Trwa wczytywanie danych

Odpowiedzialny wybór asortymentu

Illustration: Zwei Männer ziehen einen Wagen mit Kaufland-Produkten

Zmiany klimatyczne, kurczenie się zasobów naturalnych, a także wymieranie wielu gatunków roślin i zwierząt. Wyzwania dla dzisiejszego świata są znacznie większe niż kiedykolwiek, dlatego powinniśmy w sposób niezwykle odpowiedzialny traktować nasze środowisko naturalne.

Jako świadome przedsiębiorstwo handlu detalicznego zwracamy szczególną uwagę na zrównoważoną organizację naszego asortymentu. Dowiedz się więcej o naszych produktach, które gwarantują ochronę środowiska naturalnego.

Człowiek i przyroda

Produkty bio, fairtrade i więcej

Rolnik w polu (ilustracja)

Sprawy człowieka i środowiska naturalnego leżą nam bardzo na sercu. Dlatego oferujemy naszym klientom stale zwiększający się  wybór produktów wyprodukowanych w sposób przyjazny dla środowiska oraz sprzedawanych w ramach ruchu Sprawiedliwy Handel. Wspieramy również rolnictwo ekologiczne i regionalne. Przeczytaj, jak dbamy o ochronę środowiska i klimatu oraz Sprawiedliwy Handel.

Produkty Bio

Oferujemy naszym klientom wiele produktów ekologicznych we wszystkich kategoriach produktowych, począwszy od owoców i warzyw, poprzez nabiał, napoje, kawę i herbatę, aż po konserwy i mrożonki. Znajdują się wśród nich również liczne produkty naszej marki własnej K-Bio. Na opakowaniach tych produktów widnieje europejskie logo żywności ekologicznej. Oznacza ono, że produkty te zostały wyprodukowane zgodnie ze ścisłymi wytycznymi Rozporządzenia Komisji Europejskiej w sprawie produkcji ekologicznej i znakowania produktów ekologicznych oraz poddawane są regularnym kontrolom dokonywanym przez niezależne jednostki certyfikujące, posiadające odpowiednią akredytację państwową.

Fairtrade Program Kakao

Program sprzedaży kakao Fairtrade

W naszym asortymencie znajdują się wyroby czekoladowe marki K-Classic i K-Bio oznaczone specjalnym znakiem programu sprzedaży kakao o nazwie Fairtrade Cocoa Program. Oznacza on, że wykorzystane do produkcji czekolady kakao pochodzi ze Sprawiedliwego Handlu (Fairtrade). Produkty te to min. tabliczki czekolady, czekolada do smarowania pieczywa i ciastka.

Poprawa warunków życia i pracy

Fairtrade Cocoa Program umożliwia producentom współpracującym z Fairtrade wiekszą sprzedaż ich plonów na zasadach Sprawiedliwego Handlu. Kupując oznaczone tym znakiem produkty, przyczyniasz się aktywnie do poprawy warunków życia i pracy właścicieli małych gospodarstw rolnych, jak również wspierasz przyjazną dla środowiska produkcję. Więcej informacji uzyskasz na stronie internetowej organizacji.

Więcej informacji uzyskasz na stronie internetowej organizacji Fairtrade:

http://www.fairtrade.net/about-fairtrade/fairtrade-sourcing-programs/fsp-cocoa-mark.html

Środki czystości przyjazne dla środowiska

Przyjazne dla środowiska środki czystości

Środki czystości pod naszą mocną marką K-Classic oznakowane są symbolem "Sustainable Cleaning", oznaczającym zrównoważone środowiskowo środki do prania i czyszczenia. Tym samym jesteśmy jednym z tych przedsiębiorstw, które zobowiązały się zwracać uwagę bezpieczną i przyjazną dla środowiska. produkcję sprzedawanych przez nich artykułów.

Ochrona zasobów leśnych

Kaufland wspiera odpowiedzialne postępowanie ze światowymi zasobami leśnymi. Z tego względu ma w swojej ofercie liczne produkty K-Classic oznaczone symbolem FSC® (Forest Stewardship Council®) – np. papier higieniczny i kartony do napojów.

Znak FSC® można spotkać na produktach przemysłu drzewnego, meblarskiego lub papierniczego. Nazwa to skrót od angielskiej nazwy stowarzyszenia Forest Stewardship Council (FSC) – Rady Dobrej Gospodarki Leśnej, którego celem jest promocja ekologicznej, prospołecznej gospodarki leśnej, jednocześnie przynoszącej korzyści ekonomiczne. Certyfikowane wyroby oznaczone logiem FSC gwarantują, że użyte do ich produkcji drewno pozyskano nie przyczyniając się do niszczenia środowiska, łamania praw lokalnej ludności czy też obniżania potencjału ekonomicznego gospodarki leśnej.

Więcej informacji na:

https://ic.fsc.org/en

Produkty regionalne wysokiej jakości

W naszym asortymencie znajduje się duży wybór rodzimych produktów, jak np. wyśmienite wędliny i przysmaki serowe oraz inne produkty nabiałowe. Nasza oferta zmienia się w zależności od regionu i pory roku. Dzięki krótkim drogom transportu, które muszą pokonać produkty regionalne,  chronimy klimat oraz wspieramy lokalnych producentów.

Tkaniny z certyfikatem GOTS

Wiele artykułów naszej marki ma wysoką zawartość bawełny organicznej i posiada pieczęć GOTS, co gwarantuje ekologiczną i społecznie odpowiedzialną produkcję tekstyliów. GOTS to Globalny Standard Tekstyliów Ekologicznych (Global Organic Textile Standard). Norma zawiera uznane na całym świecie wytyczne gwarantujące zrównoważoną produkcję wyrobów włókienniczych – od wydobycia surowców naturalnych, poprzez produkcję przyjazną dla środowiska i ludzi, aż po przejrzyste oznakowanie.

Z poniższego filmu wideo dowiesz się więcej o GOTS:

Przejdź na serwis www.youtube.com

Więcej informacji możesz znaleźć na stronie Międzynarodowej grupy Global Organic Textile Standard:

Przejdź na www.global-standard.org

Certyfikat Rainforest Alliance

Rainforest Alliance jest organizacją pozarządową, działającą na rzecz zachowania bioróżnorodności gatunkowej w tropikalnych rejonach upraw, jak również dbającą o prawa pracujących tam robotników, ich rodzin i lokalnych gmin.

Organizacja Rainforest Alliance wspiera stosowanie przyjaznych dla środowiska metod upraw, chroniących grunty, wody i naturalne siedliska. Angażuje się również w działania zmierzające do zapewnienia pracownikom plantacji należytego wynagrodzenia, dobrych warunków mieszkaniowych, opieki medycznej i szkół dla ich dzieci. Kupując produkty oznaczone pieczęcią "Rainforest Alliance Certified™, konsumenci przyczyniają się do wspierania zdrowego środowiska naturalnego i poprawy jakości życia rolników i ich rodzin.

Przejdź na:

http://www.rainforest-alliance.org

UTZ – Kakao z certyfikatem

Wspieramy program UTZ

UTZ – certyfikowane produkty czekoladowe marki K-Classic przyczyniają się do lepszego odziaływania na środowisko upraw kakao, jak również do poprawy gospodarczych i społecznych warunków panujących w krajach producentów (kakao).


W ten sposób gwarantujemy, że całkowite zapotrzebowanie na kakao, związane z produkcją naszych produktów czekoladowych posiadających certyfikat UTZ, pokrywane jest z gwarantowanych zrównoważonych upraw. Poprzez wsparcie programu zrównoważonej produkcji producenci słodyczy oraz marki takie jak K-Classic przyczyniają się do przestawienia się na zrównoważone upraw.

Wsparcie zrównoważonych upraw kakao

Misją programu UTZ jest stworzenie świata, w którym zrównoważona produkcja kakao jest normą. Proces ten rozwijany jest z jednej strony poprzez kształcenie i konsultowanie producentów kakao w ich krajach i z drugiej strony poprzez wspieranie popytu na certyfikowane produkty czekoladowe w krajach importujących.


Wybierając produkty z certyfikatem UTZ również Ty możesz wesprzeć zrównoważone uprawy kakao i razem z przemysłem i handlem opowiedzieć się za odpowiedzialną produkcją surowców.

Więcej informacji na:

http://www.utz.org

Dobro zwierząt

Działamy dla zwierząt

Dobro zwierząt

Ochrona zwierząt  jest bardzo ważna, dlatego chcemy podejmować  działania mające na celu polepszenie sytuacji zwierząt hodowlanych i w ten sposób zagwarantować  bardziej odpowiedzialne wytwarzanie produktów pochodzenia zwierzęcego. Szczególnie chcemy przyczynić się do zlikwidowania złych warunków hodowlanych, będących źródłem cierpienia zwierząt i uzupełnić asortyment produktami pochodzącymi z odpowiedzialnych i fachowych hodowli.

Rezygnacja z produktów futrzanych

Jesteśmy uczestnikami programu „Fur Free Retailer“, tym samym rezygnujemy z produktów wykonanych z naturalnego futra i obszytych futrem w całym naszym asortymencie (różnego typu tekstylia, dodatki i zabawki dla zwierząt).

Więcej informacji znajdziesz na:

www.furfreeretailer.com

Jaja z alternatywnych form hodowli

Przed kilkoma laty Kaufland zadeklarował, że do 2025 roku zrezygnuje ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego.

Mając na uwadze pilną potrzebę poprawy dobrostanu kur niosek, podjęliśmy jednak decyzję o wcześniejszej realizacji tego zobowiązania. Wspólnie z producentami intensywnie pracujemy nad wycofaniem świeżych jaj klatkowych z naszej oferty na początku 2022 roku. Już teraz asortyment marki własnej K-Classic w kategorii jaja świeże kształtujemy w oparciu o jaja z chowu ściółkowego i chowu na wolnym wybiegu. Oprócz tego świadomie stawiamy na jaja z Polski i pod naszą marką K-Stąd Takie Dobre! sprzedajemy jaja od kury zielononóżki, rasy polskich kur wywodzącej się z XIX-wiecznych hodowli, których warunki chowu są identyczne  jak w przypadku chowu na wolnym wybiegu. Pod naszą marką K-Bio oferujemy klientom również jaja z chowu ekologicznego, które cieszą się coraz większą popularnością.

Nasze starania nie ograniczają się tylko do jaj świeżych, ale także do jaj wykorzystywanych w produktach przetworzonych naszych marek własnych. Już kilka lat temu podjęliśmy świadomą decyzję, aby w procesie produkcji naszej marki własnej K-Classic nie używać jaj z chowu klatkowego i konsekwentnie stosować jaja z alternatywnych form chowu. Wśród takich produktów możemy wymienić m.in. gofry, bułeczki mleczne, makarony czy biszkopty.  Udało nam się również dokonać takiej zmiany w recepturze artykułów przetworzonych marki własnej  K-Stąd Takie Dobre!, takich jak majonez z żółtkiem z jaj od kur z chowu na wolnym wybiegu czy pasta jajeczna ze szczypiorkiem z jajami z chowu na wolnym wybiegu. Nadal będziemy konsekwentnie kontynuować nasze działania, sukcesywnie przyczyniając się do poprawy dobrostanu kur niosek.

Przeciwko procederom wyskubywania puchu i pierza żywym ptakom oraz przymusowego tuczu

W dalszym ciągu w okresie tuczu żywym gęsiom i kaczkom wyskubuje się puch i pierze oraz poddaje przymusowemu tuczeniu. Ponieważ ochrona zwierząt odgrywa u nas ważną rolę, aktywnie zmierzyliśmy się z tą kwestią i dlatego ze względu na dobro zwierząt nie posiadamy w naszym asortymencie mięsa kaczek lub gęsi, pochodzących z hodowli, w których występują wspomniane wyżej procedery.

Sprzedaż karpia

W trosce o dobrostan zwierząt od 2020 r. w naszych sklepach nie sprzedajemy żywych karpi. W zamian za to dzięki współpracy z polskimi dostawcami sukcesywnie rozszerzamy asortyment rybny dostępny na stoisku samoobsługowym o filety, tusze, płaty i dzwonka. O innych działaniach, które podejmujemy w temacie ochrony ryb i ich siedlisk, możesz dowiedzieć się poniżej.

Ochrona mórz i oceanów

Nasz wkład w ochronę mórz i oceanów

Ławica ryb

Zdrowe jeziora, rzeki, morza...

Nasze oceany i morza są zagrożone przez zanieczyszczenia i rybołówstwo. Aby chronić siedliska morskie, musimy dbać o zachowanie czystych mórz, zrównoważone i przyjazne dla środowiska rybołówstwo i ekologiczną akwakulturę. Dlatego w naszej sieci starannie dobieramy produkty, realizując kompleksową politykę działań mających na celu ochronę ryb i ich siedlisk.


Światowy Dzień Oceanów

8 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Oceanów. Z tej okazji warto zwrócić uwagę na problem zagrożenia siedlisk ryb i dzikiej przyrody. Kaufland od ośmiu lat wspiera inicjatywę odpowiedzialnego rybołówstwa i oferuje swoim klientom produkty rybne z certyfikatem MSC, gwarantującym pochodzenie ze zrównoważonych połowów.

W ramach proekologicznych działań Kaufland chce budować wśród klientów świadomość związaną z odpowiedzialnością za stan mórz i oceanów. Wspólnie z organizacją MSC (Marine Stewardship Council) sieć promuje wszelkie działania mające na celu zachowanie bioróżnorodności wód morskich. Każdy z nas może chronić morza i oceany poprzez codzienne wybory i decyzje zakupowe. Wśród produktów marek własnych Kauflandu  można znaleźć artykuły posiadające znak MSC. Wybierając artykuły z tym znakiem, klienci mogą mieć pewność, że pochodzą one ze zrównoważonych połowów spełniających rygorystyczne Standardy Zrównoważonego Rybołówstwa MSC.

W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu sieć Kaufland stworzyła własną politykę w zakresie ochrony ryb i owoców morza, która jest podstawą przy podejmowaniu decyzji o zakupie ryb i przetworów rybnych. Zgodnie z polityką pierwszeństwo zakupu mają produkty z certyfikatem MSC.

„Mały niebieski znak dla naszej Błękitnej Planety” – rusza kampania MSC na rzecz ochrony dzikiej natury oceanów

Kampania „Mały niebieski znak dla naszej Błękitnej Planety” to najnowsze przedsięwzięcie MSC, znanej na całym świecie organizacji pozarządowej, która od ponad 20 lat działa na rzecz zrównoważonego rybołówstwa oraz promowania odpowiedzialnych praktyk rybackich wśród konsumentów i partnerów. Kaufland, jako jeden z partnerów kampanii, zachęca swoich klientów do wyboru ryb i owoców morza z niebieskim znakiem MSC na opakowaniu.

Z okazji Światowego Dnia Oceanów organizacja pozarządowa MSC (Marine Stewardship Council) rozpoczyna globalną kampanię „Mały niebieski znak dla naszej Błękitnej Planety” (org. Little Blue Label, Big Blue Future), zachęcając konsumentów na całym świecie do wspólnego działania na rzecz ochrony oceanów i ich mieszkańców. Celem kampanii jest pokazanie, że prosty gest, taki jak wybór produktów z certyfikatem MSC, może mieć ogromny wpływ na kondycję naszych oceanów i całej planety.

– Ryby i owoce morza to główne źródło białka dla ponad miliarda ludzi i najczęściej kupowany produkt spożywczy na świecie, a oceany zapewniają środki utrzymania dla 1/10 ludzi na świecie – mówi Anna Dębicka, koordynator programu MSC w Polsce – Dlatego musimy dbać o ekosystemy mórz i oceanów. Wcale nie trzeba przy tym rezygnować ze swoich przyzwyczajeń czy wykluczać z diety ryb czy owoców morza. Wystarczy wybierać produkty z niebieskim znakiem MSC, który oznacza, że zostały one złowione w sposób odpowiedzialny, dobry dla środowiska. Pozwoli to także wesprzeć rybaków, którzy zarządzają łowiskami w sposób zrównoważony, z poszanowaniem dziko żyjących populacji. Dzięki temu możemy cieszyć się rybami i owocami morza, wiedząc że będzie ich pod dostatkiem dla nas i dla przyszłych pokoleń – dodaje. 

Kaufland już po raz kolejny wspiera działania MSC. W 2017 r. byliśmy partnerem kampanii „Zawsze Dzikie”. Wspólnie z przedstawicielami FRoSTA wzięliśmy udział w konferencji prasowej organizowanej przez MSC. O działaniach MSC i ciekawych pomysłach kulinarnych z ryb i owoców morza mówiła między innymi znana blogerka i ambasadorka kampanii „Zawsze dzikie" Daria Ładocha, miłośniczka zdrowego jedzenia. Przedstawiciel biura prasowego Kaufland Polska podkreślił znaczenie działań związanych z odpowiedzialnym połowem w strategii odpowiedzialnego biznesu, produktach ze znakiem MSC w sklepach sieci oraz działaniach edukacyjnych zachęcających klientów do wybierania produktów pochodzących ze zrównoważonych połowów.

Czy wiesz, że na produktach rybnych K-Classic możesz znaleźć niebieski znak MSC?


Kaufland aktywnie działa na rzecz ochrony środowiska i jego zasobów. Uwzględniając ekologiczne i socjalne aspekty swojej działalności, nieustannie rozszerza swój asortyment o produkty, które zostały wytworzone w sposób przyjazny środowisku.

W ramach marki własnej Kaufland - K-Classic znajduje się wiele produktów rybnych z certyfikatem MSC.

Wiarygodny system certyfikacji pozwala każdemu konsumentowi w prosty sposób włączyć się w działania na rzecz ochrony zasobów mórz i oceanów. Rozpoczynająca się kampania ma na celu promocję znaku wśród klientów oraz zwrócenie uwagi na fakt, że każdy wybór w restauracji czy przy sklepowej półce ma znaczenie!

Problem przełowienia – czy ryb wystarczy dla przyszłych pokoleń?

Dzikie zasoby ryb na świecie maleją w zastraszającym tempie. Według raportu WWF WWF's Living Blue Planet Report 2015 wielkość morskich populacji zmalała o niemalże połowę (49%) pomiędzy 1970 a 2012 rokiem. Jak podaje Organizacja Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, ponad 33% światowych zasobów ryb w morzach i oceanach jest wyczerpanych, znacznie uszczuplonych lub nadmiernie eksploatowanych, a kolejnych 60% poławianych jest na maksymalnym możliwym poziomie. Przyczynami pogarszającej się kondycji mórz i oceanów jest nadmierna eksploatacja łowisk oraz nielegalne połowy. To destrukcyjnie wpływa na ekosystemy morskie i liczebność gatunków oraz ma negatywny wpływ na byt wielu ludzi.

Certyfikat MSC - Marine Stewardship Council

Cele Marine Stewardship Council (MSC) zostały jednoznacznie zdefiniowane: zrównoważony, monitorowany połów ryb na całym świecie, a tym samym zachowanie zasobów rybnych dla obecnych i przyszłych pokoleń. W ciągu ostatnich 20 lat ponad 370 przedsiębiorstw rybackich zmieniło swoje praktyki łowieckie, stawiając na możliwie jak najbardziej zrównoważony rozwój. Niebieski znak MSC stanowi gwarancję, że produkty rybne pochodzą ze zrównoważonych połowów. Mimo to jeszcze wiele pozostaje do zrobienia: zaledwie ok. 15 procent ryb odławianych na całym świecie pochodzi z certyfikowanego, zrównoważonego rybołówstwa.

Więcej informacji na temat MSC znajdziesz na www.msc.org

Healthy Seas – od sieci rybackich do skarpetek

Blisko jedną dziesiątą światowych odpadów w akwenach morskich stanowią porzucone sieci rybackie. Te tak zwane „sieci-widma” unoszą się w wodzie latami, zagrażając życiu ryb i innych morskich zwierząt. Dzięki inicjatywie "Healthy Seas" (Zdrowe morza) błądzące w akwenach morskich sieci są zbierane i wykorzystywane w innowacyjnym procesie recyklingu. Ze zniszczonych sieci uzyskuje się włókna poliamidowe ECONYL®, które są świetnym surowcem do produkcji wysokiej jakości artykułów, takich jak np. skarpety.

www.healthyseas.org

Rezygnacja z mikrodrobin plastiku

Chcąc chronić środowisko naturalne, szczególnie morza, zdecydowaliśmy się nie stosować mikrodrobin plastiku w recepturach kosmetyków naszych marek własnych. Receptury produktów marki własnej Bevola będą wolne od mikrodrobin do końca 2021 r.