Trwa wczytywanie danych

Odpowiedzialny wybór asortymentu

Illustration: Zwei Männer ziehen einen Wagen mit Kaufland-Produkten

Zmiany klimatyczne, kurczenie się zasobów naturalnych, a także wymieranie wielu gatunków roślin i zwierząt. Wyzwania dla dzisiejszego świata są znacznie większe niż kiedykolwiek, dlatego powinniśmy w sposób niezwykle odpowiedzialny traktować nasze środowisko naturalne.

Jako świadome przedsiębiorstwo handlu detalicznego zwracamy szczególną uwagę na zrównoważoną organizację naszego asortymentu. Dowiedz się więcej o naszych produktach, które gwarantują ochronę środowiska naturalnego.

Człowiek i przyroda

Produkty bio, fairtrade i więcej

Bauer fährt auf Traktor über ein Feld (Illustration)

Sprawy człowieka i środowiska naturalnego leżą nam bardzo na sercu. Dlatego oferujemy naszym klientom stale zwiększający się  wybór produktów wyprodukowanych w sposób przyjazny dla środowiska oraz sprzedawanych w ramach ruchu Sprawiedliwy Handel. Wspieramy również rolnictwo ekologiczne i regionalne. Przeczytaj, jak dbamy o ochronę środowiska i klimatu oraz Sprawiedliwy Handel.

Produkty Bio

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/92/12/Asset_1699212.jpg

Oferujemy naszym klientom wiele produktów ekologicznych we wszystkich kategoriach produktowych, począwszy od owoców i warzyw, poprzez nabiał, napoje, kawę i herbatę, aż po konserwy i mrożonki. Znajdują się wśród nich również liczne produkty naszej marki własnej K-Bio. Na opakowaniach tych produktów widnieje europejskie logo żywności ekologicznej. Oznacza ono, że produkty te zostały wyprodukowane zgodnie ze ścisłymi wytycznymi Rozporządzenia Komisji Europejskiej w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych oraz poddawane są regularnym kontrolom dokonywanym przez niezależne jednostki certyfikujące, posiadające odpowiednią akredytację państwową.

Fairtrade Program Kakao

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/47/Asset_1699447.jpg

Program sprzedaży kakao Fairtrade

W naszym asortymencie znajdują się wyroby czekoladowe marki K-Classic i K-Bio oznaczone specjalnym znakiem programu sprzedaży kakao o nazwie Fairtrade Cocoa Program. Oznacza on, że wykorzystane do produkcji czekolady kakao pochodzi ze Sprawiedliwego Handlu (Fairtrade). Produkty te to min. tabliczki czekolady, czekolada do smarowania pieczywa i ciastka.

Poprawa warunków życia i pracy

Fairtrade Cocoa Program umożliwia producentom współpracującym z Fairtrade wiekszą sprzedaż ich plonów na zasadach Sprawiedliwego Handlu. Kupując oznaczone tym znakiem produkty, przyczyniasz się aktywnie do poprawy warunków życia i pracy właścicieli małych gospodarstw rolnych, jak również wspierasz przyjazną dla środowiska produkcję. Więcej informacji uzyskasz na stronie internetowej organizacji.

Więcej informacji uzyskasz na stronie internetowej organizacji Fairtrade:

http://www.fairtrade.net/about-fairtrade/fairtrade-sourcing-programs/fsp-cocoa-mark.html

Środki czystości przyjazne dla środowiska

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/46/13/Asset_1774613.jpg

Przyjazne dla środowiska środki czystości

Środki czystości pod naszą mocną marką K-Classic oznakowane są symbolem "Sustainable Cleaning", oznaczającym zrównoważone środowiskowo środki do prania i czyszczenia. Tym samym jesteśmy jednym z tych przedsiębiorstw, które zobowiązały się zwracać uwagę bezpieczną i przyjazną dla środowiska. produkcję sprzedawanych przez nich artykułów.

Ochrona zasobów leśnych

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/55/Asset_1699455.jpg

Kaufland wspiera odpowiedzialne postępowanie ze światowymi zasobami leśnymi. Z tego względu ma w swojej ofercie liczne produkty K-Classic oznaczone symbolem FSC® (Forest Stewardship Council®) – np. papier higieniczny i kartony do napojów.

Znak FSC® można spotkać na produktach przemysłu drzewnego, meblarskiego lub papierniczego. Nazwa to skrót od angielskiej nazwy stowarzyszenia Forest Stewardship Council (FSC) – Rady Dobrej Gospodarki Leśnej, którego celem jest promocja ekologicznej, prospołecznej gospodarki leśnej, jednocześnie przynoszącej korzyści ekonomiczne. Certyfikowane wyroby oznaczone logiem FSC gwarantują, że użyte do ich produkcji drewno pozyskano nie przyczyniając się do niszczenia środowiska, łamania praw lokalnej ludności czy też obniżania potencjału ekonomicznego gospodarki leśnej.

Więcej informacji na:

https://ic.fsc.org/en

Produkty regionalne wysokiej jakości

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/50/81/Asset_1725081.jpg

W naszym asortymencie znajduje się duży wybór rodzimych produktów, jak np. wyśmienite wędliny i przysmaki serowe oraz inne produkty nabiałowe. Nasza oferta zmienia się w zależności od regionu i pory roku. Dzięki krótkim drogom transportu, które muszą pokonać produkty regionalne,  chronimy klimat oraz wspieramy lokalnych producentów.

Rainforest Alliance

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/57/Asset_1699457.jpg

Rainforest Alliance jest międzynarodową organizacją pożytku publicznego, która dba o zachowanie różnorodności gatunkowej w tropikalnych rejonach upraw, jak również o prawa i pomyślność pracujących tam robotników, ich rodzin i lokalnych gmin.

Organizacja Rainforest Alliance wspiera stosowanie przyjaznych dla środowiska metod upraw, chroniących grunty, wody i naturalne siedliska. Angażuje się również w działania zmierzające do zapewnienia pracownikom plantacji należytego wynagrodzenia, dobrych warunków mieszkaniowych, opieki medycznej i szkół dla ich dzieci. Kupując produkty oznaczone pieczęcią "Rainforest Alliance Certified™, konsumenci przyczyniają się do wspierania zdrowego środowiska naturalnego i poprawy jakości życia rolników i ich rodzin.

Przejdź na:

http://www.rainforest-alliance.org

Olej palmowy

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/54/Asset_1699454.jpg

Olej palmowy

Do produkcji wielu artykułów spożywczych i produktów codziennego użytku, takich jak margaryna, czekolada, dania gotowe czy świece stosuje się olej palmowy. Olej ten pochodzi głównie z Malezji i Indonezji, gdzie według raportów organizacji ekologicznych częściowo karczuje się lasy tropikalne dla tworzenia nowych plantacji olejowców gwinejskich.

Z niszczeniem lasów tropikalnych wiążą się regionalne i globalne konsekwencje dla człowieka i środowiska naturalnego. Z tego względu Kaufland zajmuje się aktywnie tą tematyką, przyczyniając się, poprzez rozmaite działania, do bardziej świadomego zastosowania oleju palmowego i odpowiedzialnej uprawy olejowców gwinejskich. Ze względu na ochronę środowiska zmieniamy receptury naszych produktów i zastępujemy olej palmowy, jeżeli jest to możliwe, innymi rodzajami oleju – np. wartościowym olejem słonecznikowym.

Nasze marki własne

Nasza działalność koncentruje się na markach własnych Kauflandu, dlatego wciąż pozostajemy w bliskim kontakcie z naszymi dostawcami. Dzięki temu udało nam się np. zmniejszyć zawartość oleju palmowego w oferowanych przez nas produktach, a tam, gdzie było to możliwe, zamieniliśmy go na olej słonecznikowy.

UTZ – Kakao z certyfikatem

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/51/Asset_1699451.jpg

Wspieramy program UTZ

UTZ – certyfikowane produkty czekoladowe marki K-Classic przyczyniają się do lepszego odziaływania na środowisko upraw kakao, jak również do poprawy gospodarczych i społecznych warunków panujących w krajach producentów (kakao).


W ten sposób gwarantujemy, że całkowite zapotrzebowanie na kakao, związane z produkcją naszych produktów czekoladowych posiadających certyfikat UTZ, pokrywane jest z gwarantowanych zrównoważonych upraw. Poprzez wsparcie programu zrównoważonej produkcji producenci słodyczy oraz marki takie jak K-Classic przyczyniają się do przestawienia się na zrównoważone upraw.

Wsparcie zrównoważonych upraw kakao

Misją programu UTZ jest stworzenie świata, w którym zrównoważona produkcja kakao jest normą. Proces ten rozwijany jest z jednej strony poprzez kształcenie i konsultowanie producentów kakao w ich krajach i z drugiej strony poprzez wspieranie popytu na certyfikowane produkty czekoladowe w krajach importujących.


Wybierając produkty z certyfikatem UTZ również Ty możesz wesprzeć zrównoważone uprawy kakao i razem z przemysłem i handlem opowiedzieć się za odpowiedzialną produkcją surowców.

Więcej informacji na:

http://www.utz.org

Produkty wegańskie i wegetariańskie

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/59/Asset_1699459.jpg

We wszystkich grupach towarowych oferujemy Państwu duży wybór produktów wegetariańskich i wegańskich, np. zamienniki mięsa, wędlin i mleka, jak również produkty do smarowania pieczywa. Tworzą one odpowiedzialną i przyjazną dla środowiska alternatywę przeznaczoną dla wegan, wegetarian, osób ograniczających spożycie mięsa oraz wszystkich innych grup klientów.

Produkty marki własnej

W naszym asortymencie linii K-take it veggie znajdą Państwo niezliczoną ilość produktów – wiele z nich oznakowane nawet symbolem  ekologicznego rolnictwa – będące pełnowartościową, pyszną i korzystną cenowo alternatywą dla tradycyjnych produktów. Dla lepszej orientacji klientów odpowiednie produkty, również z pozostałego asortymentu marki własnej, oznakowane są symbolem V-Label. Oznacza on produkty wegetariańskie i wegańskie zgodne z wytycznymi Europejskiej Unii Wegetariańskiej (EVU). Symbol V-Label umożliwia również łatwe i szybkie rozpoznanie tych produktów.

Więcej informacji na:

http://www.vlabel.eu

Dobro zwierząt

Działamy dla zwierząt

Dobro zwierząt

Ochrona zwierząt  jest bardzo ważna, dlatego chcemy podejmować  działania mające na celu polepszenie sytuacji zwierząt hodowlanych i w ten sposób zagwarantować  bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego. Szczególnie chcemy przyczynić się do zlikwidowania złych warunków hodowlanych, będących źródłem cierpienia zwierząt i uzupełnić asortyment produktami pochodzącymi z odpowiedzialnych i fachowych hodowli.

Rezygnacja z produktów futrzanych

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/19/17/Asset_1881917.jpg

Jesteśmy uczestnikami programu „Fur Free Retailer“, tym samym rezygnujemy z produktów wykonanych z naturalnego futra i obszytych futrem w całym naszym asortymencie (różnego typu tekstylia, dodatki i zabawki dla zwierząt).

Więcej informacji znajdziesz na:

www.furfreeretailer.com

Jaja z alternatywnych form hodowli

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/25/21/Asset_1792521.jpg

W przypadku przetworzonych produktów naszych marek własnych, takich jak pieczywo i produkty mączne, bardzo ważne jest dla nas stosowanie jajek pochodzących z chowu ściółkowego i z wolnego wybiegu. Wybrane artykuły, takie jak gofry K-Classic, mają na opakowaniu logo z informacją. Produkt zawiera jajka z chowu ściółkowego.

Kaufland obrał sobie za cel rezygnację, najpóźniej do roku 2025 roku, z jajek pochodzących z chowu klatkowego i chowu w małych grupach. Dotyczy to zarówno świeżych jajek, jak i tych wykorzystanych w przetworzonych produktach naszych marek własnych.

Przeciwko procederom wyskubywania puchu i pierza żywym ptakom oraz przymusowego tuczu

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/25/55/Asset_1792555.jpg

W dalszym ciągu w okresie tuczu żywym gęsiom i kaczkom wyskubuje się puch i pierze oraz poddaje przymusowemu tuczeniu. Ponieważ ochrona zwierząt odgrywa u nas ważną rolę, aktywnie zmierzyliśmy się z tą kwestią i dlatego ze względu na dobro zwierząt nie posiadamy w naszym asortymencie mięsa kaczek lub gęsi, pochodzących z hodowli, w których występują wspomniane wyżej procedery.

Ochrona mórz i oceanów

Nasz wkład w ochronę mórz i oceanów

Illustration: Mann sitzt in Nussschale auf Meer und fischt

Zdrowe jeziora, rzeki, morza...

Wśród wielu proekologicznych działań jakie nasza firma prowadzi, znajdują się także te, mające na celu ochronę flory i fauny ekosystemów wodnych. Realizujemy kompleksową politykę działań mających na celu ochronę ryb, jak i ich siedlisk. Trzonem tej polityki jest zbiór podstawowych zasad odpowiedzialnej strategii zaopatrywania naszych sklepów w produkty rybne.


Zawsze Dzikie – rusza kampania MSC na rzecz ochrony dzikiej natury oceanów

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/85/34/Asset_1868534.jpg

Kampania „Zawsze Dzikie” to najnowsze przedsięwzięcie MSC, znanej na całym świecie organizacji pozarządowej, która od 20 lat działa na rzecz zrównoważonego rybołówstwa oraz promowania odpowiedzialnych praktyk rybackich wśród konsumentów i partnerów. Kaufland jako jeden z partnerów kampanii zachęca swoich klientów do wyboru ryb i owoców morza z niebieskim znakiem MSC na opakowaniu.

Wspólnie z przedstawicielami FRoSTA wzięliśmy udział w konferencji prasowej organizowanej przez MSC. Odbyła się ona w warszawskiej restauracji „Na Rybę", która specjalizuje się w daniach z ryb i być może już wkrótce będzie pierwszą placówką gastronomiczną ze znakiem MSC. O działaniach MSC i ciekawych pomysłach kulinarnych z ryb i owoców morza mówiła między innymi znana blogerka i ambasadorka kampanii „Zawsze dzikie" Daria Ładocha, miłośniczka zdrowego jedzenia. Krzysztof Litwinek z Biura Prasowego Kaufland Polska wspomniał o istotnym miejscu działań wspierających odpowiedzialne połowy morskie w strategii odpowiedzialnego biznesu sieci Kaufland, produktach ze znakiem MSC w ofercie marketów Kaufland oraz działaniach edukacyjnych zachęcających klientów do wybierania produktów z niebieskim znakiem MSC.

– Ryby i owoce morza to główne źródło białka dla ponad miliarda ludzi i najczęściej kupowany produkt spożywczy na świecie, a oceany zapewniają środki utrzymania dla 1/10 ludzi na świecie – mówi Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce – Dlatego musimy dbać o ekosystemy mórz i oceanów. Wcale nie trzeba przy tym rezygnować ze swoich przyzwyczajeń czy wykluczać z diety ryb czy owoców morza. Wystarczy wybierać produkty z niebieskim znakiem MSC, który oznacza, że zostały one złowione w sposób odpowiedzialny, dobry dla środowiska. Pozwoli to także wesprzeć rybaków, którzy zarządzają łowiskami w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dziko żyjących populacji. Dzięki temu możemy cieszyć się rybami i owocami morza, wiedząc że będzie ich pod dostatkiem dla nas i dla przyszłych pokoleń – dodaje.  

Czy wiesz, że na produktach rybnych K-Classic możesz znaleźć niebieski znak MSC?


Kaufland aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska i jego zasobów. Uwzględniając ekologiczne i socjalne aspekty swojej działalności, wprowadza do sprzedaży jak najwięcej artykułów, których produkcja nie wiąże się z niszczeniem środowiska. Przy zakupie ryb od dostawców nasza sieć kieruje się zasadą zrównoważonego rybołówstwa, która gwarantuje, że ryby i owoce morza pochodzą z nieprzetrzebionych łowisk, a sposób ich połowu nie niszczy środowiska morskiego. Tak pozyskane ryby oznaczone są certyfikatem MSC. W naszych sklepach pierwsze produkty ze znakiem MSC wprowadziliśmy do sprzedaży w 2010 roku. Od 2014 roku wszystkie produkty rybne naszej najpopularniejszej i największej marki własnej K-Classic mają znaki MSC.

Wiarygodny system certyfikacji pozwala każdemu konsumentowi w prosty sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony zasobów mórz i oceanów. Rozpoczynająca się kampania ma na celu promocję znaku wśród konsumentów oraz zwrócenie uwagi na fakt, że każdy wybór w restauracji czy przy sklepowej półce ma znaczenie!

 90% światowych zasobów ryb w morzach i oceanach jest wyczerpanych

Dzikie zasoby ryb na świecie maleją w zastraszającym tempie. Według raportu WWF WWF's Living Blue Planet Report 2015 wielkość morskich populacji zmalała o niemalże połowę (49%) pomiędzy 1970 a 2012 rokiem. Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw wyżywienia i rolnictwa, blisko 90% światowych zasobów ryb w morzach i oceanach jest wyczerpanych, znacznie uszczuplonych lub nadmiernie eksploatowanych. Przyczynami pogarszającej się kondycji mórz i oceanów jest nadmierna eksploatacja łowisk oraz nielegalne połowy. To destrukcyjnie wpływa na ekosystemy morskie i liczebność gatunków oraz ma negatywny wpływ na byt wielu ludzi.

Zrównoważone praktyki rybackie – certyfikat MSC

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/50/74/Asset_1725074.jpg

Klasycznie prowadzone rybołówstwo może nieść ze sobą wiele zagrożeń dla żywych zasobów morskich na całym świecie. Jednym ze sposobów budowania stabilnych ekosystemów morskich jest przestrzeganie standardów MSC (Marine Stewardship Council) i posiadanie błękitnego certyfikatu MSC.

MSC jest niezależną organizacją non-profit, założoną w 1997 roku. Misją MSC jest wykorzystanie certyfikatu MSC oraz programu certyfikacji MSC jako wkładu w działania na rzecz budowy stabilnych ekosystemów morskich. Wraz z naukowcami, rybakami oraz organizacjami ekologicznymi MSC opracowało standardy środowiskowe w zakresie zrównoważonego rybołówstwa, aby promować przyjazne środowisku praktyki rybackie na całym świecie. Produkty pochodzące z połowów certyfikowanych MSC mogą być oznaczone niebieskim certyfikatem MSC.

Standardy MSC dla rybołówstwa uważane są za najbardziej szczegółowe na świecie. Działania MSC prowadzone są zgodnie z Kodeksem Odpowiedzialnego Postępowania ISEAL w zakresie ustalania społecznych i środowiskowych standardów oraz wytycznymi Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa w zakresie znakowania ryb i produktów rybnych pochodzących z dziko żyjących populacji. Oba dokumenty są zgodne z opracowanym przez FAO Kodeksem Odpowiedzialnego Rybołówstwa w zakresie znakowania ryb i produktów rybnych pochodzących z dziko żyjących populacji i wymagają, aby wiarygodny system certyfikacji i ekologicznego znakowania obejmował:

  • standardy gwarantujące osiągnięcie stabilności gatunków ryb objętych certyfikacją, zamieszkanych przez nie ekosystemów i stosowanych praktyk zarządzania
  • obiektywną, prowadzoną przez niezależne jednostki, ocenę opartą o weryfikowalne naukowo dowody
  • przejrzystość procesu certyfikacji, który umożliwia aktywny udział interesariuszy i zgłaszanie uwag.


Certyfikat MSC gwarantuje, że rybami i owocami morza z danego łowiska będziemy mogli cieszyć się zarówno my, jak i przyszłe pokolenia. Gwarantuje on również, że działalność rybacka jest prowadzona w sposób zapewniający zachowanie struktury, produktywności, funkcji oraz różnorodności ekosystemu morskiego, od którego dane rybołówstwo zależy. Na straży przestrzegania standardów MSC stoją niezależni eksperci, którzy regularnie sprawdzają, czy dane rybołówstwo spełnia kryteria certyfikacji MSC. Dzięki temu konsumenci mogą spać spokojnie – niebieski certyfikat MSC gwarantuje, że produkty pochodzą ze zrównoważonych połowów.

Ty również możesz wybierać świadomie! Szukaj w sieci Kaufland produktów rybnych i owoców morza z niebieskim certyfikatem MSC na opakowaniu!

Zobacz więcej na:

https://www.msc.org

Healthy Seas – od sieci rybackich do skarpetek

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/50/76/Asset_1725076.jpg

Blisko jedną dziesiątą światowych odpadów w akwenach morskich stanowią porzucone sieci rybackie. Te tak zwane sieci-widma unoszą się w wodzie latami zagrażając życiu ryb i innych morskich zwierząt. Dzięki inicjatywie "Healthy Seas" (Zdrowe morza) błądzące w akwenach morskich sieci są zbierane i wykorzystywane w innowacyjnym procesie recyklingu. Ze zniszczonych sieci uzyskuje się włókna poliamidowe ECONYL®, które są świetnym surowcem do produkcji wysokiej jakości artykułów takich jak np. skarpety. Jako partner inicjatywy "Healthy Seas", Kaufland aktywnie przyczynia się do ochrony ekosystemów wodnych i zachowania ich w nienaruszonym stanie dla przyszłych pokoleń.

www.healthyseas.org

Rezygnacja z mikrodrobin plastiku

https://media.kaufland.com/images/PPIM/AP_Content_150/pol/94/58/Asset_1699458.jpg

Chcąc chronić środowisko naturalne, szczególnie zaś morza, zdecydowaliśmy sięnie stosować;w art. kosmetycznych i produktach do pielegnacji ciała, jak również w środkach czystości marki własnej twardych mikrodrobin plastiku. Postanowienie to zawarliśmy w naszym Dobrowolnym zobowiązaniu dot. mikrodrobin plastiku, obowiązującym międzynarodowo dla wszystkich produktów kosmetycznych i tych do pielęgnacji ciała, jak również środków czystości marek własnych firmy Kaufland.