Trwa wczytywanie danych

Zwalczamy plastik!

Codziennie słyszymy informacje o tym, że morza zaczynają przypominać ogromne zbiorowiska plastiku. Siatki, foliówki czy butelki trafiają do wód nie zawsze w całości – często w postaci niewidocznych dla ludzkiego oka cząsteczek mikroplastiku, który jest szkodliwy nie tylko dla zwierząt, ale także dla nas. Morza i rzeki należą do ekosystemów, o które powinniśmy dbać w wyjątkowy sposób, bo woda jest niezwykle ważna dla wszystkich mieszkańców ziemi.

Dlatego nieustannie szukamy nowych możliwości, dzięki którym będziemy mogli zredukować ilości plastiku w naszych opakowaniach, a może nawet zamienimy go na coś innego! Jesteśmy zaangażowani w kampanię REset – międzynarodową strategię redukcji plastiku wypracowaną przez grupę Schwarz. Tutaj dowiesz się więcej o naszej aktywności!

Ograniczenie plastiku

Jak robimy różnicę?

Rozpoczynamy redukcję plastiku, zaczynając od naszych produktów. Jeśli niektóre plastikowe części opakowań są zbędne (np. nie chronią przed działaniem czynników zewnętrznych lub nie mają wpływu na utrzymanie świeżości), to po prostu się ich pozbywamy. Tak stopniowo optymalizujemy nasze opakowania. Ważne jest dla nas również to, aby podlegały one recyklingowi. Dlatego też regularnie konsultujemy się z ekspertami i tworzymy innowacyjne rozwiązania. Zobacz, jak działamy, żeby robić różnicę!

Redukcja plastiku

Redukujemy zbędne opakowania. W związku z tym bierzemy pod lupę wszystkie opakowania naszych własnych marek i dokładnie analizujemy, czy są one potrzebne. Do tego sprawdzamy możliwość wymiany i zastosowania materiałów przyjaznych dla środowiska.

Zastosowanie recyklatu

Wykorzystujemy recyklat, czyli odzyskany granulat PET, zarówno do produkcji butelek, jak i innych opakowań naszych marek własnych.

Recykling

Koncentrujemy się nie tylko na redukcji tworzyw sztucznych, z których produkowane są opakowania. Propagujemy recykling, przez co wspieramy długotrwały proces usuwania odpadów.

Bez trwałego mikroplastiku

W branży kosmetycznej często wykorzystuje się trwały mikroplastik, który przez sieć kanalizacyjną trafia do rzek i mórz. My zrezygnowaliśmy z niego już w 2013 roku.


Opakowania

Mniej znaczy więcej, także w przypadku opakowań!

Opakowania wielu naszych produktów zostały już zoptymalizowane. Już na tym etapie zauważamy, ile plastiku można zaoszczędzić na pojedynczych artykułach. Przekonaj się sam!


Wielorazowe opakowania? No pewnie!

Dzięki naszemu logo „Świadomie zapakowane” rozpoznasz produkty, których opakowania zostały wyprodukowane z plastiku poddanego recyklingowi. Dla przykładu butelka naszego oleju słonecznikowego K-Classic składa się w aż 50% z odzyskanego plastiku. Podczas następnych zakupów po prostu zwróć uwagę na nasze logo!


Redukujemy ponad 40 000 000 sztuk toreb jednorazowych*

W Kauflandzie ograniczamy zużycie i sprzedaż jednorazowych toreb**. Dołącz do nas i pakuj zakupy do bardziej przyjaznych dla natury odpowiedników wielokrotnego użytku. Są one bardzo wytrzymałe, wygodne, pakowne, można je łatwo złożyć i dzięki temu zawsze mieć pod ręką – w torebce, plecaku, samochodzie, w koszyku na rowerze.

1 - torba bawełniana
2 - torba papierowa
3 - torba wielorazowa
4 - ażurowa plecionka ze sznurka
5 - plastikowa torba wielokrotnego użytku

Kaufland bierze udział w akcji REset Plastic, polegajacej na redukcji plastiku w całej sieci marketów. Cały proces opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku gdzie to tylko możliwe; produkcji opakowań wyłącznie z plastiku nadającego się do recyklingu; recyklingu istniejących opakowań; usuwaniu odpadów plastikowych z naszego otoczenia; uświadamianiu potrzeby ochrony środowiska.

 

*Jednorazowych toreb plastikowych rocznie.
**Torby jednorazowe, które pozostały w sklepach, zostaną wyprzedane.

REset Plastic

Strategia redukcji plastiku grupy Schwarz

Grupa Schwarz, obejmując dwa koncerny handlowe Lidl i Kaufland i należąc do największych firm handlowych świata, jest zobligowana prowadzić odpowiedzialną politykę. Poprzez akcję REset Plastic rozwinęła globalną, międzynarodową akcję, która opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, wymianie opakowań, recyklingu i usuwaniu odpadów plastikowych oraz poszerzaniu świadomości społecznej. Tym samym wcielamy w życie ideę „Mniej plastiku – mniej odpadów produkcyjnych”.

Pięć głównych zasad działania akcji REset Plastic – strategii grupy Schwarz:

1. REduce – redukcja plastiku
Rezygnujemy z plastiku, jeśli tylko jest to możliwe.

2. REdesign – zmiana opakowań
Tworzymy produkty tak, aby mogły ponownie zostać poddane recyklingowi, a tym samym zmniejszamy ilość odpadów produkcyjnych.

3. REcycle – recykling
Zbieramy i sortujemy odpady plastikowe, które następnie poddajemy recyklingowi.

4. REmove – usuwanie odpadów plastikowych
Wspieramy sprzątanie i niszczenie oraz redukcję do minimum odpadów plastikowych z naszego otoczenia/środowiska.

5. REsearch – poszerzanie świadomości społecznej
Inwestujemy w badania i rozwój ekologicznych, przyjaznym środowisku rozwiązań, a także uświadamiamy o recyklingu i ochronie zasobów.

Dowiedz się więcej o strategii grupy Schwarz na www.reset-plastic.com.


Przyczyń się do czystszego środowiska

Chcesz zrobić dla środowiska znacznie więcej? Zainspiruj się naszymi wskazówkami, dotyczącymi ograniczania plastiku, i zacznij świadomie robić zakupy!

Sortuj wszystkie śmieci

Oddzielaj od opakowania elementy wykonane z innego rodzaju materiału – np. pamiętaj, żeby zerwać papierową etykietę z butelki czy wieczko od jogurtu.

Wykorzystuj opakowania wielokrotnie

Chcesz zrobić dla środowiska znacznie więcej? Zainspiruj się naszymi wskazówkami, dotyczącymi ograniczania plastiku, i zacznij świadomie robić zakupy!