Trwa wczytywanie danych

Zwalczamy plastik!

Codziennie docierają do nas informacje o tym, że morza zaczynają przypominać ogromne zbiorowiska plastiku. Plastikowe foliówki czy butelki trafiają do wód nie zawsze w całości – często w postaci niewidocznych dla ludzkiego oka cząsteczek mikroplastiku, który jest szkodliwy nie tylko dla zwierząt, ale także dla nas. Morza i rzeki należą do ekosystemów, o które powinniśmy dbać w wyjątkowy sposób, bo woda jest niezwykle ważna dla wszystkich mieszkańców Ziemi.

Z tego względu nieustannie szukamy nowych rozwiązań, dzięki którym będziemy mogli zredukować ilości plastiku, poprawić jego przydatność do recyklingu czy też umożliwić jego ponowne wykorzystanie. Jesteśmy zaangażowani w międzynarodową strategię redukcji plastiku REset Plastic wypracowaną przez Grupę Schwarz. Zgodnie z jej założeniem do 2025 roku zredukujemy zużycie tworzyw sztucznych w całej Grupie o 20% oraz będziemy dążyć do tego, aby 100% opakowań marek własnych nadawało się do recyklingu. 

W jaki sposób walczymy z plastikiem.

Redukcja plastiku

Rezygnujemy z plastikowych części opakowań produktów marek własnych, które są zbędne, tzn. nie chronią przed działaniem czynników zewnętrznych lub nie mają wpływu na jakość produktu. 

Zastosowanie recyklatu

Do produkcji butelek i opakowań niektórych produktów naszych marek własnych wykorzystujemy recyklat. Np. butelki na olej słonecznikowy K-Classic produkowane są w 50%, a opakowania na płyn do czyszczenia szyb K-Classic w 60% z recyklatu.

Recykling

Modyfikujemy opakowania produktów marek własnych, redukując wykorzystanie tworzyw sztucznych. W 1,5-litrowej butelce wody źródlanej K-Classic zmniejszyliśmy ilość plastiku o 3 gramy. 

Bez trwałego mikroplastiku

W branży kosmetycznej często wykorzystuje się trwały mikroplastik, który przez sieć kanalizacyjną trafia do rzek i mórz. My zrezygnowaliśmy z niego już w 2013 roku.



Wielorazowe opakowania? No pewnie!

Dzięki naszemu logo „Świadomie zapakowane” rozpoznasz produkty, których opakowania zostały wyprodukowane z plastiku poddanego recyklingowi. Dla przykładu butelka naszego oleju słonecznikowego K-Classic składa się w aż 50% z odzyskanego plastiku. Podczas następnych zakupów po prostu zwróć uwagę na nasze logo!


Zróbmy to razem! Ty też możesz przyłączyć się do walki z plastikiem podczas zakupów 

Na zakupy wybierz się z własną torbą – najlepiej wielokrotnego użytku. Przy naszych kasach znajdziesz torby m.in. z certyfikatem Blue Engel, które zostały wytworzone w 80% z recyklatu i nadają się do ponownego przetworzenia. 

1 - torba bawełniana
3 - torba wielorazowa
4 - ażurowa plecionka ze sznurka
5 - plastikowa torba wielokrotnego użytku

Zapakujemy produkty do Twojego pojemnika

Przyjdź na zakupy z własnym pojemnikiem*

Przyjdź do naszych sklepów z własnym pojemnikiem, do którego zapakujemy produkty z lady obsługowej − sery, wędliny i produkty garmażeryjne – z wyłączeniem mięsa i drobiu.

* z uwagi na sytuację epidemiologiczną możliwość pakowania produktów do własnych pojemników została tymczasowo wstrzymana.


Używamy wielorazowych skrzynek na owoce i warzywa

Od 2015 r. do transportu oraz sprzedaży owoców i warzyw wykorzystujemy skrzynki wielokrotnego użytku EPS, które w 100% nadają się do recyklingu. Tym samym w znaczący sposób redukujemy ilość odpadów opakowaniowych. Szacuje się, że w ciągu 5 lat ograniczyliśmy zużycie opakowań plastikowych o ponad 6 tys. ton oraz opakowań z kartonu o ponad 8 tys. ton. Dzięki skrzynkom EPS optymalizujemy także objętość towaru w transporcie, dzięki czemu przyczyniamy się do redukcji emisji dwutlenku węgla – w samym 2019 r. o ponad 5,5 ton. 

REset Plastic

Strategia redukcji plastiku grupy Schwarz

Grupa Schwarz, obejmująca dwie sieci handlowe −Lidl i Kaufland, jako jedna z największych  przedsiębiorstw handlowych na świecie, jest świadoma swojej odpowiedzialności wobec środowiska. Powołując do życia REset Plastic, rozwinęła globalną, międzynarodową strategię, która opiera się na pięciu filarach: redukcji plastiku, zmianie opakowań, recyklingu, usuwaniu odpadów plastikowych ze środowiska oraz innowacji i poszerzaniu świadomości społecznej. Tym samym urzeczywistnia ideę „Mniej plastiku – zamknięty obieg”.

Pięć głównych zasad działania akcji REset Plastic – strategii grupy Schwarz:

Pięć głównych obszarów strategii REset Plastic:

1. REduce – redukcja plastiku
Rezygnujemy z plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.

2. REdesign – zmiana opakowań
Tworzymy produkty w taki sposób, aby można je było poddać recyklingowi i zamknąć obieg surowców.

3. REcycle – recykling
Zbieramy, sortujemy oraz poddajemy recyklingowi odpady plastikowe oraz zamykamy obieg surowców.

4. REmove – usuwanie odpadów plastikowych
Wspieramy usuwanie odpadów plastikowych ze środowiska.

5. REsearch – innowacje i uświadamianie
Inwestujemy w badania i rozwój innowacyjnych rozwiązań oraz zwiększamy świadomość społeczeństwa w zakresie recyklingu i ochrony zasobów.

 


Co możesz zrobić

I tak w kółko, i w kółko – worek na zakupy wielokrotnego użytku

Zrezygnuj z plastikowych foliówek na owoce i warzywa! Jako alternatywę proponujemy nasz worek na zakupy wielokrotnego użytku. Wystarczy, że kupisz go tylko raz i możesz korzystać z niego w kółko – podczas każdych zakupów. Dodatkowa masa samego worka zostanie odliczona na wadze.


Przyczyń się do czystszego środowiska

Chcesz zrobić dla środowiska znacznie więcej? Zainspiruj się naszymi wskazówkami, dotyczącymi ograniczania plastiku, i zacznij świadomie robić zakupy!

Sortuj wszystkie śmieci

Oddzielaj od opakowania elementy wykonane z innego rodzaju materiału – np. pamiętaj, żeby zerwać papierową etykietę z butelki czy wieczko od jogurtu.

Wykorzystuj opakowania wielokrotnie

Chcesz zrobić dla środowiska znacznie więcej? Zainspiruj się naszymi wskazówkami, dotyczącymi ograniczania plastiku, i zacznij świadomie robić zakupy!



Polski Pakt Plastikowy

10 września 2020 r. w Polsce powołano Polski Pakt Plastikowy. To międzysektorowa inicjatywa, która stawia sobie za cel zmianę sposobu obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Wspólne cele strategiczne zostały ogłoszone 10 września 2020 roku. Tego dnia Polski Pakt Plastikowy oficjalnie dołączył również do światowej inicjatywy Plastics Pact Network Fundacji Ellen MacArthur. W kolejnych latach członkowie porozumienia będą promować rozwiązania zmierzające do realizacji celów Paktu oraz zachęcać inne firmy do podjęcia dobrowolnych zobowiązań w tym zakresie. Jednym z członków inicjatywy jest Kaufland Polska.

Więcej informacji o Pakcie dostępne jest na stronie: www.paktplastikowy.pl