Trwa wczytywanie danych

KAUFLAND – WIĘCEJ NIŻ HANDEL − pod taką nazwą publikujemy pierwszy raport, który przedstawia zaangażowanie naszej sieci na rzecz zrównoważonego rozwoju. Działając na rynku już od 20 lat, jesteśmy świadomi wpływu, jaki wywieramy na otoczenie społeczne oraz środowisko, i co ważne – przyjmujemy za to odpowiedzialność. To dlatego kwestie związane ze zrównoważonym rozwojem są na stałe wpisane w strategię naszej firmy.

Zrównoważony rozwój to złożony proces, a sukces w tym zakresie można osiągnąć tylko wtedy, gdy wszystkie zaangażowane strony zmierzają w miarę możliwości w tym samym kierunku. Dlatego priorytetów naszej odpowiedzialności nie wyznaczyliśmy w pojedynkę, lecz zaprosiliśmy do tego procesu naszych interesariuszy – zgodnie z hasłem „Zróbmy to razem”, które przyświeca wszystkim naszym działaniom. W ten sposób wyznaczyliśmy trzy filary strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland. Są nimi: Zdrowie i zdrowe odżywianie, Ojczyzna oraz Natura. Wspomniane filary są również podstawą niniejszego raportu. Ta publikacja jest kamieniem milowym w historii naszej firmy, ponieważ w transparentny sposób pokazuje podjęte przez nas działania, a także kluczowe wskaźniki pozwalające ocenić, jak radzimy sobie z realizacją założonych celów. Wskazuje również kierunki na przyszłość i nasze plany w dążeniu do tego, by świat był bardziej zrównoważony każdego dnia. 

Kaufland to więcej niż handel – zapraszamy do lektury raportu


1. O nas

Jesteśmy częścią europejskiej sieci sklepów Kaufland – znajdziesz nas również w Niemczech, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Rumunii, Mołdawii i Bułgarii. W Polsce jesteśmy obecni od dwudziestu lat, a sklepy Kaufland można spotkać w każdym zakątku naszego kraju. Niezależnie od lokalizacji wszystkie markety działające pod naszym szyldem łączą wysoka jakość, duży wybór produktów, korzystne ceny i profesjonalna obsługa. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, kim jesteśmy i jak działamy – zapraszamy do lektury pierwszego rozdziału raportu.

3. Kaufland to przede wszystkim ludzie

Czy wiesz, że średnia długość zatrudnienia w Kaufland Polska wynosi 7 lat, a prawie 60% pracowników na stanowiskach kierowniczych to kobiety? Fundamentem naszej strategii biznesowej są zadowoleni i zmotywowani pracownicy. Dobrze rozumiemy, że sukces naszej sieci to efekt wytężonej pracy wielu tysięcy zatrudnionych osób. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszych pracownikach i o tym, dlaczego wybierają Kaufland jako wiarygodnego i pewnego pracodawcę – przeczytaj rozdział trzeci. 

2. Nasze filary odpowiedzialności

Sieć handlowa kojarzy się przede wszystkim ze sprzedażą żywności. I to jest nasze główne zadanie – zapewnić konsumentom dostęp do produktów wysokiej jakości i w przystępnej cenie. Realizujemy ten cel w sposób odpowiedzialny, mając na uwadze dobro i potrzeby naszych pracowników, dostawców, klientów oraz lokalnych społeczności. W drugim rozdziale raportu pokazujemy trzy filary, na których opieramy strategię zrównoważonego rozwoju Kaufland Polska. Zapraszamy do lektury.

4. Ojczyzna

Działamy w Polsce i jesteśmy głęboko osadzeni na lokalnym rynku, dlatego priorytetem naszej sieci jest zacieśnianie współpracy z polskimi i regionalnymi dostawcami i producentami. Wiesz, że w ofercie mamy łącznie ok. 4100 produktów regionalnych? Wśród nich są m.in.: nabiał, ryby, wędliny oraz pieczywo. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób wspieramy lokalnych dostawców i jakie rodzime przysmaki oferujemy konsumentom – zachęcamy do lektury rozdziału czwartego. Dowiesz się w nim również, w jaki sposób przeciwdziałamy marnowaniu żywności.

5. Zdrowie i zdrowe odżywianie

Wspólnie z naszymi dostawcami dbamy o to, aby produkty spożywcze oferowane w naszej sieci były świeże, zdrowe, a w dodatku różnorodne i w przystępnej cenie. Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób dbamy o jakość naszych produktów, troszczymy się o potrzeby żywieniowe konsumentów, w tym osób z nietolerancjami pokarmowymi, oraz jak wspieramy rozwój dobrych nawyków żywieniowych – odpowiedzi na te pytanie znajdziesz w rozdziale piątym.

6. Natura

Budując sklep czy oferując konkretne produkty spożywcze, zwracamy uwagę na ochronę klimatu i  bioróżnorodność. To dlatego w obiektach wybudowanych w 2012 roku i później nie używamy do ogrzewania węgla, oleju, gazu ani drewna, a w naszej ofercie nie znajdziesz gatunków ryb dziko żyjących. W rozdziale szóstym dowiesz się, co jeszcze robimy dla ochrony środowiska i dobrostanu zwierząt oraz ile butelek PET wykorzystaliśmy do przygotowania specjalnej kolekcji odzieży sportowej.