Nasza firma wystawiła oczywiście swoją drużynę, która walczyła z wielką zawziętością i kilkukrotnie była bliska sprawienia prawdziwej niespodzianki i utarcia nosa młodzieży. Była to już kolejna impreza tego rodzaju, w której nasi pracownicy wzięli udział z własnej inicjatywy w ramach wolontariatu pracowniczego.

Podziękowania i gratulacje

Bardzo dziękujemy za udział w turnieju pracownikom z marketów w Sandomierzu, Tarnobrzegu, Ostrowcu, Zamościu, Świdniku i Kraśniku. Wszyscy nasi pracownicy wykazali się ogromną wolą walki i wielkim zaangażowaniem w czasie zawodów, walcząc o każdy punkt. Liczymy na to, że w jeszcze większym gronie spotkamy się również w przyszłym roku.

Osobne podziękowania należą się także dyrekcji marketu w Kraśniku za otwartość, życzliwość i wsparcie całej imprezy.

Janek wciąż czeka na rodziców (kwiecień 2017)

W Polsce są tysiące dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej. W SOS Wioskach Dziecięcych mogą znaleźć nowy dom i zastępczą rodzinę SOS.

Każdy z nas może dobrowolnie pomóc potrzebującym dzieciom przekazując 1% podatku. Aby to zrobić wystarczy wykonac dwa proste kroki.

Krok 1: w najczęściej składanym przez nas zeznaniu podatkowym na formularzu PIT-37 wystarczy w polu 137 wpisać nr KRS 0000 056 901

Krok 2: w polu 138 należy natomiast wpisać kwotę wsparcia, która nie może być większa niż 1% należnego podatku (wartość ta znajduje się w polu 126).

Zachęcamy do przekazania 1% podatku na Wioski Dziecięce i przypominamy, że termin składania formularzy PIT upływa z końcem kwietnia.

Na co zostaną przekazane środki?

Pozyskane środki przeznaczone zostaną na zapewnienie opieki opuszczonym dzieciom oraz na sfinansowanie specjalnych potrzeb medycznych i edukacyjnych.

Jak funkcjonuje Stowarzyszenie SOS?

Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce opiekuje się opuszczonymi i osieroconymi dziećmi. W ramach opieki zastępczej prowadzi Rodziny SOS, które mieszkają w SOS Wioskach Dziecięcych, stanowiących osiedla kilkunastu domów znajdujących się w kilku lokalizacjach na terenie kraju.

Równolegle Stowarzyszenie rozwija programy profilaktyczne, czyli działania wspierające rodziny w trudnych sytuacjach życiowych. Obecnie nasza pomoc trafia do ponad 1420 dzieci w całej Polsce. Najważniejszym celem jest zapewnienie im szczęśliwego dzieciństwa i przygotowanie ich do samodzielnego życia.

Mama znaleziona (styczeń 2017)

Latem ubiegłego roku wspieraliśmy ogólnopolską kampanię rekrutacyjną "Szukamy mamy" która odniosła ogromny sukces. Dzięki niej udało się znaleźć mamę zastępczą dla kilku dzieci mieszkających w Wiosce SOS.

Osoba, która zdecydowała się zostać mamą SOS ma już kilkuletnią córkę Olę. Podjęcie decyzji o tym, aby zostać mamą zastępczą oznaczało dla nich obu przeprowadzkę z Warszawy do Siedlec.

Nowy dom, nowe wyzwania

Po zmianie miejsca zamieszkania Ola bardzo dobrze czuje się w Wiosce. Jej życie diametralnie się odmieniło – kiedyś była jedynaczką, a teraz jest starszą siostrą pięciorga maluchów w wieku od roku do sześciu lat.

Od zawsze pracowałam z dziećmi najpierw w przedszkolu, potem w żłobku (...). Zawsze chciałam mieć dużą rodzinę ale niestety nie było mi to dane. Kiedy usłyszałam, że tak wiele dzieci czeka na bezpieczny dom, od razu wiedziałam, że jeżeli moja córka Ola się zgodzi, to na pewno spróbuję – mówi mama SOS.

Praca z dziećmi i cele na przyszłość

Codzienna opieka nad sześciorgiem dzieci, to zadanie bardzo absorbujące. Na szczęście w SOS Wiosce Dziecięcej pracują specjaliści: psycholog, pedagodzy, pracownik socjalny i ciocia SOS, która wspiera mamę SOS w codziennych czynnościach.

Zadaniem, które stoi przed osobami zajmującymi się dziećmi jest zbudowanie dla nich przyszłości. Pierwsze lata ich życia nie należały do szczęśliwych. To dopiero początek wspólnej drogi. Celem mamy SOS jest odbudowanie w dzieciach zaufania do ludzi oraz dbanie o ich zdrowie, a także rozwój emocjonalny.

Powrót do rodzinnego domu

Rodziny SOS zajmują się dziećmi, których rodzice nie mogli poświęcić im należytej uwagi. Gdy biologicznym rodzicom wystarczy jednak determinacji i siły, dzieci będą mogły do nich wrócić. Jest to jednak proces długotrwały, wymagający od obu stron cierpliwości i zaangażowania.

Działania Kauflandu na rzecz Wiosek w roku 2017

W obliczu sukcesu jaki odnieśliśmy w ubiegłym roku współorganizując m.in. kampanię "Szukamy mamy", pragniemy kontynuować Partnerstwo Strategiczne ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce. Cieszymy się z efektów kampanii i chcemy pokazać, jak zmieniła ona życie wielu osób.

W obecnym roku stoją przed nami nowe wyzwania: planowanie i realizacja wielu akcji charytatywnych, kampanii społecznych i działań wolontariackich na rzecz osieroconych dzieci. Mamy nadzieję, że ten rok będzie tak samo bogaty w interesujące wydarzenia, a podejmowane przez nas inicjatywy przyczynią się do pomocy wielu potrzebującym.

Dziękujemy wszystkim pracownikom za dotychczas okazaną pomoc i zachęcamy do angażowania się w nowe inicjatywy.

Pracownicy Kauflandu zostali świętymi Mikołajami (styczeń 2017)

Pod koniec ubiegłego roku wszyscy pracownicy zatrudnieni w Centrum Usług Wspólnych mieli możliwość wzięcia udziału w akcji na rzecz dzieci z SOS Wiosek Dziecięcych.

Inicjatywa odbyła się pod hasłem "Zostań świętym Mikołajem! "Jej celem było spełnienie marzeń dzieci, poprzez wcielenie się pracowników w rolę świętego Mikołaja i kupienie dzieciom ich wymarzonych prezentów.

Czytamy listy…


Każdy chętny mógł się wpisać na specjalną listę i w ten sposób zadeklarować, że chce otrzymać samodzielnie napisany list od dziecka z Wioski SOS, w którym znajdowały się informacje o ich wymarzonych prezentach. Po otrzymaniu listu, zadaniem pracownika było spełnienie tego marzenia i wcielenie się w rolę świętego Mikołaja.

Upominki można było kupować samodzielnie lub wspólnie z innymi kolegami z pracy. Wartość prezentów nierzadko przekraczała z góry ustaloną kwotę. Cała akcja miała charakter dobrowolny i odbyła się w ramach wolontariatu pracowniczego.

…wysyłamy prezenty i spełniamy marzenia!

Akcja "Zostań świętym Mikołajem" zakończyła się wielkim sukcesem. Dokładnie 6 grudnia ub. roku wszystkie prezenty, które kupili nasi pracownicy, za pomocą poczty kurierskiej trafiły we właściwe ręce. Na twarzach zarówno najmłodszych, jak i nieco starszych podopiecznych Stowarzyszenia SOS wywołały wiele uśmiechów.

W sumie wysłaliśmy około 120 prezentów. Znalazły się wśród nich m.in. ubrania, kosmetyki, gitary, gry planszowe, książki, samochodziki, klocki, a nawet biurka.

Zainteresowanie akcją przerosło nasze oczekiwania. Do udziału w niej zgłosiło się ponad 140 osób, które były chętne do tego, by wcielić się w rolę świętego Mikołaja. Niektórzy pracownicy zadeklarowali nawet, że z przyjemnością będą wspierali zakup nawet 3-4 prezentów.

Podziękowania dla Mikołajów


W podziękowaniu za mikołajkowe prezenty, a także naszą całoroczną pomoc Wioskom SOS, podopieczni Stowarzyszenia przygotowali dla nas ozdoby choinkowe. Wszystkie z nich zostały wykonane przez dzieci samodzielnie z kaszy gryczanej, papieru, ścinek i drucików.

Przyozdobiliśmy nimi świąteczne drzewko znajdujące się w holu przy recepcji Centrum Usług Wspólnych. Korzystając z okazji pragniemy podziękować wszystkim pracownikom, którzy wielokrotnie w ubiegłym roku angażowali się w bezinteresowną pomoc Wioskom SOS.

Dziękujemy również Wam – naszym klientom, bez których niemożliwe byłoby wspieranie Stowarzyszenia i niesienie pomocy potrzebującym.

Akcje promocji zdrowia

Akcje promocji zdrowia

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/66/Asset_1777466.jpg

Zbadaj się! Dla siebie!

Czy wiecie, że na parkingach przy wybranych marketach, cyklicznie organizowane są bezpłatne badania mammograficzne, które cieszą się wielkim zainteresowaniem wśród pań. Ich wykonanie jest całkowicie darmowe dla kobiet pomiędzy 50 a 69 rokiem życia. Miesięcznie pomagamy przeprowadzić bezpłatne badania dla tysięcy kobiet!  

Nie daj się chorobie, daj się zbadać. Weź udział w Akcji Promocji Zdrowia w wybranych sklepach Kaufland! Poniżej znajdziesz planowane terminy badań na bieżący miesiąc. 

Ponadto na terenie wybranych sklepów organizujemy badania profilaktyczne i konsultacje ze specjalistami bez wielomiesięcznego oczekiwania w kolejce. Podczas akcji tego typu możecie zmierzyć m.in.: ciśnienie tętnicze, poziom tkanki tłuszczowej, metabolizm spoczynkowy (RMR), wskaźnik masy ciała (BMI), poziom cukru we krwi i poziom cholesterolu.

Akcje lokalne

Akcje lokalne

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/74/63/Asset_1777463.jpg

Zróbmy to razem!

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu firma Kaufland od kilku lat aktywnie wspiera najciekawsze inicjatywy lokalnych grup w regionach całej Polski. Staramy się wspomagać zarówno finansowo, jak i rzeczowo szkoły, uczelnie, kluby sportowe, placówki pomocy społecznej, domy dziecka oraz schroniska dla zwierząt.  

Jeśli jesteś zainteresowany nawiązaniem współpracy z firmą Kaufland w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, reprezentujesz jednostkę organizacyjną i chcesz wspólnie z nami przyczynić się do wspierania dobrych inicjatyw społecznościowych w  swoim regionie, zachęcamy do kontaktu z dyrektorami poszczególnych marketów.


Wielkanocne Zbiórki Żywności w sklepach Kaufland

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/27/44/Asset_2092744.jpg

Kaufland już po raz kolejny dołączył do organizowanej przez Federację Polskich Banków Żywności cyklicznej Wielkanocnej Zbiórki Żywności. Akcja odbędzie się 16-17 marca w 58 sklepach sieci Kaufland na terenie całej Polski.

Aby dołączyć do akcji wystarczy kupić produkty spożywcze i przekazać je wolontariuszom z Banków Żywności, którzy będą czekać w specjalnie oznaczonych miejscach. Będą oni przyjmować  przede wszystkim artykuły spożywcze z długim terminem przydatności do spożycia, takie jak: olej, cukier, mąka, słodycze czy konserwy. Produkty zebrane podczas zbiórki w sklepach Kaufland, trafią do najbardziej potrzebujących, których nie stać na zakup żywności.

Wielkanocna Zbiórka Żywności odbędzie się w piątek 16 marca i sobotę 17 marca 2018 r. Informacje o dokładnych godzinach zbiórki dostępne są w poszczególnych marketach Kaufland uczestniczy w zbiórkach żywności organizowanych przez Federację Polskich Banków Żywności już od pięciu lat. Pod koniec 2017 roku Kaufland rozszerzył współpracę  z Federacją - wybrane sklepy sieci w Polsce przekazują żywność lokalnym Bankom Żywności. Współpraca będzie sukcesywnie rozszerzana o kolejne markety Kaufland.

INFORMACJA O FEDERACJI POLSKICH BANKÓW ŻYWNOŚCI

Federacja Polskich Banków Żywności jest organizacją pożytku publicznego, której misją od 20 lat istnienia, jest przeciwdziałanie marnowaniu żywności i niedożywieniu w Polsce. Zrzeszone w Federacji 32 Banki Żywności są wyspecjalizowane w pozyskiwaniu, transportowaniu i dystrybucji produktów żywnościowych. Są w stanie przyjąć i rozdysponować każdy asortyment, nawet z bardzo krótkim  terminem przydatności do spożycia, w tym produkty świeże i mrożonki, zachowując łańcuch chłodniczy i spełniając wszystkie kryteria bezpieczeństwa (system HACCP, stały nadzór sanepidu). Organizacja, dzięki codziennym działaniom na masową skalę, jest w stanie docierać z pomocą żywnościową do blisko 2 000 000 najbardziej potrzebujących osób, za pośrednictwem współpracujących 4000 organizacji pomocowych i instytucji społecznych.

Lista marketów, w których odbędą się zbiórki:

  1. Augustów
  2. Białystok
  3. Bielsk Podlaski
  4. Biłgoraj
  5. Bolesławiec
  6. Busko Zdrój
  7. Chełm
  8. Chojnice
  9. Ciechanów
  10. Czechowice-Dziedzice
  11. Częstochowa
  12. Dzierżoniów
  13. Elbląg
  14. Ełk
  15. Garwolin
  16. Gdynia ul. Unruga
  17. Gdynia ul. Morska
  18. Gorlice
  19. Gorzów Wielkopolski
  20. Grójec
  21. Hajnówka
  22. Iława
  23. Jaworzno
  24. Kamienna Góra
  25. Kielce
  26. Końskie
  27. Kościan
  28. Krotoszyn
  29. Lubań
  30. Lubin
  31. Lubliniec\
  32. Mińsk Mazowiecki
  33. Mława
  34. Mysłowice
  35. Olecko
  36. Olsztyn
  37. Ostrowiec Świętokrzyski
  38. Ostróda
  39. Ostrów Mazowiecka
  40. Oświęcim
  41. Piła
  42. Pisz
  43. Płock
  44. Płońsk
  45. Pszczyna
  46. Radom
  47. Siedlce
  48. Skarżysko Kamienna
  49. Suwałki
  50. Swarzędz
  51. Szczecin
  52. Świdnik
  53. Wodzisław Śląski
  54. Wrocław ul. Legnicka
  55. Zgorzelec
  56. Żary

Kaufland w Fabryce Świętego Mikołaja

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/54/74/Asset_1895474.jpg

Fabryka Świętego Mikołaja to zorganizowana po raz 14. akcja charytatywna „Gazety Wyborczej Wrocław”, fundacji Agora i kina Nowe Horyzonty. Kaufland był jednym ze sponsorów tego wydarzenia.

W tym roku zbierane były pieniądze na budowę i wyposażenie Bonitum, domu dla dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie. Na finał akcji zaproszono tysiąc dzieci na mikołajki i rozdawanie prezentów.

Najpierw w kinie Nowe Horyzonty dzieci obejrzały film „Paddington". Po filmie na scenę wkroczył Święty Mikołaj. Na wszystkich czekało tysiąc paczek. Na gali finałowej byli sponsorzy Fabryki Świętego Mikołaja, którzy również rozdawali prezenty. Przybyli też podopieczni stowarzyszenia Bonitum, które w styczniu otworzy Środowiskowy Dom Samopomocy. Udało się go wybudować i wyposażyć dzięki hojności sponsorów.

– Wszystkim naszym sponsorom jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie – podkreślał Wojciech Szymański, zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej Wrocław". – W tym roku dzięki wam zebraliśmy 200 tys. zł, a w sumie, przez 14 lat istnienia Fabryki, 2 mln zł. To kapitalna liczba. Jak zwykle ufundowaliśmy paczki dla najmłodszych dzieci z wrocławskich szkół, ale zbieraliśmy też pieniądze na ośrodek Bonitum. Cieszymy się, że pieniądze trafią do państwa i z pewnością zostaną dobrze wykorzystane – zakończył Wojciech Szymański.